کدخبر:1358/13941218

18 اسفند 1394

با حضورمحققان، متخصصان و صاحبان صنایع:
آغاز چهارمین دوره مسابقات سراسری ریخته گری دانشجویان کشوردر دانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش تلويزيوني
چهارمین دوره مسابقات سراسری ریخته گری دانشجویان کشور صبح امروز در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد.

در مراسم افتتاحیه این رویداد ملی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به ملزومات یک دانشگاه کار آفرین، قبول اهداف ازسوی دانشگاهیان، ایجاد زیرساخت‌هایی چون آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، مراکز نوآوری، تهیه قوانین مالکیت فکری، فراهم نمودن زمینه تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و مشارکت اعضای هیأت علمی را از جمله این الزامات بیان کرد.

دکتر سید مهدی ابطحی، پذیرش این امر توسط دانشگاهیان و فرهنگ سازی در جهت رسیدن به دانشگاهی متحول را مهم ترین بخش از این ملزومات دانست و تصریح کرد: ایجاد زمینه شکوفایی و بالا بردن اعتماد به نفس دانشجویان در پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه است، لازمه تحقق دانشگاه کارآفرین است.

وی با بیان این که مسابقات دانشجویی محل بروز استعدادها و مهارت واقعی دانشجویان و معبر مناسبي براي ارتباط ایشان با اهل صنعت و کارفرمایان است، افزود: اين مسابقات رزومه اي مناسب برای دانشجویان فراهم می‌آورد و علاوه بر ایجاد فرصت چالش درونی برای آن ها، محلی برای آزمودن آموخته‌های دانشگاهی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اهمیت ریخته گری به عنوان شناخته‌شده‌ترین راه شکل دادن به فلزات و تأمین کننده بیش از 50 درصد قطعات ماشین‌آلات مختلف، اضافه کرد: علیرغم پیشرفتی که در این زمینه وجود دارد، تجربه و سلیقه در آن دخالت دارد و بستر خوبی برای ورود دانشجویان و تجربه‌آموزی به شمار می رود.

رییس چهارمین دوره مسابقات سراسری ریخته گری دانشجویان کشور نیز در این آئین گفت: این مسابقات با هدف آشنا نمودن دانشجویان با مهارت‌های کاربردی و عملی است كه در درس های خود آموخته اما تجربه آن را نداشته‌اند.

دکتر بهزاد نیرومند افزود: طراحی این مسابقات به گونه‌ای است که در دو بخش دو مسئله کاربردی مطرح و در واقع دو قطعه به مسابقه گذاشته می شود.

وی با بیان این که دانشجویان باید مراحل طراحی، شبیه‌سازی‌های کامپیوتری، ساخت مدل، ساخت قالب، تکنولوژی ریخته‌گری و کلیه مراحلي که منجر به ساخت یک قطعه نهایی می‌شود را انجام دهند، تصریح کرد: در مرحله نخست این مسابقات 52 تیم از 22 دانشگاه کشور شرکت کرده و در نهایت در هر بخش 11 تیم به این مرحله راه پیدا نموده اند.

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: رقایت های عملی این دوره از مسابقات، با ارزیابی قطعات ساخته شده توسط داوران دانشگاهی و صنعتی و بر مبنای مؤلفه هایی چون خواص شکل، ابعاد، كيفيت و غیره، امروز و فردا در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار و با تجمیع امتیازات مرحله اول و دوم، تیم‌های برگزیده نهایی معرفی خواهند شد.

دبیر علمی چهارمین دوره مسابقات سراسری ریخته گری دانشجویان کشور نیز با اشاره به حضور 25 تیم در بخش سؤال ریخته گری و 13 تیم در بخش سؤال انجماد این دوره از مسابقات، گفت: 43 داور شامل 28 داور از دانشگاه های کشور و 15 داور از بخش صنعت، ارزیابی و امتیازدهی این رقابت ها را بر عهده داشتند.

دکتر محمدرضا نصر اصفهانی با بیان این که هر طرح حداقل برای چهار داور شامل دو داور صنعتگر و دو داور دانشگاهی ارسال شده است، تصریح کرد: پس از معدل گیری از نتایج مسابقات و تعیین امتیازات تیم ها، در نهایت 11 تیم به مسابقات نهایی راه پیدا نمودند.

گفتنی است: چهارمین دوره مسابقات سراسری ریخته گری دانشجویان کشور از صبح امروز به مدت دو روز به میزبانی دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

گزارش ويدئويي...

گزارش تصويري...

گزارش تلويزيوني...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.