کدخبر:1715/20231007

15 مهر 1402

اولین رویداد توسعه روستایی و توسعه ملی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
 گردهمایی یک‌روزه توسعه روستایی و سیاست‌های توسعه ملی، هم‌زمان با روز روستا و عشایر به همت دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان در راستای انتقال تجربیات دانش‌آموختگان رشته توسعه روستایی و تعامل مؤثر با نهادهای کنشگر برگزار شد.


 به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر محمدصادق ابراهیمی، مدیرگروه توسعه روستایی دانشگاه صنعتی اصفهان امروز - شنبه پانزدهم مهرماه - در اولین گردهمایی گروه توسعه روستایی که به همت دانشکده کشاورزی برگزار شد؛ اظهار داشت: این رویداد با سه هدف معارفه دانشجویان جدیدالورود، حضور اعضای کانون دانش‌آموختگان و انتقال تجربه در"دانش کار" برگزار شد.
 ویبا بیان اینکه اهداف توسعه روستایی در دانشگاه در دو حیطه تربیت نیروی انسانی برای مدیریت کلان روستاها و ارتباط مؤثر با اتحادیه روستایی تقسیم می‌شود؛افزود: استان اصفهان قریب به 800 روستا دارد که با بهیاران این حوزه در قالب فردی یا تشکل بهیار به طور دائم انتقال تجربه صورت می‌گیرد و متناسب با ظرفیت تحقیقاتی به مشکلات روستاها پرداخته می‌شود.
 دکتر ابراهیمی بیان کرد: حضور شرکت‌ها و دانش‌آموختگان در این برنامه باعث شده است که با پرداختن به فرصت‌ها و مسائل حوزه روستایی، ارتباطی مؤثر بین دانش و کار برای دانشجویان برقرار شود.
 دکتر امیر مظفر امینی، عضو هیئت‌علمی گروه توسعه روستایی نیز در این مراسم در راستای اهمیت پرداختن به روستا و محصولات کشاورزی اشاره کرد: پیشرفت روستا به معنای شهر شدن نیست؛ بلکه روستاهای ایران به‌واسطه تنوع جغرافیایی و گستردگی اقلیم های مختلف جز مناطق پر بازدید و گردشگری برای مردم است.
 وی ضمن ابراز نگرانی در مسئله محروم ماندن مسئله روستاها عنوان داشت: حفظ اصالت و ماهیت روستاها حائز اهمیت است که توسط سازمان‌های اجرایی و سیاست‌گذارها باید پیگیری شود و به ساختمان و جاده‌های روستای کشور بها داده شود.
 فریدون فروهر یکی از دانشجویان گروه توسعه روستایی با تأکید بر نقش اهمیت انتقال تجربیات دانش‌آموختگان رشته توسعه روستایی در رویداد توسعه روستایی و عشایر گفت: توسعه روستایی یک‌رشته مدیریتی است که پرداختن به چگونگی و چرایی فرایند آن دانشجویان را به سمت ایده‌پردازی، مشخص‌شدن مسیر تحصیلی و ورود به بازار کار ترغیب می‌کند.
 گفتنی است روز روستا و عشایر با مصوبه عالی شورای انقلاب‌فرهنگی از سال 1392 در تقویم رسمی کشور نامگذاری شد.

سایر تصاویر

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.