کدخبر:1551/13960901

1 آذر 1396

با قرارگیری در جایگاه هفتم کشور:
دانشگاه صنعتی اصفهان در فهرست برترین های رتبه بندی گوگل اسکالر
با انتشار ویرایش چهارم نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر پایه استناد «گوگل اسکالر» در جولای ۲۰۱۷، دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان یکی از دانشگاه های برتر کشور و در جایگاه هفتم این رتبه بندی معرفی شد.

در این رتبه بندی که بر پایه استناد «گوگل اسکالر» صورت گرفته است، ۱۵۹ مؤسسه ایرانی در فهرست 5هزار مؤسسه‌ این نظام رتبه بندی جای گرفته اند که در این میان، دانشگاه صنعتی اصفهان پس از دانشگاه های علوم پزشکی تهران، تهران، تربیت مدرس، علوم پزشکی شهید بهشتی، صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر در رتبه هفتم کشور قرار گرفته است.

در این رتبه بندی، «پروفایل» نزدیک به پنج هزار مؤسسه شناسایی و ارزیابی شده است. هدف کلیدی از انتشار این نظام رتبه‌بندی، تشویق مؤسسه‌ها به حضور بیشتر و فعال‌تر در فضای وب است.

 آزمایشگاه «سایبرمتریکس» سالانه دو ویرایش از این نظام را در ماه‌های جولای و دسامبر منتشر می‌کند. این نظام رتبه‌بندی، مؤسسه‌ها را با نشانی وب‌سایتشان در پایگاه «گوگل اسکالر» شناسایی و ۱۰ «پروفایل» عمومی آن ها را پایش می‌کند.

پس ازآن، استنادها شمارش ومؤسسه‌ها بر پایه شمار استنادهایشان رتبه‌بندی می‌شوند. اگر «پروفایل»‌های گوناگونی برای یک پدیدآور در «گوگل اسکالر» باشد، «پروفایلی» گزینش می‌شود که عملکرد بهتری دارد.

در جدول زیر، رتبه ملی و جهانی و شمار استنادهای ۱۰ مؤسسه برتر ایرانی در نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر پایه استناد «گوگل اسکالر» آمده است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.