کدخبر:1858/13990814

14 آبان 1399

پاسخ به سؤالات پرتکرار نودانشجویان در فرآیند ثبت نام مجازی
در روزهای گذشته، روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان با اعلام فراخوانی در فضای مجازی، تعداد قابل توجهی سؤال و درخواست از نودانشجویان عزیز دریافت نمود. پس از دسته بندی سؤالات پرتکرار، شب گذشته (سه شنبه 13 آبان ماه) و در یک گفتگوی زنده اینستاگرامی، پاسخ این سؤالات را سرکار خانم اسماعیلی ، از مدیران اداره کل آموزش دانشگاه دریافت نمودیم. در ادامه مهم ترین بخش های این گفتگو شامل سؤالات طرح شده به همرا پاسخ های مربوطه را مطالعه فرمائید.

سؤال:  چه مدارکی برای تایید ثبت نام باید برای دانشگاه پست شود؟

پاسخ : دانشجویان می توانند پس از انجام مراحل ثبت نام،یک تا دو هفته آینده مدارک پستی خود را از طریق مراجعه به دفاتر پستی برای دانشگاه ارسال کنند. این مدارک شامل تعهد نامه آموزش رایگان، گواهی پایان دوره تحصیلی و معافیت تحصیلی یا کارت پایان خدمت و سایر تعهدات می باشد.

طبق توافق نامه دانشگاه صنعتی اصفهان با دفاتر پست در سراسر کشور مدارک دریافت و به دانشگاه ارسال می شود و پیامک تاییدیه دریافت مدارک برای ایشان ارسال می شود.

سؤال: تعدادی از دانشجویان با وجود اتمام فرایند ثبت نام، پیامک تایید دریافت نکرده اند.چطور می توانند از تایید ثبت نام اطمینان پیدا کنند؟

پاسخ: به علت اختلال پیش آمده در اینترنت پیامک‌های تایید مراحل پذیرش برای تعدادی از دانشجویان ارسال نشده است.

پیشنهاد می شود به آن دسته از دانشجویانی که موفق به دریافت پیامک تایید ثبت نام نشدند با مراجعه به سامانه گلستان، نام کاربری که شماره دانشجویی آن ها و رمز ورود کد ملی می باشد را بررسی درصورتی که به سامانه وارد شدند نشان دهنده تکمیل مراحل ثبت نام است.

همچنین روز جمعه انتخاب واحد از طریق گزارش ۸۸ برای دانشجویان مقطع کارشناسی قابل مشاهده است و از شنبه کلاس ها در سامانه یکتا به صورت آنلاین آغاز می شود.

سؤال: ثبت نام در طرح پایش سلامت به چه نحوی است و تا چه تاریخی برای انجام آن مهلت است؟

پاسخ: دانشجویان لازم است طبق اطلاعاتی که در سامانه برای آن ها قرار داده شده است در خصوص پایش سلامت جسم به نزدیکترین مرکز بهداشت محله خود مراجعه و پرونده سلامت خود را تکمیل کند و در خصوص پایش سلامت روان در سامانه پرسشنامه‌ای قرار داده شده است. دانشجویان برای تکمیل اطلاعات پایش سلامت تا پایان آذرماه فرصت دارند.

سؤال: در خصوص وضعیت نظام وظیفه به طور کلی دانشجویان پسر در کدام دسته بندی قرار میگیرند و چه مراحلی را باید انجام دهند؟

پاسخ: دانش آموزان پسر وضعیت ثبت نام خود را به سه صورت مشمول، کارت معافیت یا خدمت کرده باید انتخاب کنند.

دانش‌آموزان با پایان دوره دانش آموزی مشمول خدمت نظام وظیفه می شوند و باید گزینه مشمول را انتخاب کنند سپس با مراجعه به پلیس+۱۰ درخواست فرم معافیت تحصیلی دریافت و به همراه مدارک دیگر خود به دانشگاه ارسال نمایند. آن دسته از دانش آموزانی که به صورت جهشی درس خوانده اند یا نیمه دومی هستند درخواست ۵۱۶۳ از گزارش گلستان را تکمیل و نزد خود نگه داشته و زمانی که مشمول شدند به نظام وظیفه مراجعه می‌کنند.

