کدخبر:1527/13960901

1 آذر 1396

با حضور اعضای هیأت علمی، محققان و پژوهشگران:
آغاز دهمین کنفرانس بینایی ماشین و پردازش تصویر ایران دردانشگاه صنعتی اصفهان
دهمین کنفرانس بینایی ماشین و پردازش تصویر ایران، صبح امروز در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد.  

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم، با تأکید بر این که توسعه فناوری بعنوان راهی برای توسعه مبتنی بر دانش مطرح است، گفت: پویایی پژوهش، توجه به پژوهش‌های بین رشته‌ای، پاسخ‌گویی دانشگاه به نیازهای جامعه و صنعت، توجه همزمان به مرزهای دانش و تولید علم در این زمینه از اهمیت خاصی برخوردار است.

دکتر سید مهدی ابطحی، کاهش پیوسته نظارت بر محصولات، مسامحه در کنترل کیفی در شرایط کار سخت، اشتباهات نیروی انسانی، راندمان پایین و کم بودن سهم صنعت از بازار جهانی را از جمله چالش های مهم صنعت کشور عنوان کرد و افزود: واماندگی صنعتی، اشکالات مدیریت شهری، نیاز به توسعه دفاعی، لزوم پیش‌بینی بیماری‌ها و لزوم افزایش کیفیت و توجه به بازار رقابتی، محیط مناسبی را برای موضوع این کنفرانس ایجاد کرده است.

وی با اشاره اهداف مهم کنفرانس بینایی ماشین و پردازش تصویر، تصریح کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان به همراه انجمن ماشین بینایی و پردازش تصویر، میزبان همایشی است که علاوه بر تعقیب اهداف بلند مدت در این زمینه، دارای دستاوردهای کوتاه مدت کاربردی نیز خواهد بود.

رئیس انجمن ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران نیز در این مراسم با تبریک چهلمین سال تأسیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: هدف اصلی این انجمن از برگزاری کنفرانس ها و عضو گیری از میان متخصصین و انتشار مجله علمی پژوهشی ISC در این زمینه، ایجاد همکاری و آشنایی بین متخصصین این رشته در دانشگاه ها و صنعت است.

دکتر سوریانی، خودکفایی در بینایی ماشین و پردازش تصویر را مهمترین هدف انجمن ماشین بینایی و پردازش تصویر دانست و تأکید کرد: باید با انجام پژوهش ها، نیازهای صنعت ایران را درون کشور تأمین نماییم.

وی همچنین، به گسترش و بهبود ارتباط صنعت با این انجمن اشاره کرد وگفت: صنایع گوناگون از جمله ایران خودرو با حضور در دهمین کنفرانس بینایی ماشین و پردازش تصویر ایران، توانمندی های مختلف در این زمینه را معرفی می نمایند.

دبیر اجرایی دهمین کنفرانس بینایی ماشین و پردازش تصویر نیز با بیان این که 230 مقاله ارسال شده به این کنفرانس، توسط 91 داور بررسی شد افزود: در پایان، از 91 مقاله پذیرفته شده، تعداد 29 مقاله به صورت پوستر و 62 مقاله نیز به صورت شفاهی ارایه خواهد شد.

دکتر مازیار پالهنگ، با اشاره به برگزاری مسابقه علمی با موضوع پردازش تصاویر پزشکی و شناسایی بیماری دیابت از روی تصاویر چشم با حضور پنج تیم داخلی و خارجی افزود: برای نخستین بار در این کنفرانس از 4 پایان نامه برتر کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه بینایی ماشین و پردازش تصویر تقدیر بعمل خوهد آمد. 

گفتنی است: دهمین کنفرانس بینایی ماشین و پردازش تصویر ایران، تا دوم آذر ماه در دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه خواهد داشت.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.