کدخبر:1848/20200616

27 خرداد 1399

در مراسمی با حضور هیئت رئیسه دانشگاه:
از عوامل و دست اندرکاران ستاد حمايت از دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان تقدیر شد
نشست تقدير از عوامل و دست اندرکاران ستاد حمايت از دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان صبح امروز 27 خردادماه در تالار شهيد فتوحي برگزار شد.

رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان در اين نشست با اشاره به مشكلات اقتصادي، معيشتي، رسانه اي و سياسي خارج از كشور كه به ايران تحميل شده است گفت: همه اين عوامل باعث ايجاد يك فشار اجتماعي رواني بزرگ براي ما شده است.

دكتر سيد مهدي ابطحي با اشاره به حاكم شدن اصل فرهنگ در برنامه تحول راهبري دانشگاه، افزود: دانشگاه صنعتي اصفهان يك دانشگاه حامي و حساس نسبت به اعضاي خودش است كه مجزا فكر نمي كند و همه قسمت هايش شامل آموزشی، پژوهشی، دانشجويي و فرهنگي با يكديگر كار مي كنند.

وي با تأكيد براين كه دانشگاه وظيفه خودش مي داند كه فارغ التحصيلاني توانمند، اخلاق گرا و مؤثر به جامعه تحويل دهد، گفت: اين ارتباط با دانشجويان براي دانشگاه بسيار مفيد بود و فعالان ستاد حمايت از دانشجويان از يك مشكل بيماري يك فرصت مناسب ساختند.

رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان با بیان اين كه فعاليت حدود 100 نفر در اين ستاد كه روح دانشگاه را فهميده بودند كمك قابل توجهي به پيشبرد برنامه تحول دانشگاه كرده است، اضافه کرد: با اين حركت، دانشگاه از یک چهره محاسبه‌گر و درآمدزا به یک چهره خادم تبدیل شد.

ابطحي با تأكيد بر اين كه دانشجویان محور زندگي و فعاليت ما هستند؛ خطاب به  فعالان ستاد حمایت از دانشجویان گفت: ارتباط خوب واحدهای دانشگاهی با یکدیگر و شناخت دقیق‌تر از دانشجويان، از دیگر دستاوردهای فعالیت شما بوده است.

وي با بيان اين كه دانشجويان آينده سازان جامعه هستند و اگر در دانشگاه با آنان تعامل خوبی صورت بگیرد، آنان نیز با جامعه تعامل مناسب خواهند داشت، تصریح کرد: اين حركت تمرين يك رفتار اجتماعی وگامي بلند براي پیاده‌سازی طرح تحول راهبردی دانشگاه صنعتی اصفهان بود.

فعالیت های گسترده ستاد حمایت از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در کشور کم نظیر است

معاون دانشجويي دانشگاه صنعتي اصفهان نیز در اين نشست با بيان اين كه در یک سال اخیر با بحران هايي روبرو شده ايم كه خوشبختانه تصمیمات مناسبی برای آن ها اتخاذ شده است، گفت: تمامی دانشگاه‌های دنیا برای مباحث آموزشی خود با بحران كرونا روبرو هستند، ضمن اين كه تجربه قبلي مواجه شدن با چنین مشکلی در هیچ کدام از دانشگاه‌ها وجود نداشت.

دكتر ظفراله كلانتري با مقایسه به تفاوت وضعیت بحرانی کرونا با بحران‌های قبلی كه کشور با آن ها مواجه بود؛ كرونا را يك بحران جهاني توصيف كرد كه هنوز هم ادامه دارد و افزود: ابهام در فرآیند شيوع بیماری كرونا موجب مي شد تا نياز به تصميمات تازه وجود داشته باشد و تصمیم‌گیری‌ها در رابطه با برگزاری کلاس‌ها، خوابگاه‌ها و دیگر فرآیندهای آموزشی به صورت روزانه گرفته می‌شد.

وي ورود به فاز آموزش مجازی را از جمله تصمیمات مناسب دانشگاه صنعتي اصفهان عنوان كرد كه با وجود چالش‌های گوناگون خوشبختانه دانشگاهیان اين دانشگاه فرایند آموزش مجازی را به جلو بردند.

معاون دانشجويي دانشگاه صنعتي اصفهان اولويت قرار دادن سلامت دانشگاهیان و دانشجویان را موجب اجتناب‌ناپذیر بودن اتخاذ بسیاری از تصمیم‌ها در اين دوران دانست و ادامه داد: برنامه طرح تحول راهبردی به دانشگاه كمك كرد تا در زمينه آموزش مجازی حرکت کند.

كلانتري با اشاره به تأکید رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان براي ارتباط  با دانشجویان، گفت: فرایند این ارتباط با تشكيل ستاد حمایت از دانشجویان با يك فعاليت بين حوزه اي با مشاركت همه قسمت هاي دانشگاه شكل گرفت كه در كشور كم نظير بوده است.

وي دریافت بازخورد فضای دانشجویی و كسب اطلاعات در اين دوران را از جمله اهداف شكل گيري اين ستاد عنوان كرد و افزود: از ميان 8 هزار و 500 تماس گرفته شده، حدود 6 هزار و 800 تماس موفق با دانشجویان برقرار شده كه هر کدام از این تماس‌ها حدود 15 تا 20 دقيقه زمان برده است.

معاون دانشجويي دانشگاه صنعتي اصفهان رویکرد حمایتی از دانشجویان را از جمله مهمترين رويكردهاي اين ستاد دانست و با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی بیماری كرونا در سراسر دنیا، اضافه کرد: در ستاد حمايت از دانشجويان بررسي جنبه‌های سلامت جسمانی و روانی، پيگيري و پایش سلامت دانشجویان، تهیه دستورالعمل‌های بهداشتی و آموزش‌های لازم، حمایت مالی و معیشتی و همچنین حمایت معنوی از دانشجویان در دستور كار قرار گرفت.

وي با اشاره به اجرايي شدن بيش از 90 درصد از تصميمات ستاد حمايت از دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان، بیان کرد: تا امروز حدود 300 دانشجو از وام در نظر گرفته شده در اين دوران بهره مند شده اند كه براي بازپرداخت آن زمان طولاني در نظر گرفته شده است.

كلانتري، تهيه و ارسال محتواي آموزشي براي دانشجوياني كه به اينترنت دسترسي نداشته اند، معرفي 300 دانشجو به مركز مشاوره و تهيه مصاحبه و كليپ براي آرامش رواني را از ديگر اقدامات صورت گرفته طي اين مدت بيان كرد.

مدير برنامه ريزي فرهنگي معاونت فرهنگي دانشگاه صنعتي اصفهان نيز در اين نشست با بيان اين كه در ابتدا هدف از تماس با دانشجويان، احوالپرسي از آن ها بود، گفت: همكاران دانشگاهي كه در اين ستاد تماس هاي تلفني را برقرار مي كردند با علاقه و تلاش زياد به صورت داوطلبانه و شيفتي مشغول فعاليت بودند.

دكتر محمدرضا توكلي نژاد با اشاره به حضور مستمر اعضای این ستاد در ايام كرونا در دانشگاه؛ به بازخورد مثبت حركت ستاد حمايت از دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان در ميان ساير دانشگاه هاي كشور اشاره كرد و افزود: با توجه به احتمال ادامه درگيري با بيماري كرونا، پيشنهادهايي براي روبرو شدن با چالش هاي ناشي از آن در دانشگاه در زمينه هاي مختلف ارايه شده است.

در پایان این مراسم از دست اندرکاران و عوامل اجرایی ستاد حمايت از دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان در بخش های مختلف این دانشگاه تجلیل شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.