کدخبر:1408/13951124

24 بهمن 1395

در دانشگاه صنعتی اصفهان:
تجلیل از برترین های جشنوارة فرهنگی هنری کنگره شهدای دانشجوی استان اصفهان
ویژه برنامه تجلیل از برترین‌های جشنوارة فرهنگی هنری کنگره شهدای دانشجوی استان اصفهان، عصر روز گذشته همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها در تالار شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

معاون نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم با تأکید بر این که سراسر زندگی حضرت زهرا سلام‌الله علیها، درس جهاد و زندگی جهادی است، گفت: این زندگی به ما نشان می‌دهد در دفاع از دین و ولایت هیچ‌گاه هیچ بهانه‌ای نتراشیم و این راه شهدای والامقام ما نیز هست.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین صفوی، ترک حمایت از امام عصر عجل الله تعالى فرجه الشريف را نمونه شرک توصیف کرد و افزود: حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها در حمایت از امام عصر خود ایستادگی کردند و به دلیل این حمایت به شکلی که همه می‌دانیم به شهادت رسیدند.

معاون جهاد دانشگاهی کشور نیز در این مراسم با اشاره به لزوم حفظ هنجارهای قانونی در جامعه اسلامی گفت: انسجام اجتماعی و دوری از تزلزل تنها با حفظ هنجارهای قانونی جامعه حاصل می‌شود و هر چقدر این هنجارها در جامعه‌ای نادیده گرفته شود، آن جامعه در معرض از هم‌پاشیدگی است.

سعید پورعلی اظهار امیدواری کرد که یاد و خاطره شهیدان توأم با تدبر در پیام قرآنی و بینش الهی شهیدان راهگشای امنیت، عزت، آزادی و پیشرفت جامعه ما شود.

وی اضافه کرد: پیام شهدا این است که دنیا و زینت آن ما را فریب ندهد و هوای نفس، مقام و جاه ما را از راه شهادت و ایثار دور نکند.

در ادامه این مراسم نیز مادر شهید محسن چپ‌نویس از شهدای دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان به ذکر خاطراتی از این شهید والامقام پرداخت و گفت: ادب، اعتقاد راسخ و جدیت از مهمترین خصوصیات اخلاقی این شهید بزرگوار بود.

گفتنی است:در پایان با اهدای لوح یادبود و جایزه از برترین‌های جشنوارة فرهنگی هنری کنگره شهدای دانشجوی استان اصفهان که از میان 700 اثر و در 11 رشته انتخاب شده بودند، تجلیل به عمل آمد.

هیأت داوران در بخش پوستر، رتبه سوم را به فاطمه چلونگر اختصاص دادند و در بخش فيلم كوتاه نیز آثار سعيد مؤذني و روح الله شاه نظري اول و سوم شد.

مهدي شجاعي، عبدالمهدي كرمي و آسيه اعرابي در قسمت وبلاگ به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند و فريده حيدريان، فائزه طالبي، راضیه شکرانی و فاطمه شاه محمدی نیز در بخش های عکس، نماهنگ، گرافیک و نقاشی حائز رتبه سوم شناخته شدند.

در بخش داستان و داستانک نیز رتبه های اول تا سوم به آثار زهرا امینی اشنی، الهام نظامجو و نجمه خسروپور بروجنی اختصاص یافت و در قسمت شعر نیز محمد جواد شاهمرادی اول شد؛ پویا اقرائی و ثریا عبدی به طور مشترک رتبه دوم را کسب نمودند و  قاسم بای سوم شد.

گفتنی است: اجلاسیه پایانی سومین کنگره شهدای دانشجوی استان اصفهان، فردا از ساعت 14 و با سخنرانی معاون علمی و فناوری رییس جمهور در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.