کدخبر:1508/20230620

9 شهريور 1402

با ابلاغ آیین نامه جدید ترافیکی دانشگاه :
تسهیل تردد دانشجویان با خودرو در شهر دانشگاهی
مرکز کنترل ترافیک دانشگاه صنعتی اصفهان بر اساس فضاهای اختصاص یافته پارکینگ و نیازهای مراجعین، طرح جدید ترافیکی دانشگاه را به تصویب هئیت رئیسه رسانده و این طرح از تیرماه سال جاری لازم الاجرا است.

دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از بزرگترین شهرهای دانشگاهی کشور است. روزانه بالغ بر هزار دستگاه خودرو در دانشگاه تردد دارند. وجود مجموعه های مسکونی در دانشگاه نیز، حجم تردد را افزایش داده است. طی یک سال گذشته، با اختصاص فضای پارکینگ مناسب در کنار بخش های مختلف دانشکده ای و اداری، امکان تردد خودرو در مسیرهای درون دانشگاهی برای مراجعین و دانشگاهیان فراهم شده است. شرایطی که تا پیش از این امکان پذیر نبود و دانشحویان می بایست خودرو خود را در پارکینگ خارج از دانشگاه متوقف می کردند.

اکنون دانشگاه صنعتی اصفهان به منظور تکریم دانشجویان تصمیم گرفته است این سطح دسترسی و تسهیل در عبور و مرور را افزایش دهد. به تبع آن تنظیم مقرارت جدید عبور و مرور برای  برقراری نظم و آرامش و تنظیم مقررات ترافیکی جدید اهمیت می یابد. مرکز کنترل ترافیک دانشگاه صنعتی اصفهان بر اساس فضاهای اختصاص یافته پارکینگ و نیازهای مراجعین، طرح جدید ترافیکی دانشگاه را به تصویب هئیت رئیسه رسانده و این طرح از تیرماه سال جاری لازم الاجرا است.

بر اساس اعلام مهدی دوست محمدی اداره حفاظت فیزیکی دانشگاه صنعتی اصفهان، تمامی خودروهای متعلق به گروه های دانشگاهی برچسب مشخص دریافت میکنند و مجاز هستند در محدوده ترافیکی مشخص شده بر اساس رنگ برچسب خود تردد داشته باشند.
وی افزود: در آیین نامه جدید ترافیکی، رعایت مقررارت ترافیکی و آیین نامه های راهنمایی و رانندگی الزامی است و افراد متخلف مطابق ضوابط دانشگاه جریمه می شوند. همچنین تمدید اعتبار برچسب های تردد منوط به رعایت قوانین و عدم ثبت تخلف است.
مجری طرح جدید ترافیکی دانشگاه خاطر نشان کرد: دانشجویانی که از خودرو شخصی استفاده می کنند نیز مطابق با این دستور العمل لازم است برچسب دریافت کنند و پس از ورود از درب شمالی یا جنوبی، در مسیر ترافیکی مشخص شده در نقشه طرح ترافیک دانشگاه به سمت پارکینگ مورد نظر حرکت کنند. گفتنی است رعایت قوانین عبور و مرور در این طرح الزامی است.
دوست محمدی گفت: براساس طرح ترافیک دانشگاه صنعتی اصفهان 8 پارکینگ در نقاط مختلف دانشگاه برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. همچنین برای مدارس دانشگاه نیز مسیر دسترسی و پارکینگ اختصاصی در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح نظم و آرامش خاطر دانشگاهیان است تأکید کرد: اجرای کامل مقررات طرح ترافیک دانشگاه نیازمند همکاری دلسوزانه و توجه دقیق کلیه افراد به قوانین و مقررات مشخص است.
رئیس مرکز حفاظت فیزیکی دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح داشت: کاهش تصادفات درون شهرک دانشگاه و جلوگیری از حوادث خطرناک یکی از الزامات اساسی دراجرای این طرح است که به دقت توسط ناظرین کنترل ترافیک رسیدگی و کنترل می شود.
براساس آئین نامه ترافیکی جدید تخلفات رانندگی در چند گروه مشخص شده است. از جمله تخلفات خطر آفرین شامل: حرکات نمایشی و مارپیچ، تجاوز از سرعت مجاز و حرکت مخالف جهت مسیرو ... که در مرحله اول تخلف فرد مشمول پرداخت جریمه و ثبت سابقه در سامانه می شود و در مرحله دوم علاوه بر جریمه تا 3 ماه از تردد در مسیر دانشگاه منع می شود.
از دیگر جرایم مورد رسیدگی، تخلفات راهنمایی و رانندگی، می توان به توقف در پارکینگ ها و مسیرهای غیرمجاز و سو استفاده از برچسب به هر نحوی که خودرو و مالک خودرو را دچار مسئله کند؛ اشاره داشت.
گفتنی است، با توجه مخاطرات جاده ورودی درب جنوبی دانشگاه و دسترسی ایمن دانشجویان به دانشگاه از ابتدای تیرماه ورود دانشجویان از سمت درب شمالی  بلامانع می باشد.
لذا توصیه می شود دانشجویان که از  سمت اصفهان به دانشگاه عزیمت می کنند، پس عبور از پل روگذر میدان استقلال، از دوربرگردان زیرگذر (سمت راست جاده) به سمت درب شمالی حرکت کرده و این مسیر ایمن را برای ورود به دانشگاه انتخاب کنند.

آئین نامه ترافیکی دانشگاه جهت مطالعه و آگاهی از شرایط و ضوابط مرتبط اینجا در دسترس است

فایل ها

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.