کدخبر:1528/13961105

5 بهمن 1396

به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان:
دهمین نشست معاونین و مدیران دانشجویی دانشگاه‌های منطقه شش کشور برگزار شد
دهمین نشست معاونین و مدیران دانشجویی دانشگاه‌های منطقه شش کشور، صبح امروز در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این نشست، با بیان این که آموزش و پژوهش دو بال اصلی دانشگاه‌ها هستند، هدف اصلی دانشگاه ها را توانمندسازی دانشجویان در این دو زمینه عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه‌ها در کشور ایران توانمندسازی دانشجویان و خودساختگی آنان در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و مهارتی است که در این زمینه نقش حوزه‌های فرهنگی و دانشجویی بسیار برجسته‌تر است.

دکتر محمود مدرس هاشمی با تاکید بر اهمیت حوزه‌های پشتیبانیِ آموزش و پژوهش، به تاثیرگذاری مستقیم حوزه‌های دانشجویی و فرهنگی بر دانشجویان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه طی چهار سال گذشته شاهد آرامش خوبی در دانشگاه‌های سراسر کشور بوده ایم که این امر نشاندهنده عملکرد خوب حوزه‌های مختلف پشتیبانی که مستقیماً با دانشجویان سروکار دارند است.

وی با تأکید بر اهمیت نقش حوزه‌های دانشجویی در بستر سازی لازم برای، امور آموزشی و پژوهشی دانشجویان، به فعالیت های مناسب صورت گرفته طی چهار سال گذشته در این حوزه‌ها اشاره کرد و گفت: دانشجویان در دانشگاه صنعتی اصفهان به معنای واقعی دارای یک شهر دانشگاهی هستند و تمامی امکانات لازم برای حضور شبانه‌روزی آنها فراهم است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان همچنین به مشکلات متعدد نسل جوان و دانشجویان کشور در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد و گفت: دانشگاه‌ها بخشی از جامعه هستند و همه مشکلات نسل جوان به دانشگاه‌ها برنمی‌گردد، اما انجام فعالیت های لازم جهت افزایش انگیزه و امید به آینده برای دانشجویان، باید ادامه یابد.

دکتر مدرس هاشمی، همکاری و همفکری در کسب امکانات بیشتر، انتقال تجربیات در مباحث امکانات دانشجویی، و فراهم نمودن امکانات رفاهی، تفریحی و فرهنگی برای دانشجویان را از جمله کارکردهای برگزاری این گونه نشست‌ها عنوان و با تاکید بر لزوم همکاری نزدیک میان حوزه‌های دانشجویی و فرهنگی، افزود: همفکری در رابطه با معضلات فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی، از دیگر کارکردهای مهم این نشست‌ است.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این نشست، آرامش کاذب ناشی از ورود به دانشگاه پس از طی مراحل مطالعه و آزمون سراسری برای دانشجویان را آسیب‌زا دانست، و گفت: تلاش مجموعه دانشگاه‌ها باید به طور مستمر معطوف به حفظ انگیزه و ارتقای سلامت جسم و روان دانشجویان برای حرکت روبه‌جلو باشد.

دکتر ظفرالله کلانتری با اشاره به وظیفه سنگین معاونت دانشجویی دانشگاه‌ها در این زمینه؛ ایجاد سرمایه اجتماعی را یکی از مهمترین راهکارهای حل معضلات فرهنگی و اجتماعی دانشجویی عنوان کرد و گفت: قطعاً ایجاد اعتماد و احساس تعلق دانشجویان به دانشگاه یکی از عوامل ایجادکننده سرمایه اجتماعی محسوب می شود.

وی با بیان این که اختصاص امکانات رفاهی، تجهیزات و تسهیلات مناسب، منجر به افزایش حس تعلق دانشجویان به دانشگاه و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانشجویان خواهد شد، افزود: ایجاد محیطی مطلوب و پویا و بسترسازی مناسب برای فعالیت های علمی و تحقیقی دانشجویان و همچنین ارتقای مهارت های اجتماعی و کسب تجربه آنها از وظایف معاونت های دانشجویی محسوب می شود.

دکتر کلانتری با تاکید بر تلاش معاونت دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان برای فعالیت در محورهایی همچون ارتقای خدمات و امکانات مورد نیاز دانشجویان، توجه به سلامت جسم و روان، تقویت حس اعتماد و قانون گرایی؛ گفت: پایش های فرهنگی انجام شده در سطح دانشگاه، نشان دهنده ارتقای 10 تا 15 درصدی احساس تعلق دانشجویان به دانشگاه و اطمینان نسبت به مسئولین و محیط دانشگاه بوده است.

تبادل نظر پیرامون مسایل جاری و برنامه های آینده معاونت های دانشجویی دانشگاه های منطقه شش کشور و کارگاه "شخصیت، هویت و سبک رفتار" از دیگر برنامه های این نشست یک روزه بود.

گفتنی است دهمین نشست معاونین و مدیران دانشجویی دانشگاه‌های منطقه شش کشور با حضور سرپرست اداره کل امور دانشجویان داخل، معاون اجرایی و مالی سازمان امور دانشجویان و معاونین و مدیران دانشجویی دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، اصفهان، کاشان، صنعتی مالک اشتر، یزد، هنر اصفهان، اردکان، ریاضی خوانسار، شهرضا، فنی مهندسی گلپایگان و حائری میبد، به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.