کدخبر:1633/20240923

3 مهر 1403

طرح درس مشترک دو عضو هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزیده "طرح تدوین سرفصل‌های هوش مصنوعی" شد
طرح دکتر فاطمه زارع و دکتر نیلوفر احمدی‌پور، اعضای هیئت‌علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، در فراخوان «تدوین سرفصل‌های آموزشی هوش مصنوعی در رشته‌های دانشگاهی» در جمع ۵۰ برگزیده کشور قرار گرفت.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر احمدی‌پور درباره این فراخوان گفت: طرح مشترک آموزش هوش مصنوعی در انرژی برای اولین‌بار به عنوان یک درس سه‌واحدی در رشته‌های فنی مهندسی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه نیاز است در این زمینه هوش مصنوعی پیش‌گام باشیم افزود: هوش مصنوعی یک ابزار قدرتمند است که تحولات زیادی در همه حوزه‌ها ایجاد می‌کند و در آینده یک کاربرد عمومی پیدا خواهد کرد.

عضو هیئت‌علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر مطرح کرد: انتظار می رود سیاست‌های تشویقی و تعلق‌گرفتن پژوهانه برای تهیه سیستم‌های باقدرت بالا و پاسخ به نیازهای صنعت صورت بگیرد.

فاطمه زارع دررابطه‌با این طرح نیز اظهار داشت: حوزه انرژی گسترده و متنوع است که هوش مصنوعی در قالب معرفی کاربرد آن به دانشجویان گرایش الکتریکی قدرت، ماشین‌های الکتریکی و سیستم های انرژی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه شده است. وی ادامه داد: حل مسئله خاموشی‌های چندساله در کشور، یک نمونه بارز کاربرد هوش مصنوعی در انرژی است. ما می‌توانیم با استفاده از هوش مصنوعی مقدار بار الکتریکی را برای سال های آینده، میزان کمبود انرژی، الویت های لازم برای اعمال قطعی برق و اقدامات لازم جهت به حداقل رساندن خسارت از شبکه را پیش‌بینی کنیم.

دکتر زارع با بیان اینکه هوش مصنوعی نیازمند دیتاهای بالاست گفت: همه صنایع بزرگ مثل فولاد در این حوزه وارد مرحله عملی شده است؛لذا استفاده از پردازش قوی و GPU در دانشگاه برای ارائه بهتر پروژه‌های هوش مصنوعی دغدغه ما است.

گفتنی است؛ در این مراسم سرفصل‌های آموزشی درس، در بین ۵۰ طرح فراخوان شده، با اهدای لوح تقدیر و پژوهانه ۱۰۰ میلیون تومانی تجلیل شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.