کدخبر:1424/13970222

22 ارديبهشت 1397

با معرفی 36 دانشجوی برگزیده:
پایان بیست وسومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان مناطق 4و 6 کشور دردانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش تصویری
بیست وسومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان مناطق 4و 6 کشور عصر روز جمعه 21 اردیبهشت ماه با معرفی نفرات برتر 6 رشته در دانشگاه صنعتی اصفهان خاتمه یافت.

در آئین اختتامیه این جشنواره که با حضور دکتر جعفرپور رئیس اداره فعالیت های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، از 36 دانشجوی برگزیده این جشنواره تجلیل بعمل آمد.

رئیس اداره فعالیت های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این آئین با بیان این که همه اعمال صالح، همراه با ایمان برای تحقق حیات طیبه لازم است، گفت: بخش زیادی از حیات طیبه مربوط به زندگی فردی و اجتماعی دنیای ما است.

دکتر جعفر پور افزود: برگزاری این جشنواره کمک می کند تا فضای دانشگاه ها به سمت فضای قرآنی برود.

وی با اشاره به برگزاری 33 دوره جشنواره قرآن و عترت، این جشنواره را بادوام ترین جشنواره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانست و تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده اولویت مسئولان فرهنگی و دانشگاهی در دانشگاه ها است.

جعفرپور به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان از بخش آوایی این جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره در شش حوزه آوایی، معارفی، هنری، پژوهشی، ادبی و فناوری برگزار می شود.

رئیس اداره فعالیت های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در حال حاضر 33 حوزه فعالیت با سطح علایق متنوع دانشجویی در این جشنواره ایجاد شده است و بیش از 300 هزار دانشجو از تمامی دانشگاه های کشور در این جشنواره قرآنی شرکت می کنند.

وی با بیان این که این جشنواره قرآنی توانسته است همگرایی بین دستگاه های آموزش عالی ایجاد کند، اضافه کرد: باید برای گسترده تر شدن این جشنواره ها کمک کنیم و این جشنواره ها مقدمه ای برای ورود به عرصه تدبر و فهم قرآن است.

سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان نیزدر این مراسم با بیان این که همه ی قرآن، برکت، رحمت، شفا و هدایت است، گفت: وقتی به قرائت قرآن و یا تدبر در آن مشغول هستیم می توانیم برکت آن را در زندگی خود مشاهده کنیم.

دکتر سید مهران نحوی افزود: نتیجه تلاوت و قرین شدن با قرآن باید بتواند نقش عبادت را در ما پیدا کرده تا بتوانیم یک تقرب با خداوند متعال در زندگی خودمان داشته باشیم و عبادت تحولی است که خودش را در روح و زندگی و جان ما نشان می دهد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که وظیفه اصلی مسئولین فرهنگی کشور زنده کردن هویت انقلابی، دینی و ملی جوانان و دانشجویان است، تصریح کرد: احیای قرآن و توجه به آن یکی از مهمترین فعالیت های فرهنگی است که می توان در دانشگاه ها به آن توجه نمود.

سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان در ادامه با اشاره به این که نباید به حفظ و قرائت و تلاوت قرآن بسنده کنیم، اضافه کرد: سه رکن قرائت، تدبر و عمل به قرآن است که تلاوت نیکو را شکل می دهد.

نحوی ادامه داد: اگر در موقعیتی قرار بگیریم که قرآن را مهجور نماییم و یا از قرآن مهجور شویم، آنگاه گرفتاری های ما آغاز می شود؛ چراکه خداوند برکاتش را از جامعه و زندگی ما بر می دارد.

وی ورود به باطن قرآن را نیازمند تدبر دانست و بیان کرد: در واقع با تدبیر به بطن آیات الهی می رسیم و اگر نسبت به قرآن تفکر عمیق نداشته باشیم ممکن است دچار سطحی نگری شویم و این گونه فقط قرآن را تلاوت کرده و مسابقات قرآن برگزار کنیم، در حالی که جامعه ما از مبانی و مفاهیم تهی می ماند.

در این جشنواره که به مدت دو روز برگزار شد، 180 دانشجو از دانشگاه های مناطق 4 و 6 کشور شامل استان های اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، قم، قزوین و همدان در 6 رشته قرائت(تحقیق)، قرائت(ترتیل)، حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10جزء و حفظ 5 جزء، با یکدیگر به رقابت پرداختند.

برگزیدگان این رقابت منطقه ای به مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور که تابستان آینده برگزار می شود اعزام خواهند شد.

گفتنی است: این جشنواره به همت معاونت فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان و در دوبخش دانشجویان دختر و دانشجویان پسر برگزار شد.

گزارش تصویری...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.