کدخبر:1913/13960624

24 شهريور 1396

با حضور مجموعه های دانشجویی فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان:
چهارمین همایش فعالان فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد + گزارش ویدئویی
چهارمین همایش فعالان فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان، عصر چهارشنبه 22شهریورماه در تالار شهید فتوحی این دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم با ابراز خرسندی از حضور در میان دانشجویان فعال فرهنگی، دانشگاه را محلی برای شکوفایی استعدادهای مختلف دانست و گفت: کار کردن در حوزه‌های فکری، رفتاری و مهارتی، اصالت خاصی دارد و مقدمه ای برای فعالیت در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی محسوب می‌شود.

دکتر سید محمود مدرس هاشمی با تأکید بر این که دانشگاه همواره محل تولید فکر و اندیشه است، افزود: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها باید قدرت تحلیل افکار و اندیشه‌های گوناگون را داشته و این توانایی را در خود تقویت نمایند.

وی با برشمردن مهم‌ترین موانع شکوفایی این استعدادها، تصریح کرد: جمود و تحجر اندیشه و نیز ولنگاری و هرج‌ومرج فکری از جمله مهم‌ترین موانع این امر است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، با بیان این که شناخت و توجه دانشجویان نسبت به ارزش‌ها پس از فارغ‌التحصیلی باید بیشتر و عمیق‌تر گردد، ادامه داد: دانشجویان میدان داران عرصه فرهنگ در سطح دانشگاه‌ها هستند.

مدرس هاشمی، عامل بودن به گفته‌ها، شفافیت درمواضع، اهداف و برنامه‌ها، اخلاق‌مداری، به رسمیت شناختن دیگران، عدم واهمه در انجام فعالیت‌های گوناگون فرهنگی و سیاسی و پایبندی به قانون را از جمله مهم‌ترین وظایف تشکل‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها دانست و ادامه داد: دانشگاه باید محل آرامش و امنیت خاطر برای همه دانشگاهیان باشد تا شرایط شکوفایی استعدادها فراهم گردد.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این همایش به بیان فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این معاونت پرداخت و گفت: تلاش کرده‌ایم با نیازسنجی صحیح، یک فضای فرهنگی شاداب و گرم در این دانشگاه داشته باشیم.

دکتر مهران نحوی، با تأکید بر اهمیت گذاری معاونت فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان بر برنامه محوری و فرآیند محوری فعالیت ها، افزود: توجه به مقررات، قوانین و آیین‌نامه‌های گوناگون دانشگاه در انجام فعالیت‌های مختلف ضروری است.

وی با اشاره به ارزیابی کیفی مستمر برنامه‌های فرهنگی برای ارتقای برنامه‌های آینده، ابراز امیدواری کرد؛ دانشگاه صنعتی اصفهان در سال جاری شاهد یک سال تحصیلی پرجنب‌وجوش فرهنگی باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این برنامه، با بیان این که فعالیت‌های دانشجویان این دانشگاه همواره سرزنده، شاداب و پویا بوده است، اظهار داشت: بی‌مسؤولیتی و عدم حساسیت نسبت به مسائل جامعه، عامل شکست افراد بی‌تفاوت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عمادی، با تأکید بر لزوم احساس وظیفه و مشارکت جمعی در برنامه‌های گوناگون جامعه دانشگاهی، تصریح کرد: تأثیرگذاری دانشجویان فعال فرهنگی همواره باید از تأثیرپذیری آن ها بیشتر باشد.

در بخش های متعددی از این آئین، یاد و خاطره معاون فرهنگی اجتماعی فقید دانشگاه صنعتی اصفهان، زنده یاد مرحوم دکتر مهدی برنجکوب گرامی داشته شد.

پرسش و پاسخ دانشجویی با حضور رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی این دانشگاه و نشست کارشناسان فرهنگی از دیگر برنامه های چهارمین همایش فعالان فرهنگی بود.

گزارش تصویری...

گزارش ویدئویی...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.