کدخبر:1214/931206

6 اسفند 1393

از دانشجویان نخبه علمی، فرهنگی و ورزشی دانشگاه صنعتی اصفهان تجلیل شد + گزارش تلویزیونی
درچهارمین جشنواره دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان:
از دانشجویان نخبه علمی، فرهنگی و ورزشی دانشگاه صنعتی اصفهان تجلیل شد + گزارش تلویزیونی
در مراسمی از 274 دانشجوی نمونه دانشگاه صنعتی اصفهان شامل برگزیدگان رقابت های علمی ملي و بين المللي، نفرات برتر علمی دانشگاه و کنکورهای سراسری و افتخارآفرینان رقابت های ورزشی تجلیل شد.

در این مراسم که عصر روز گذشته و با حضور دانشجویان برتر عرصه های مختلف در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، 274 دانشجوی برتر شامل چهار دانشجوی نمونه دانشگاه در سال 1393، سه دانشجوی افتخار آفرین در مسابقات آمارکشور، پنج دانشجوی ممتاز کنکور کارشناسی سال 1393، 24دانشجوی حائز رتبه تک رقمی درکنکور کارشناسی ارشد سال 1393، پنج دانشجوی افتخار آفرین در مسابقات ریاضی ملی وبین المللی ،10 دانشجوی افتخار آفرین در مسابقات علمی سازمان فضایی ایران (کن ست) و دو دانشجوی حائز رتبه در المپیاد علمی دانشجویی کشور تجلیل شد.

همچنین 154 دانشجوی برتر 14 دانشکده دانشگاه صنعتی اصفهان شامل دانشجویان ممتاز مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و نیز 67 دانشجوی برگزیده مسابقات ورزشی ملی و دانشگاهی در رشته های قایقرانی، شنا، والیبال، بدمینتون، بسکتبال، دومیدانی، تنیس، کشتی و رشته رزمی هاپکیدو از دیگر برگزیدگانی بودند که در چهارمین جشنواره دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان مورد تجلیل قرار گرفتند.

دراین مراسم باشکوه رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با تبریک میلاد پربرکت حضرت زینب(س) و نیز بزرگداشت روز مهندس، به خدمات علمی بزرگ خواجه نصیرالدین طوسی به جهان اسلام اشاره کرد و گفت: خوشبختانه محور توسعه کشور در حال حاضر بر پایه علم و فناوری است که این موضوع برای دانشگاهیان بسیار مسئولیت آفرین بوده و رسالت بزرگی را بر دوش آن ها قرار داده است.

دکتر سید محمود مدرس هاشمی با تأکید بر این که سرمایه انسانی همواره محور و پایه اصلی علم و دانش بوده است، وظایف بزرگ دانشگاه ها در این عرصه را یادآور شد و تصریح کرد: تکریم و احترام به امور مختلف اعضای هیأت علمی، کارشناسان و دانشجویان از جمله مهمترین وظایف مسئولین دانشگاه برای شناخت، شکوفایی و استفاده از استعدادهای دانشجویان در عرصه های مختلف علمی و اجتماعی است.

وی هدف از حضور اساتید و نیز توسعه امکانات آموزشی، پژوهشی و رفاهی گوناگون در دانشگاه را تربیت نیروی نخبه و آینده ساز برای پیشرفت کشور عنوان کرد و افزود: بدون حضور و تلاش دانشجویان در حوزه های مختلف، وجود دانشگاه صنعتی اصفهان نیز معنایی نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در ادامه، ارتقای توانمندی های گوناگون دانشجویان برای آینده کشور را مهمترین هدف دوران دانشجویی عنوان کرد و یادآور شد: توجه به آموزش همواره مهمترین اصل در دانشگاه ها بوده اما لازم است در کنار این موضوع رعایت اخلاق حرفه ای و علمی، مسئولیت پذیری، وجدان و تعهد کاری و نیز توجه به مشکلات جامعه نیز تمرین شود.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در ابتدای این مراسم، آموزش و پژوهش را دو محور اصلی فعالیت های دانشگاه عنوان کرد وگفت: رشد فکری و اجتماعی دانشجویان یکی از مهمترین اهدافی است که همواره در تعامل دانشگاهیان با یکدیگر دنبال می شود.

دکتر سید ظفراله کلانتری با تأکید بر حضور دانشجویان در مجامع علمی گوناگون بیان کرد: تجربه فضاهای جدید در کنار یادگیری علوم جدید از جمله مهمترین نتایج این حضور خواهد بود.

وی با بیان این که تلاش دانشجویان نقش بسزایی در ارتقای سطح علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در کشور، منطقه و دنیا داشته است، تصریح کرد: قدردانی از این موفقیت های علمی همواره یکی از وظایف مسئولین دانشگاه است.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان در ادامه به ارایه گزارشی از نحوه انتخاب دانشجویان برگزیده در بخش های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی، مطابق با آیین نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پرداخت و گفت: دانشجویانی که در قسمت های مختلف حد نصاب لازم را کسب کرده باشند برای انتخاب عنوان دانشجوی نمونه کشوری نیز معرفی خواهند شد.

در این آئین شکوهمند که با تجلیل از خانواده "شهید علیرضا خسرویان" از شهدای دانشجوی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان همراه بود، پدر و مادر این شهید والامقام ضمن ابراز احساسات نسبت به توجه دانشجویان و مدیریت این دانشگاه به خانواده معزز شهداء با بیان جملاتی، به بخشی از این مراسم حال و هوایی خاص بخشیدند.

گزارش تلویزیونی...

گزارش تصویری...

دیدگاه شما

چه حرکت شایسته و قابل

چه حرکت شایسته و قابل تقدیری
ما که در زمان تحصیل سه کاپ در رشته تکواندو برای دانشگاه به ارمغان آوردیم ولی خبری از این مدل تقدیر ها نبود.

You voted 5. Total votes: 591

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.