کدخبر:1206/910929

29 آذر 1391

یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
با حضور پدر، مادر و همرزمان شهید مسعود آخوندی:
یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
یادواره شهید مسعود آخوندی و شهدای دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان عصر روز گذشته با حضور پدر، مادر و همرزمان این شهید و اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در تالار شهید فتوحی این دانشگاه برگزار شد.

راوی کتاب "نورالدین پسر ایران" با حضور در این برنامه، با اشاره به زنده نگاه داشتن یاد شهدای انقلاب اسلامی بعنوان مهمترین عامل دوری از مشکلات فرهنگی کشور، بر ضرورت تولید آثار ارزشمندی که واقعیات جنگ را به دور از هرگونه اغراق برای جوانان بازگو نماید تأکید کرد.

سید نورالدین عافی افزود: متاسفأنه مسئولین فرهنگی پس از پایان جنگ تحمیلی تاکنون نتوانستنه اند فرهنگ دفاع مقدس و رزمندگان را به صورت کامل و صحیح به نسل امروز منتقل نمایند.

وی با ابراز خرسندی از رضایت مقام معظم رهبری نسبت به کتاب "نورالدین پسر ایران" گفت: این کتاب که در ماه جاری به چاپ شصتم رسیده است کمترین وظیفه ای بوده که توانسته ام نسبت به فرهنگ شهدای دفاع مقدس انجام دهم.

عافی ایمان قوی، ولایت مداری و آموزش های خوب رزمندگان در طول هشت سال جنگ تحمیلی را مهم ترین عوامل حفظ همه جانبه ایران اسلامی دانست و افزود: در حالی که تمام مستکبران دنیا و کشورهای مرتجع عربی با تمام توان و امکانات علیه انقلاب ما بودند، متأسفانه در اکثر فیلم های مربوط به جنگ صحنه هایی غیر واقعی از ضعف و عدم توانایی سربازان عراقی به نمایش گذاشته می شود که این امر حقیقتِ کارهای بسیار بزرگی را که رزمندگان و شهدای ما در مواجهه با این حجم عظیم نیرو و توان نظامی دشمنان انجام دادند را تحریف می کند.

در ادامه این برنامه مادر شهید مسعود آخوندی با ابراز تشکر از همه دانشگاهیان صنعتی اصفهان برای حفظ یاد وخاطره فرزندش تأکید کرد: هدف اصلی از برگزاری این همایش ها باید عمل به اهداف و روش زندگی شهدا باشد. وی همچنین با بیان برخی خصوصیات اخلاقی شهید آخوندی به ذکر خاطراتی از اعزام به جبهه او پرداخت.

دراین مراسم حسن پور از همرزمان شهید آخوندی با بیان تاریخچه ای مختصر از دلایل آغاز جنگ تحمیلی، شناخت کامل و صحیح دشمن را زمینه ساز اصلی شناخت کار بزرگ مسعود آخوندی و تمام شهدای دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: این شهید بزرگوار همواره جنگ را دانشگاهی می دانست که امام خمینی(ره) بزرگ ترین استاد آن و شهدا فارغ التحصیلانش هستند.

در پایان این مراسم نیز با حضور معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان و مسئول بسیج دانشجویی استان اصفهان با اهدای دو اثر از زندگی شهید مسعود آخوندی به پدر و مادر این شهید از این آثار رونمایی شد.

کتاب "تک پسر" در 120 صفحه به خاطرات شهید مسعود آخوندی اختصاص دارد که توسط "نسیبه استکی" به صورت داستان های مینی مال به نگارش درآمده‌ است و نرم افزار چند رسانه ای "گل میخک" نیز با محوریت زندگی این شهید به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان تهیه شده است.

گفتنی است شهید مسعود آخوندی، دانشجوی نخبه رشته مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان و فرمانده گردان خط شکن یازهرا(س) بود که پس از شهادت، در قطعه شهدای کربلای پنج گلزار شهدای اصفهان، آرام گرفته است.

 

خاطرات مردی كه فكر می‌كردكاری نكرده(به مناسبت انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر حاشیه‌ی كتاب)

 

دیدگاه شما

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.