در صورتی که در یک هفته آینده موفق به دریافت معافیت نشدند،  تا یک ماه آینده نیز فرصت دارند مراحل دریافت معافیت تحصیلی را تکمیل و به دانشگاه کنند.

اگر دانش آموزی از کنکور امسال انصراف دهد برای یک سال از شرکت در کنکور سراسری محروم می شود و مشمول نظام وظیفه می شود. اما دانشجویان پذیرش نوبت دوم می توانند در کنکور ۱۴۰۰ هم شرکت کنند و یکسال فرجه دارد.

سؤال: آیا ثبت نام باید الزاماً با شماره تلفن همراه به نام خود دانشجو باشد؟

پاسخ: شماره موبایل برای دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی حتما باید به نام خود فرد باشد اما در خصوص کارشناسی این اجبار وجود ندارد.

سؤال: اگر دانشجویان فراموش کرده باشند فرم تعهد آموزش رایگان را ذخیره و پرینت کنند از کجا می توانند آن را تهیه کنند؟

پاسخ: ارسال فرم تعهد آموزش رایگان الزامیست. دانش آموزانی که موفق نشدند هنگام ثبت نام از آن پرینت تهیه کنند،لازم است با شماره 33916969 یا 33912307 تماس بگیرند تا در اسرع وقت فرم تعهد برای آن ها ارسال شود. این فرم باید با امضای حقیقی تکمیل و به همراه مدارک ارسال شود.

سؤال: آیا امکان پرداخت اقساط شهریه برای دانشجویان وجود دارد؟

جواب: دانشجویان نوبت دومی که شرایط پرداخت شهریه کامل را ندارند، می توانند درخواست پرداخت اقساط دو ماهه را به اداره کل آموزش دانشگاه ارسال نمایند.

در خصوص نحوه پرداخت اقساط لازم است فرم تعهد دو ماهه به شماره فکس 33912310 ارسال کنند و پس از دریافت تاییدیه بقیه مراحل ثبت نام خود را کامل کنند.

سؤال: آیا ارسال تاییدیه تحصیلی برای دانشجویان با مدارک پستی الزامی است؟

پاسخ: تاییدیه مدرک تحصیلی برای دانشجویان مقطع ارشد از طرف وزارت علوم و از دانشگاه تا پایان نیمسال دوم ارسال میشود .در صورت عدم دریافت آن در نیمسال دوم به دانشجویان پیامکی جهت پیگیری داده می شود.

در مقطع کارشناسی تاییدیه تحصیلی به منزله همان کد رهگیری است که در زمان ثبت نام در اختیار دانش آموز قرار داده شده است و نیاز به پیگیری دیگری ندارد.

سؤال: آیا درخواست خوابگاه در این مرحله از ثبت نام ضروری است؟

پاسخ: در مورد مبحث خوابگاه دانشگاه در آینده به صورت حضوری برگزار می‌شود و دانشجویانی که نیاز به دریافت خوابگاه دارند، لازم است درخواست خوابگاه را تکمیل نمایند تا برنامه‌ریزی لازم در بخش مربوطه انجام پذیرد.

سؤال: آیا ریز نمرات به جای گواهی موقت در فرآیند ثبت نام قابل قبول است؟

پاسخ: دانش آموزانی که موفق به دریافت گواهی موقت دیپلم نشده اند تا پنجشنبه این هفته فرصت دارند از مدرسه خود این گواهی را دریافت نماید اما چنانچه نتوانستند گواهی موقت را تا پایان این زمان دریافت کنند ریز نمرات خود را در بخش مربوط به گواهی موقت وارد کنند و در فرصت دو هفته ای گواهی موقت را با مدارک پستی ارسال کنند.

