کدخبر:2003/14000721

21 مهر 1400

شرایط بازگشایی حضوری دانشگاه ها در شورای مدیریت آموزش عالی استان اصفهان بررسی شد
در چهارمین جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان اصفهان که عصر روز گذشته (20 مهر ماه) با حضور رؤسای دانشگاه های استان برگزار شد، شرایط بازگشایی حضوری دانشگاه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در مهمترین دستور کار این نشست، بخشنامه «پروتکل بهداشتی مبارزه با بیماری کووید -۱۹ در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و تحقیقاتی» در خصوص شرایط بازگشایی دانشگاه ها و حضور مجموعه دانشگاهیان در دانشگاه ها به بحث و گفتگو گذاشته شد.
در این رابطه رؤسای دانشگاه های صنعتی اصفهان، هنر، علمی کاربردی، نماینده دانشگاه های غیرانتفاعی استان، دانشگاه فنی و حرفه ای و پیام نور، نظرات و دیدگاه های خود را مبنی بر شرایط دانشگاه ها در خصوص زمان مناسب بازگشایی ارائه کردند. 
رییس دانشگاه صنعتی اصفهان در این نشست گفت: مجموعه دانشگاه های استان هرچه قدر نزدیک به هم تصمیم بگیرند موفق تر هستند. وی افزود: ما دانشجویان سال ۹۸،۹۹ و ۱۴۰۰ را داریم که هنوز دانشگاه را ندیده اند و مشکل بعدی ما سنوات ورودی های قبلی است و همچنین منابع مالی محدود و عدم امکان اسکان دانشجویان در خوابگاه ها مطرح است. 
دکتر سید مهدی ابطحی با اشاره به اهمیت ارتقاء وضعیت آزمایشگاه ها، برگزاری جلسات دفاعیه به صورت ویژه تا بهمن ماه و واکسیناسیون دانشجویان، تصریح کرد: درخصوص جذب بودجه باید رؤسای دانشگاه ها به صورت جدی ورود نمایند. و ادامه پذیرش حضوری دانشجویان از ابتدای ترم آتی از سرگرفته شود.
وی با بیان این‌که مشکلات تحصیلی و سنواتی شدن دانشجویان تحصیلات تکمیلی، توازن حجم ورودی و خروجی دانشجویان را به‌هم زده است؛ افزود: به نظر می رسد در نیمسال جاری تمرکز دانشگاه بر تقویت امکانات آزمایشگاهی و زمانبندی دفاع دانشجویان باشد چرا که ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی  برای پذیرش حضوری دانشجویان با پروتکل های بهداشتی تناسب نخواهد داشت.
دکتر هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان نیز در این نشست با بیان این‌که قید الزام  برای تصمیم گیری در خصوص بازگشایی دانشگاه برداشته شده است خاطر نشان کرد: دانشگاه ها لازم است با توجه به شرایط و امکانات موجود در برقراری پروتکل ها و دستورالعمل های ستاد کرونا اقدام نمایند. 
وی درگام نخست خواستار فرهنگ سازی دانشگاه ها در رابطه با لزوم واکسیناسیون کامل دانشگاهیان، آماده سازی امکانات رفاهی و خوابگاهی برای ایمن شدن شرایط بازگشت دانشجویان به دانشگاه شد. 
طالبی با بیان این‌که بازگشایی دانشگاه به صورت تدریجی و با نوبتی کردن کلاس های حضوری باشد تأکید کرد: به نظر می رسد امکان حضور دانشجویان مقطع کارشناسی در نیمسال اول وجود ندارد. 
رئیس دانشگاه اصفهان پیشنهاد کرد: به صورت پایلوت اولویت بازگشایی دانشگاه ها با دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا و بانیمی از ظرفیت خوابگاهی دانشگاه ها قرار داده شود.
وی تأکید کرد: از سوی دبیرخانه شورای مدیریت آموزش عالی استان اصفهان پیشنهادات و نقطه نظرات رؤسای دانشگاه‌ها در رابطه با بازگشایی دانشگاه ها به صورت مکتوب به وزارت عتف ارایه می گردد.   
رئیس دانشگاه معین استان با بیان این‌که تصمیم گیری در خصوص شیوه برگزاری امتحانات به زمان مناسب آن سپرده شود اضافه‌کرد: ممکن است نیاز باشد بازه امتحانات برای برنامه ریزی حضور دانشجویان طولانی تر شده و شروع ترم دوم نیز متعاقباً تغییر کند.
در بخش دیگری از این نشست گزارشی از تشکیل کارگروه های تخصصی مختلف میان اعضای شورای آموزش عالی، معرفی کنسرسیوم صندوق‌های پژوهش و فناوری در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و گزارشی از کنسرسیوم همکاری دانشگاهی استان در پروژه محیط زیست توسط دانشگاه اصفهان  ارایه شد. 
شایان ذکر است: موضوع بازگشایی حضوری دانشگاه برای ترم جاری پس از اخذ تصمیم نهایی در دانشگاه ها به اطلاع دانشجویان می رسد.

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.