کدخبر:1024/20240527

7 خرداد 1403

اختتامیه هشتمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود
فعالیت‌ هشتمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات با شعار «باهم در زیست بوم امنیت سایبری» از خرداد 1402 آغاز گردید.  این رویداد در تاریخ 9 و 10 خرداد 1403 در دانشگاه صنعتی اصفهان در همایش اختتامیه این جشنواره به پایان خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر علی فانیان، با بیان این خبر در ارتباط با برگزاری جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات اظهار داشت: این جشنواره، رویدادی ترویجی است که هدف اصلی آن افزایش سطح آگاهی دانشجویان، تیم‌های فناور، شرکت‌های خصوصی و سازمان‌ها در حوزه امنیت سایبری است. در جشنواره امسال که با حمایت همه جانبه و گسترده شرکت فولاد مبارکه برگزار گردید، نسبت به دوره های قبل از گستردگی و طراوت بیشتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های این جشنواره در طول یک سال شکل می‌گیرد و در ذیل آن رویدادهای مختلفی از جمله کارگاه های فنی تخصصی، رویداد کسب و کار نوافتا، مسابقه فتح پرچم مازآپا، نمایشگاه محصولات و همایش اختتامیه شکل می گیرد.  وی ادامه داد: در همایش اختتامیه علاوه ‌بر سخنرانی مسئولین کشوری حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات، جوایز برگزیدگان رویدادها نیز اعطا شده و کارگاه‌های تخصصی در این حوزه برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره امنیت فضای تبادل اطلاعات بیان کرد: نهمین دوره جشنواره نیز در روز دهم خرداد ماه پس از پایان کار هشتمین دوره، افتتاح خواهد شده تا رسما فعالیت های یک ساله خود را آغاز نماید.

وی برگزاری 15 عنوان کارگاه فنی تخصصی در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات در طول یک سال گذشته را یکی از رویدادهای هشتمین جشنواره دانست و گفت: یکی از رویدادهای دوره هشتم، رویداد «نوافتا» بود که کسب‌وکارهای نوپا در حوزه امنیت سایبری را مورد توجه قرار داده و در چهار سطح دانش، پیدایش، رویش و گسترش و با هدف حمایت از تیم‌های فعال در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات از مرداد ماه سال 1402 آغاز به کار کرد و هم‌اکنون در مرحله جمع بندی داورها قرار دارد. تمامی این سطوح با حمایت شرکت فولاد و یا شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه   (MSTID)صورت گرفت. 

فانیان افزود: هدف اصلی سطح دانش، حمایت مالی از منتخبین پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکترا در حوزه امنیت اطلاعات است، بیش از 30 پروپزال در این سطح دریافت شد که نزدیک به 20 پیشنهاد مورد حمایت قرار گرفتند. سطح بعدی، سطح پیدایش است که در آن تیم‌های دانشجویی که در حوزه امنیت ایده جدید دارند و طرحشان موردقبول واقع شده، مورد حمایت قرار گرفته و به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شوند؛ از شرکت‌کنندگان این سطح انتظار می‌رود که در اختتامیه یک نمونه اولیه از ایده خود ارائه دهند.

وی تصریح کرد: در سطح رویش تیم‌های شرکت‌کننده نمونه محصول خود را تولید کرده‌اند و برای تکمیل و تولید MVP آن نیاز به سرمایه‌گذاری دارند. در سطح گسترش نیز که آخرین سطح رویداد نوافتا است، شرکت‌های باسابقه که دارای محصول و کسب‌وکار در این حوزه هستند و نیاز به صنعتی سازی محصول خود دارند برای جلب سرمایه توسط سرمایه گذاران طرح‌های خود را ارائه می‌کنند.

دبیر جشنواره در خصوص مسابقه فتح پرچم عنوان کرد: این مسابقه، رقابت جذابی میان نخبگان و متخصصین حوزه امنیت اطلاعات است که در آن سعی دارند با حل چالش‌های امنیتی توانایی‌های خود را محک بزنند. مرحله اول مسابقه تحت عنوان «مازآپا: نفوذ به سازمان بی‌مبالات» در اسفند ماه 1402 بصورت غیر حضوری برگزار شد و از بین 220 تیم شرکت‌کننده، 7 تیم موفق شدند در مسابقه حضوری که در 9 خرداد در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌گردد حضور پیدا کنند.

وی اضافه کرد: در مرحله دوم، هدف این است که تیم‌های شرکت‌کننده، اطلاعات سازمان شبیه‌سازی شده پتروماز را که مورد حمله سایبری واقع شده است بازیابی کنند، مرحله دوم این رقابت تحت عنوان «مازآپا: بازیابی سازمان بی‌مبالات» و بصورت حضوری برگزار می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد، امید است با تداوم همکاری های دانشگاه و صنعت بالاخص صنعت پرافتخار کشور، شرکت فولاد مبارکه، شاهد ترویج بیش از پیش دانش امنیت سایبری بین دانشجویان باشیم چون همانطور که می دانیم در این رابطه کشور با کمبود زیادی مخصوصا در حوزه‌ی نیروی انسانی مواجه است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.