سؤال: وضعیت انتخاب واحد برای دانشجویان ارشد به چه نحوی است؟

پاسخ: دانشجویان تحصیلات تکمیلی در خصوص مبحث انتخاب واحد لازم است با اساتید راهنما و تحصیلات تکمیلی دانشکده خود در تماس باشند.

سؤال: آیا مهمانی یا انتقال در ترم اول امکان پذیر است؟

پاسخ: موضوع انتقالی دانشجو در مقطع دکترا و ارشد به طور کلی از وزارت علوم ممنوع اعلام شده است مگر تحت شرایط خاص . دانشجویان کارشناسی نیز باید دو ترم در دانشگاه پذیرفته شده تحصیل نماید سپس در سامانه سجاد درخواست مهمانی خود را ارسال کنند. پس از دو ترم مهمانی در دانشگاه با بررسی شرایط خاص در کمیسیون نقل و انتقالات تعیین تکلیف میشود.به هر جهت فرایند انتقال و مهمانی در ترم اول امکان پذیر نیست.

سؤال: با توجه به اینکه کارنامه سبز بعد از زمان ثبت نام بدست دانشجویان می رسد انصراف یا ثبت نام با کارنامه سبز به چه نحوی است؟

پاسخ: در خصوص کارنامه سبز، در دانشگاه صنعتی اصفهان پذیرش با کارنامه سبز انجام نمیشود و دانشگاه های محدودی نیزبا کارنامه سبز پذیرش انجام می دهند.توصیه میشود دانشجویان در خصوص تغییر رشته و انتقال با کارنامه سبز به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

سؤال: اگر دانشجویان شماره دانشجویی خود را فراموش کنند ، از چه طریق امکان بازیابی است؟

پاسخ: در صورتی که دانشجوی فراموش کرده است شماره دانشجویی خود را ذخیره کند، لازم است با شماره 33912308یا 33916969 تماس بگیریدتا اطلاعات در اختیارشان گذاشته شود.

سؤال: چه زمان کارت دانشجویی صادر می شود؟

پاسخ: کارت دانشجویی موقت صادر شده  تا ۳۰ آبان ماه اعتبار دارد. در یک ماه آینده کارت دانشجویی چاپ و کیف پول برای دانشجویان فعال می‌شود و به معاونت آموزشی هر دانشکده تحویل می‌شود که در زمان مراجعه حضوری دانشجویان این کارت به آنها اهدا می‌شود.

سؤال: در صورتی که اطلاعاتی در فرایند ثبت نام به اشتباه ثبت شده باشد امکان ویرایش وجود دارد؟

پاسخ: اطلاعات در سامانه ثبت نام قابل ویرایش نیست و زمانی که اطلاعات را تایید می کنید، لازم است نسبت به صحت آن اطمینان داشته باشید. تغییر شماره همراه از طریق پردازش گلستان در موارد محدود امکان‌پذیر است.

سؤال: برای ثبت نام دانشجویان اتباع که شناسنامه ندارند، چه راهکاری وجود دارد؟

پاسخ: دانشجویان اتباع نیاز نیست شماره شناسنامه وارد نمایند و در بخش شماره شناسنامه شماره گذرنامه خود را ثبت می کند و نیاز به استعلام دیگری نمی باشد.

سؤال: در دانشگاه صنعتی اصفهان دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده‌ام و در حال حاضر مدرک خود را دریافت نکرده‌ام.

پاسخ : نیازی نیست این دانشجویان برای مدرک درخواست پستی بدهند .این دانشجویان اگر گواهی معدل را از این دانشگاه گرفته‌اند، همان گواهی را آپلود و برای ارسال مدارک نیز همان گواهی معدل را ارسال‌کنند. ما در اولین فرصت مدرکشان را از فارغ‌التحصیلی دریافت‌ مي كنيم و به پرونده جاری منتقل مي کنیم.

