کدخبر:0906/14011117

17 بهمن 1401

کنسرسیوم دانشگاه ها و مراکز علمی و فناوری پیشرواصفهان (IUN) پل ارتباطی تبادل فناوری میان ایران و چین
دکتر ناصر گل صنمی مدیر دفتر تعاملات علوم و فناوری ایران در شهرک همکاری های اقتصادی تجاری سازمان همکاری شانگهای روز یکشنبه 16 بهمن ماه، در جمع اعضای هیئت علمی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و جمعی از شرکت های دانش بنیان دانشگاه صنعتی اصفهان، به معرفی فرصت های تحقیقاتی مشترک و شرایط استقرار در پارک های علم و فناوری استان شاندونگ چین پرداخت. 

دکترگل صنمی با معرفی گرنت های تحقیقاتی مشترک گفت: یکی از مهمترین دلایل ما برای همکاری با دانشگاه صنعتی اصفهان، پتانسیل بالای این دانشگاه در انتقال دانش و فناوری است.

وی با بیان اینکه مهمترین بحث روز ایران، ورود فناوری های نوین است افزود: از طریق اعطای گرنت های تحقیقاتی، ارتباط شرکت های دانش بنیان و تبادل دانشجو میان ایران و چین، زمینه صادرات فناوری های بومی ایران به چین و همچنین ورود تکنولوژی های پیشرفته به ایران فراهم می شود.

محقق برجسته ایرانی با اشاره به تجارب کشور چین، در گسترش فرهنگ تحقیق و توسعه کشور چین تصریح کرد: چین در حوزه تبدیل دانش به ثروت و ایجاد اشتغال اقدامات مهمی انجام داده است. ما با بهره مندی از دانش و منابع انسانی ارزشمند، در تعاملات با دانشگاه های چین می توانیم در این حوزه، از تجربه آنها بیاموزیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت شاندوگ با بیان اینکه گرنت های تحقیقاتی در خارج از کشور به توانمندی های فردی افراد متکی است افزود: هیچ پست و جایگاه از قبل تعیین شده ای برای دانشجویان خارجی وجود ندارد، بلکه این توانمندی ها و قابلیت های افراد است که برای آن ها ایجاد فرصت می کند. برای کشور چین نیز پژوهش های فناورانه و کاربردی در صنعت از ارزش بالایی برخوردار است.

دکتر گل صنمی با بیان اینکه در این ارتباط علمی، کشور چین هیچگونه تعهد خدمت از دانشجویان ایرانی نمی گیرد خاطر نشان کرد: این مسئولیت اجتماعی کشورهاست که فراتر از مرزهای داخلی خود بیاندیشد. وی گفت : دانشجویان ایرانی سفیران علمی کشور هستند، کشور چین این فرصت را با بودجه و امکانات مناسب فراهم و سفیر فرهنگی خود را تربیت می کند تا پس از یک دوره مطالعاتی بتوانند به کشور برگشته و خدمت کنند.

گفتنی است دریافت بودجه های تحقیقاتی مشترک، تبادل دانشجو، انتقال تجارب علمی و فرهنگی، و همکاری شرکت های دانش بنیان با کشور چین از جمله مواردی بود که در این نشست پیرامون آن بحث و تبادل نظر شد.

گزارش تصویری

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.