کدخبر:0908/20240107

17 دی 1402

موفقیت دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در مسابقه اخلاق در مهندسی IEEE
نوشین امینی باغبادرانی و زهرا آخوندمهدی دانشجویان کارشناسی‌ارشد دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان در اولین مسابقات اخلاقی دانشجوییStudent Ethics Competiton(SEC) موفق به کسب رتبه دوم و جایزه نقدی شدند.

این مسابقات با هدف ترویج ارزش‌های اخلاقی و حرفه‌ای در جامعه مهندسان برای اولین توسط موسسه IEEE شاخه ایران در دانشگاه تهران برگزار شده است.

مسابقه به شیوه آزمون موقعیت کاری و تحلیل وضعیت جهت ترسیم و ارایه مدل براساس کدهای اخلاقی برای هر شرکت کننده به صورت اختصاصی برگزار می شود.

در این دوره از رقابت ها 8 گروه از دانشگاه های مختلف کشور شرکت کرده بودند که گروه دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان مقام دوم را به خود اختصاص داد.

کدهای اخلاق IEEE به عنوان یک مجموعه اصول و راهنماهای اخلاقی برای مهندسان و فعالان صنعت فناوری اطلاعات و مخابرات تدوین شده است.

این کدهای اخلاق به منظور راهنمایی در تصمیم‌گیری‌های اخلاقی در طول فرآیند طراحی و توسعه کار می‌روند. این کدهای اخلاقی شامل اصولی در حوزه های محافظه‌کاری و ایمنی،مسئولیت اجتماعی، اعتماد عمومی، پیشگامی و نوآوری است که زمینه ساز توسعه فناوری‌های نوآورانه و بهبود روش‌های مهندسی می شود و در نتیجه به پیشرفت علم و فناوری کمک می کند.

گفتنی است؛ IEEE یکی از بزرگ‌ترین سازمان فنی حرفه‌ای جهان است که به پیشرفت فناوری به نفع بشریت اختصاص دارد و اعضای این انجمن از دانشمندان کامپیوتر، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، متخصصین فناوری اطلاعات، فیزیک‌دانان، پزشکان و بسیاری از متخصصین در حوزه‌های مرتبط دیگر تشکیل شده است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.