سؤال: الان در يك مقطع قبول شده ام و قبلاً نيز در همین مقطع قبول شده بودم و انصراف داده‌ام. الان که به دانشگاه مراجعه کرده‌ام دانشگاه مدارک را نمی‌دهد. چه كنم؟

پاسخ : این دانشجویان باید ثبت نام خودشان را انجام دهند. برای ارسال مدارک نیز همان کپی مدارک که دارند را آپلود نمايند. براي ارسال مدارك، فرم شماره 2 يا فرم سازمان سنجش كه دانشگاه تأیید کرده است كه ايشان انصراف داده را براي ما ارسال‌کنند. ما از آن دانشگاه می‌خواهیم که مدارکشان را ارسال کنند.

سؤال:  فرق دانشجوی روزانه با دانشجوی نوبت دوم در چیست؟

پاسخ : دانشجویان روزانه با دانشجویان نوبت دوم از نظر تحصیلی هیچ فرقی ندارند و تمامی درس‌هایی که دانشجوی روزانه می‌گیرد را دانشجوی نوبت دوم نیز می‌گذراند.کلاس‌ها نیز یکسان است. فقط دانشجویان نوبت دوم شهریه پرداز هستند و دانشجویان روزانه از آموزش رایگان استفاده می‌کنند.

سؤال: من قبول شده‌ام اما هنوز در مقطع قبلی فارغ‌التحصیل نشده ام. مثلاً یک يا دو درس دارم. چه كار كنيم؟

پاسخ : دانشجوی کارشناسی که فارغ‌التحصیل نشده است به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند ثبت‌نام کند و لغو قبولي مي شود.

اگر روزانه قبول شده باشد حتماً در اولین فرصت در سایت سازمان سنجش اعلام کند كه هنوز فارغ‌التحصیل نشده ام و به همین دلیل موفق به ثبت‌نام نشده‌ام و قبولی من لغو شده است.به اين صورت مجوز حضور در کنكور 1400 را بگیرد تا بتواند در این کنکور شرکت کند.اما اگر دانشجو در نوبت دوم قبول شده است مشکلي ندارد و سال آينده مي تواند در كنكور شركت كند.

دانشجویان ارشد و دکترا خصوصاً دانشجویان ارشد اگر معرفي به استاد گرفته اند و تا 30 آذر ماه نمره شان در تابستان يا در ترم قبل (ترم نيمسال 99-98) وارد مي شود مشكلي ندارد. به شرط اين كه سر ترم نداشته باشند. اگر اين ترم سرترم داشته باشند لغو مي شوند.دانشجویان دکترا نیز به همین صورت است، در هر مرحله‌ای اگر متوجه شویم که سر ترم داشته اند لغو ثبت نام می‌شوند.

سؤال: هنوز از دانشگاه قبلی خودمان هیچ‌گونه مدرکی را دریافت نکرده‌ایم تا الان پست کنیم. چه كاري بايد انجام دهيم؟

پاسخ : دانشجویان می‌توانند گواهی معدل يا مدارکشان را برای ما پست کنند. فرصت دارند تا انتخاب واحد مقدماتي نيمسال دوم مدركشان را براي ما پست كنند.

سؤال: علاقه اي به ادامه تحصيل در رشته اي كه هم اكنون قبول شده ام ندارم و مي خواهم سال آينده در كنكور شركت كنم. چه كاري بايد انجام دهم؟

پاسخ : دو حالت دارد. اگر دانشجو نوبت دوم یا پردیس يا آموزش الکترونیک بود مشکلي ندارد.می تواند اصلاً ثبت نام نکند. به منزله انصراف است و سال آینده نیز می تواند در کنکور شرکت کند.

البته اگر مشکل نظام وظیفه نداشته باشد. دانشجویی که در نوبت روزانه قبول می شود یک سال محروم می شود، حتی اگر ثبت نام نکرده و انصراف از تحصیل شناخته شد یک سال محروم می شود. پس از گذراندن یک سال از محرومیت مي تواند درکنکور ۱۴۰۱ شرکت کند.

