کدخبر:1008/13950421

21 تیر 1395

بر اساس اعلام معاونت آموزشي وزارت علوم:
قرارگیری دانشگاه صنعتی اصفهان در سطح یک دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي تخصصي کشور
با اعلام مرحله اول طرح سطح بندي و رتبه بندي دانشگاه هاي دولتي کشور، دانشگاه صنعتی اصفهان در سطح یک دانشگاه های تخصصی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوی قرار گرفت.

بر اساس گزارش معاونت آموزشي وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در راستای تحقق اهداف مصرح در برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور، از جمله بند «و» ماده 15 دالّ بر استقرار «نظام جامع نظارت، ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه های کشور»، طرح سطح بندی و رتبه بندی دانشگاه های دولتی کشور از خردادماه 1394 در قالب یک پروژه مطالعاتی معتبر و با مشارکت خبرگان و متخصصان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور آغاز شد.

پس از یک سال بررسي كارشناسي دقيق، نتايج مرحله نخست آن كه مشتمل بر سطح بندی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي دولتی و حاصل تجزیه و تحلیل اطلاعات معتبر جمع آوری شده حول معیارها و شاخص های تعریف شده از قریب به 70 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالي دولتی مي باشد، در دو دسته جامع و تخصصي اعلام شد.

بر این اساس و در بخش دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي تخصصي که در 4 سطح تدوین شده است، دانشگاه صنعتی اصفهان به همراه دانشگاه های صنعتي امير كبير، صنعتي شريف، علامه طباطبائي و علم و صنعت ايران در سطح یک قرار گرفتند.

اطلاعیه معاونت آموزشی وزات علوم می افزاید: بر اساس اين نتايج، دانشگاه ها از طریق ارزیابی از وضعیت عملکرد خود می توانند با استفاده از اطلاعاتی که به طور منظم و پیوسته در حوزه هاي مختلف تخصصي دریافت می کنند، مزیت های رقابتی خود را در راستای تحقق سندهای بالادستی توسعه ملی و تحول آموزش عالی رصد نمایند. ضمن اينكه اساسا سطح بندی و رتبه بندي دانشگاه ها یک ابزار کارآمد و قابل اتکا به سوی تحول و توسعه هدفمند در هر يك از زير نظام هاي آموزش عالی کشور محسوب مي شود.

دیدگاه شما

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.