کدخبر:1556/910725

25 مهر 1391

برگزاری کارگاه طرح اصول ایمنی برق جهت دانشجویان کارشناسی دانشگاه صنعتی اصفهان
در دانشکده مهندسی برق وکامپیوتر وبرای نخستین بار:
برگزاری کارگاه طرح اصول ایمنی برق جهت دانشجویان کارشناسی دانشگاه صنعتی اصفهان
برای نخستین بار کارگاه طرح اصول ایمنی برق جهت دانشجویان کارشناسی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

معاون آموزشی دانشکده مهندسی برق وکامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به ضرورت آموزش اصول ایمنی و نکات مربوط به بهداشت و سلامت محیط کاردر دوره های فنی و مهندسی افزود: امروزه بسیاری از دانشجویان فنی ومهندسی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی فارغ التحصیل می شوند در حالی که در هیچ واحد درسی به طور مستقیم و متمرکز با اصول ایمنی برق آشنا نمی شوند.

دکتر مریم ذکری افزود: دانشجویان بعضا در طول دوره تحصیل خود با انجام آزمایش های عملی در معرض مخاطراتی قرار می گیرند که عدم آشنایی با نکات و اصول ایمنی می تواند اثرات زیانبار بسیاری برای آنان در بر داشته باشد.

وی با تأکید بر لزوم آشنایی با این اصول درطول زندگی کاری یک مهندس و حتی درزندگی شخصی بعنوان تجربه ای ارزشمند تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوع کمیته ایمنی دانشکده برق وکامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان از سال های گذشته فعالیتهای زیادی را در این زمینه آغاز نموده که تهیه شیوه نامه اجرای طرح اصول ایمنی وتصویب آن در شورای آموزشی پژوهشی دانشکده از جمله آنها می باشد.

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق وکامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: امسال وبرای نخستین بارکارگاه طرح اصول ایمنی زیر نظر آموزش این دانشکده، بیستم مهر ماه جاری وبا حضور بیش از یکصد نفر از دانشجویان کارشناسی ورودی 89 رشته مهندسی برق و به مدت سه ساعت در تالار شهید فتوحی این دانشگاه برگزار شد.

وی ایمنی در صنعت برق، آشنایی با سیستم ارت و همبندی، کمکهای اولیه، نکات ایمنی در برق و نمایش فیلم و کلیپ های آموزشی به زبان اصلی وزبان فارسی جهت بیان بهتر مطالب را از جمله بخش های این کارگاه آموزشی بیان کرد.

دیدگاه شما

با عرض سلام واحترام به نظر

با عرض سلام واحترام
به نظر میرسدبا کمبود منابع و ارائه در سرفصل های اموزشی در زمینه ایمنی و حفاظت فردی و گروهی در همه رشته ها بخصوص  برق که فصل مشترک  و کاربردی ترین انرژی در صنعت وزندگی بشر بوده به نظر میرسد که با آموزش و برگذاری سمینارهای با این مضمون و هدف برای دانشجویان وبه ویژه کارشناسان کلیه دانشکده ها برای انتقال  مطلب وفرهنگ سازی ایمنی و حفاظت فردی و گروهی در صنایع بهتر وپرفایده تر خواهد بود .                    با تشکر از شما-شیخی
 
 

You voted 4. Total votes: 611

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.