کدخبر:1408/13990727

27 مهر 1399

همزمان با میلاد پیامبر اسلام(ص) و هفته قرآن و عترت دانشگاه ها:
سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور به ميزباني دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار مي شود
سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور همزمان با ایام ولادت پیامبر مکرم اسلام و امام جعفر صادق(ع) و هفته قرآن و عترت دانشگاه ها به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می گردد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان در نشست مجازی شورای سیاستگذاری این جشنواره که با حضور دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر گزار شد گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان تمام ظرفیت خود را برای برگزاری باشکوه این جشنواره در هفته وحدت به کار خواهد گرفت.

دكتر سيد مهران نحوي ضمن ارائه گزارشی از داوری آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره، تصریح کرد: تاكنون حدود ۲۳۰ اثر در بخش هاي مختلف هنری، پژوهشی و فناوری و حدود ۴۷۰ اثر در بخش آوايي به دبيرخانه سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور رسيده است كه داوری اين آثار به صورت دقیق در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در تلاش هستیم تا به منظور داوري مطلوب بخش معارفی و آوایی نيز زمينه برگزاري مناسب در بستر مجازي فراهم گردد.

دبير اجرايي سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور ضمن قدرداني از همراهی خوب دانشگاهیان در ارسال آثار، تأکید کرد: ان شاالله از رهنمودهای علمای عظام اصفهان به صورت پیام تصویری یا مکتوب در اختتامیه جشنواره بهره خواهیم برد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم نیز در این نشست ضمن قدردانی از برنامه ریزی مناسب جهت برگزاری مطلوب این جشنواره گفت: آن چه که امروزه مهم است این است که فرهنگ قرآن و عترت باید در تمامی سطوح جامعه و تمام مراکز آموزش عالی بیش از پیش گسترش یابد.

دکتر غلامرضا غفاری اضافه کرد: خوشبختانه علیرغم شرایط کرونایی کشور، برنامه های فرهنگی به ویژه برنامه های دیني و قرآنی دانشگاه ها در بستر مجازی متوقف نشده است که این موضوع نشان از اهتمام دانشگاهیان به برنامه های فرهنگی و مذهبی دارد.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور با بيان اين كه جشنواره های دینی و قرآنی باید بكوشند تا دایره مخاطبان خود را گسترده تر نمایند، تصريح كرد: از طریق این جشنواره ها، دانشجویان رشته های مختلف باید با قرآن پیوند برقرار نمایند و اگر این جشنواره ها در جذب مخاطب موفق عمل كنند تأثير به سزايي در حل مشکلات و آسیب های اخلاقی و اجتماعی خواهد داشت.

غفاری ضمن تأکید بر همراهی همه بخش هاي دانشگاهی در برنامه های مذهبی، ادامه داد: معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اهتمام ویژه‌ای به اعتلای فرهنگ قرآنی در دانشگاه ها دارد و برگزاری جشنواره قرآن و عترت با این سابقه مؤید این موضوع است.

گفتني است: جشنواره قرآن و عترت هر ساله در دو بخش دانشگاهي و سراسري برگزار مي شود و امسال با توجه به محدودیت های ناشي از بيماري كوييد 19، دانشگاه صنعتي اصفهان به عنوان ميزان بخش سراسری سی و پنجمین دوره اين جشنواره میزبان ویژه برنامه های اختتامیه این رویداد قرآنی در بستر فضای مجازی خواهد بود.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.