کدخبر:1026/14010224

24 ارديبهشت 1401

دیدار و گفتگوی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اساتید جوان دانشگاه صنعتی اصفهان
به مناسبت گرامیداشت هفته تعلیم‌وتربیت و روز معلم، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در یک دیدار صمیمانه با اساتید جوان تازه استخدام و همچنین اساتید خانم دانشگاه صنعتی اصفهان گفتگو کرد.

دکتر میبدی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این نشست اساتید جوان حاضر را سرمایه‌های ملموس و معتبر کشور دانست وافزود: مرور آثار و عملکرد اساتید جوان دانشگاه از جمله  مقالات، مصاحبه‌ها، پرونده‌های جذب و افتخارات تحصیلی، نشان می‌دهد چه سرمایه‌های بزرگی به امانت دانشگاه صنعتی اصفهان درآمده است.

وی با بیان اینکه: رهبر معظم انقلاب بارها بر نقش مهم نخبگان دانشگاهی در پیشرفت کشور تأکید داشتند، خاطرنشان کرد: يكي از تکالیف بزرگ اساتید هم اقتدار بخشیدن به کشور است.

دکتر میبدی با بیان اینکه، کج‌سلیقگی برخي مدیران کشور منجر به خروج نخبگان و سرمایه‌های باارزش دانشگاهی شده است افزود: رویکرد دانشگاه صنعتی اصفهان انگيزه بخشي به نخبگان دانشگاهي و ارتباط و تعامل با دولت و مجلس برای حفظ نخبگان کشور است.

وی با بیان اینکه چالش امروز هیئت‌رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان درخواست‌های بی‌شمار مرخصی‌های اساتید برای سفر به خارج از کشور است، تصریح کرد: اگر شرایط تبادلات علمی و بین‌المللی ما با خارج از کشور در یک وضعیت متعادل و مناسب قرار گیرد، نخبگان ما علاقه‌مند خدمت به کشورشان هستند و موج مهاجرت اين افراد را شاهد نخواهیم بود.

دکتر میبدی بر اهمیت راهنمایی و هدایت نسل جوان دانشجو تأکید کرد و افزود: رسالت سنگین اساتید این است که  دانشجویانی پرورش دهند که از خود اساتید پیشتازتر و برتر شوند.

رئيس دانشگاه صنعتی اصفهان، خدمت به اساتید و دانشجویان را یک امر مقدس دانست و افزود: تمام ظرفیت‌های قانونی را برای پیشبرد امور دانشگاه و ارتقاء منزلت دانشگاهیان به کار خواهیم گرفت.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، رویکرد هیئت ممیزه دانشگاه را توجه به اجرای قانون دانست و بیان داشت: اعمال سلیقه در بررسی پرونده ارتقا اساتید جوان جایی ندارد و لازم است برای حفظ سرمایه‌ای که قرار است 30 سال در خدمت دانشگاه باشد، شرایط رشد و ارتقا به شکل قانونی فراهم شود.

همچنین رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در ديدار ديگري كه با اساتيد خانم برگزار شد ، به بررسي مشكلات و مسايل اين قشر از دانشگاه پرداخت. 

دکتر میبدی در این نشست بر اهمیت تعامل اساتید خانم دانشگاه با دانشجویان تأکید داشت و گفت: مادرانه با دانشجویان ارتباط بگیرید و برای ارتقا شرایط روحی و روانی و تحصیلی فرزندان این دانشگاه به‌ویژه دختران دانشجو راهکار مؤثر و مدیریتی ارائه کنید.   

وی، حضور اساتید بانو در وظایف و نقش‌های مدیریتی و اجتماعی دانشگاه را ارزشمند دانست و افزود: نگاه ویژه ما به توانمندی اساتید خانم، شروعی برای گسترش دایره تکالیف بانوان دانشگاه خواهد بود.

شایان‌ذکر است، موضوعاتی همچون شرایط ارتقا اساتید جوان، مسکن، وضعیت آموزشی و پژوهشی دانشجویان و مسائل حقوقی اساتید از جمله مواردی بود که در این نشست با رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

گزارش تصويري

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.