کدخبر:1937/14010913

13 آذر 1401

معرفی برنامه های ویژه بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان
رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان ظهر امروز یکشنبه  13 آذر ماه، در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان طرح های این سازمان را از لحظه ورود به دانشگاه تا ایجاد اشتغال مؤثر در صنعت و راه اندازی کسب و کار، برای حمایت مادی و معنوی دانشجویان استعداد برتر معرفی کرد.   

به گزارش اداره کل روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر حسین ربانی رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان، در همایش آشنایی با تسهیلات و حمایت های بنیاد ملی نخبگان که به مناسبت هفته پژوهش و با همکاری دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد با اشاره به هدف‌گذاری این بنیاد برای استفاده از ظرفیت دانشجویان استان اصفهان گفت: استفاده از ظرفیت های متخصصان هوش مصنوعی یکی از اهداف اصلی بنیاد نخبگان استان اصفهان است.
عضو هئیت علمی دانشگاه اصفهان استفاده از ظرفیت های مشارکتی نخبگان استان از فلسفه‌های اصلی طرح های حمایتی بنیاد ملی نخبگان را دانست و خاطر نشان کرد: هدف بنیاد ملی نخبگان این است که با مشارکت و همکاری نخبگان دانشگاهی و برنامه‌ریزی مناسب در موضوعات خاص از جمله توسعه طرح های مبتنی بر هوش مصنوعی، اصفهان را به مهد نخبگان این حوزه ها تبدیل کنیم.
وی در ارتباط با توسعه فعالیت های بنیاد ملی نخبگان در استان اصفهان عنوان کرد: آیین نامه هایی که تاکنون در این بنیاد مورد استفده قرار می گرفته مربوط به استعدادهای برتر دانشگاهی است. با این حال نخبگانی در سطح جامعه هستند که تحصیلات یا ارتباطی با فضای دانشگاه ندارند، از جمله هنرمندان خبره اصفهانی که نیاز است با تدوین آیین نامه های جدید مورد حمایت این بنیاد قرار گیرند. 
دکتر ربانی با اشاره به رشد پرشتاب علمی و نقش مؤثر دانشگاه ها در این میان خاطر نشان کرد:در برخی رشته ها، آمارهای بین المللی حاکی از رشد پژوهشی و شتاب علمی و فناوری کشوراست.
وی با بیان اینکه باید دیپلماسی علمی را در دانشگاه های کشور تقویت کنیم و زمینه همکاری نخبگان را در طرح های بین المللی فراهم کنیم، تصریح کرد: دانشگاه ها مایه آبروی کشور هستند و دوست و دشمن بر پیشرفت های علمی ایران به خصوص در برخی حوزه های بین المللی واقف هستند. 
رئیس بنیاد ملی نخبگان اصفهان همچنین در این همایش با اشاره به برخی طرح‌ های حمایتی این سازمان از دانشجویان دانشگاه ها افزود: در طرح پرطرفدار شهید وزوایی بنیاد ملی نخبگان ، دانشجویان مقاطع مختلف که حائز رتبه برتر علمی هستند یا فعالیت آموزشی و پژوهشی ویژه دارند، از پرداخت مقرری ماهانه بهره‌مند می شوند و در کارگاه های آموزشی و جلسات علمی شرکت می کنند.
وی به دیگر طرح این سازمان اشاره کرد و بیان داشت: طرح شهید احمدی‌روشن نیز در سال‌های اخیر مورد استقبال قرار گرفته است. در این طرح گروه‌های تخصصی حل مسئله متشکل از استاد خبره و 5 تا 10 دانشجو به حل مسائل واقعی صنایع استان می‌پردازند.
دکتر ربانی خاطر نشان کرد: امسال هم 30 طرح حمایتی در استان اصفهان تعریف شده است که دانشجویان متقاضی می‌توانند با مراجعه به دفاتر استعداد های درخشان دانشگاه ها یا وب سایت این مرکز، جهت شرکت در این طرح ها ثبت‌نام کنند.
این پژوهشگر برتر کشور، با اشاره به هدف حمایتی طرح ها دراشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تصریح کرد: برخی از این طرح ها مناسب فارغ‌التحصیلانی است که قصد دارند شرکت دانش‌بنیان راه‌اندازی کنند یا در شرکت‌های دولتی و خصوصی استخدام شوند. بنیاد ملی نخبگان از این افراد حمایت می‌کند و سعی در گسترش آن بخصوص در استان اصفهان دارد.
گفتنی است از ابتدای سال 1401 تا کنون حدود 70 دانشجوی استعداد درخشان دانشگاه صنعتی اصفهان در طرح شهید وزوایی مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار گرفته اند. همچنین در طرح شهید احمدی روشن 9 پروژه صنعتی با راهبری اساتید و مشارکت 50 دانشجو، از حمایت های بنیاد ملی نخبگان بهره مند شده اند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.