سؤال: بعضی از دانشجویان هستند که در مقطع قبلی متعهد دبیری محسوب می شوند و آموزش و پرورش هیچ گونه مدرکی به آن ها نمی دهد.

پاسخ : این دانشجویان باید یک گواهی معدل یا مدرکی که نشان بدهد معدل آنها چقدر بوده و زمان فارغ التحصیلی آن ها در چه زمانی است را برای ما آپلود کنند.یک فرم تعهد نیز که برای آموزش و پرورش است و به آن فرم موافقت با ادامه تحصیل مي گويند را از آموزش و پرورش برای ما بیاورد تا کارشناسی و کارشناسی ارشد را که از آن ها می‌خواهیم دیگر برای ما نیاورند.ما این فرم را به عنوان مدرک برای آنها در نظر میگیریم و  زمانی که انشاالله فارغ التحصیل شدند مدرک را به خود آنها نمی دهیم.زمانی که تسویه حساب کردند مدارک را برای آنها به آموزش و پرورش ارسال می‌کنیم. زماني كه تعهد آنها به آموزش و پرورش تمام شد و مدرک آن را از آموزش و پرورش آوردند و مشخص شد که ایشان هیچ تعهدی ندارد مدرک را به آنها تحویل می دهیم.

سؤال:  فرزندان هیئت علمی که بر اساس بخشنامه تسهیلاتی فعلاً در سایت سازمان سنجش ثبت نام کرده اند و منتظرند جواب اند چه وضعيتي دارند؟

پاسخ : اگر در دانشگاه مبدا ثبت نام نکرده اند مشکلی ندارد. منتظر بمانند تا جواب بیاید. اگر جواب انتقال آنها مثبت بود همان دانشگاهی که منتقل شده اند مثل دانشجوی معمولی می آیند و ثبت نام می کنند و نیازی نیست که در دانشگاه مبدا ثبت نام انجام دهند.دانشگاه مقصد ثبت نام می شوند و به عنوان دانشجوی دانشگاه مقصد محسوب می شوند.

سؤال: درخواست معافیت تحصیلی را از سیستم گرفته‌ایم. در فرم درخواست تاریخ فارغ التحصیلی را نوشته و زیر آن نوشته تاریخ ثبت نام. اين چه تاريخي است؟

پاسخ : دانشجويان فکر می کنند این تاریخ مربوط به تاریخ ثبت نام مقطع قبلی آنهاست در حالی که این تاریخ مربوط به الان است.مشکلی ندارد. تاریخ فارغ التحصیلی مربوط به مقطع قبلی است و تاریخ ثبت نام که در زیر آن ذکر شده است مربوط به دانشگاهی است که ثبت نام کرده.دفتر پلیس +10 می‌خواهد برای نظام وظیفه برایش معافیت تحصیلی صادر کند. مشکلی ندارد. نگران نباشند.

سؤال: برخی از طریق کارنامه یا از طریق سایت سازمان سنجش متوجه شده اند كه در اولویت دوم قبول شده اند و می خواهند به اولویت دوم بروند. اين كار به چه صورت است؟

پاسخ : وقتی سازمان سنجش دانشجو را به یک دانشگاه معرفی می‌کند یعنی مبدا او آنجاست و اولویت دوم ندارد؛ مگر این که دانشجو به سایت سنجش مراجعه کند، برای انتخاب واحد خودش یک اعتراض بگذارد و رشته اي که در اولویت دوم دارد را انتخاب کند و بگوید دوست دارم به این رشته بروم.

البته این دانشجو باید الان در رشته ای که قبول شده، حتماً ثبت نام کند که بعد برای او مشکلی پیش نیاید. در کلاس ها شرکت کند و منتظر جواب سازمان سنجش بماند.

زمانی که سازمان سنجش به او اطلاع داد که می‌تواند به اولویت دوم برود مشکلی نیست و درخواست انتقالی به دانشگاه مبدا و مقصد ارسال می کند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.