کدخبر:1015/911209

9 اسفند 1391

دانشکده  صنعت حمل و نقل در دانشگاه صنعتی اصفهان تأسیس می شود
با کسب موافقت اصولی از شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات وفناوری:
دانشکده صنعت حمل و نقل در دانشگاه صنعتی اصفهان تأسیس می شود
با اعلام موافقت اصولی شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات وفناوری دانشکده صنعت حمل ونقل در دانشگاه صنعتی اصفهان تأسیس می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با اعلام خبر فوق گفت: با پیگیری های صورت گرفته وپس از تأمین زیرساخت های مورد نیاز، این دانشکده در آینده نزدیک اقدام به پذیرش دانشجو خواهد نمود.

دکتر میثم اکبرزاده به لزوم توجه به حمل ونقل بعنوان یک رشته مهندسی مجزا اشاره و تصریح کرد: به دلیل پوشش مناسب زیرساخت های جاده ای کشورو با عنایت به مسائل مرتبط با وضعیت عبور و مرور، مرکز ثقل مباحث حمل ونقل کشور از "احداث" به "بهره برداری بهینه" در حال تغییراست.

وی با بیان این که بسیاری از مسایل رشته حمل و نقل در حال ارتقاء از تراز مهندسی به تراز پژوهش است تصریح کرد: در کنار اجرای مکرر فرآیندهای استاندارد مطالعات و طراحی نیاز مبرم به بهینه سازی و بومی سازی ونیز تربیت نیروی متخصص با دانش متناسب با ماهیت گسترده حمل و نقل از ضرورت های امروز کشور است.

اکبرزاده افزود: عوارضی مانند تولید بیش از حد آلاینده ها در فضای زیست شهری، تعدد و شدت تصادفات در شهرها و جاده ها و اتلاف وقت شهروندان در تراکم های ترافیکی  وبه تبع آن کاهش کیفیت زندگی و زیان های اقتصادی از جمله پیامد های ناشی از رشد ناپایدار حمل و نقل است که مقابله موثر با این چالش ها نیازمند استفاده از بررسی های چند جانبه علمی و نگاه سیستمی می باشد.

وی راه و ترابری، برنامه ریزی حمل و نقل و زیرساخت های حمل و نقل را از جمله گرایش های پیش بینی شده به منظور ارائه در دانشکده صنعت حمل ونقل دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد و افزود: با توجه به ماهیت بین رشته ای مقوله حمل و نقل، ضمن بهره گیری از همکاری دانشکده های مهندسی عمران، صنایع و مکانیک در راه اندازی این دانشکده، از زمینه های مشترک میان گرایش های حمل ونقل با رشته های ریاضی، آمار، مهندسی برق و معدن استفاده خواهد شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با ایجاد زیرساخت های لازم، ضمن جذب نخستین دانشجویان این دانشکده در مهرماه 92 در مقطع کارشناسی ارشد صورت پذیرد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.