کدخبر:1241/13990727

27 مهر 1399

پذیرش دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان در برنامه پژوهش در مقطع کارشناسی (PURE) دانشگاه سابانجی ترکیه
محمد مهدی رستم آبادی دانشجوی مقطع کارشناسی علوم و مهندسی صنایع غذایی دانشگاه صنعتی اصفهان، برای برنامه پژوهش در مقطع کارشناسی(PURE) ، تابستان سال 2020 در دانشگاه سابانجی ترکیه پذیرفته شده و اين دوره را با موفقيت به اتمام رساند.

وي بر روی پروژه ای با عنوان "انواع مختلف نانو سنسور های زیستی مبتنی بر گرافن و مشتقات آن" تحت راهنمایی دکتر ضرابی عضو هيئت علمي مرکز تحقیقات نانوتکنولوژی دانشگاه سابانجی به مطالعه و پژوهش پرداخت.

به گفته اين محقق جوان، نانو حسگرهای بر پایه گرافن به دلیل پتانسیل منحصر به فرد خود در تشخیص گلوکز، کلسترول، فلزات سنگین، DNAو پاتوژن های مرتبط با مواد غذایی در زمینه های مختلف نانوبیوتکنولوژی مواد غذایی بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

رستم آبادی با بيان اين كه گرافن می تواند در تولید نانو حسگرهای تشخیصی با زمينه پزشكي كاربرد داشته باشد تصريح كرد: اين نانوبیوسنسورها دارای پتانسیل قابل توجهی در تشخیص عفونت های ویروسی از جمله آنفلوانزا و کووید 19 و نیز بیومارکر های سرطان است و ما در اين دوره تابستانه موفق شديم براين كاربرد مهم تمركز و مطالعه داشته باشيم.

دانشجوی دانشگاه صنعتي اصفهان در پايان اين دوره تابستاني موفق شد  نتايج اين طرح پژوهشي را به صورت گزارش نهایی و ارائه مقاله به صورت پوستر به انتشار رساند.

رستم آبادی از دانشجويان برتر دانشكده مهندسی كشاورزی، پيش از اين در پروژه هاي علمي و تحقيقاتی متعددی مشاركت داشته و تاكنون موفق به نگارش مقالاتی در مجلات معتبر علمی – پژوهشی شده است.

برنامه PURE توسط دانشگاه سابانجی ترکیه برای دانشجویان مقطع کارشناسی جهت ارائه تجربه پژوهش علمی برگزار می شود. این برنامه برای دانشجویان علاقمند به پژوهش در پروژه های تحقیقاتی است و در آن دانشجویان بر اساس نیاز پروژه ها و پیشینه متقاضی انتخاب می شوند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.