کدخبر:1404/930619

19 شهريور 1393

کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها رونق خواهد گرفت + گزارش تلویزیونی
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در همایش فعالان فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان:
کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها رونق خواهد گرفت + گزارش تلویزیونی
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، در همایش فعالان فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان با اعلام ابلاغ آیین نامه جدید کرسی های آزاد اندیشی در آینده ای نزدیک، از رونق برگزاری این کرسی ها در دانشگاه های کشور خبر داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این آیین افتتاحیه همایش فعالان فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان، با تاکید بر این که نخستین همایش فعالان فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان الگویی است که قابلیت اجرایی شدن در سایر دانشگاه های کشور را داراست افزود: قابلیت های زیادی در فضای فرهنگی دانشگاه وجود دارد و با ایجاد بستر مناسب برای مشارکت دانشجویان و شکوفایی استعداد آنها شاهد جهش خوبی در سطح فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها خواهیم بود.

دکتر هاشمی سرمایه اجتماعی را یکی از مهمترین عناصر رشد و پیشرفت جامعه دانست و گفت: شکوفایی استعدادها و توانایی ها در پرتو سرمایه اجتماعی بالا خواهد بود و اعتماد عمومی نیز یکی از مهمترین عوامل کسب همین سرمایه است.

وی با بیان این که دانشگاه عرصه پیوند تحولات جدید با بنیان های اصیل فرهنگی است گفت: دانشگاه ذاتاً یک نهاد فرهنگی است و نسبت به فرهنگ جامعه مسئولیت دارد و بخش فرهنگی دانشگاه نیز متولی تقویت روح فعالیت های دانشگاه هاست.

سید ضیاء هاشمی با تاکید بر این که حقوق و تکالیف دانشجویی متوازن هستند گفت: ما همواره مشارکت دانشگاهیان و فعالان فرهنگی دانشجویی در انجام وظایف معاونت فرهنگی وزارت علوم را بسیار موثر می دانیم.

وی با بیان این که کانون های فرهنگی و هنری بستر لازم برای مشارکت دانشجویان در فعالیت های فرهنگی را فراهم می کند از ابلاغ آیین نامه جدید کرسی های آزاداندیشی در آینده ای نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد در ترم تحصیلی آینده شاهد رونق کم نظیر این کرسی ها در دانشگاه های کشور باشیم تا اساتید و دانشجویان در فضایی مناسب به بیان دیدگا ها و نظرات خود بپردازند و نشاط، امید و مشارکت در دانشگاه ها نیز روز به روز افزایش پیدا کند.

وی همچنین با اشاره به افزایش بودجه معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به گذشته از طرح سفر زیارتی فرهنگی مشهد مقدس برای همه دانشجویان در دوران تحصیل آنها خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا این طرح اثربخشی مطلوبی در فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه به پرسش های فعالان فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان در رابطه با برنامه ها، وضعیت بودجه ها و آیین نامه ها، کرسی های آزاد اندیشی و دیگر مسایل فرهنگی پاسخ گفت و با توصیف فضای همدلانه، خلاقانه و مسئولانه این نشست گفت: امیدوارم این دانشگاه با قابلیت های بالا از دانشگاه های پیشرو در فعالیت های فرهنگی شود.

گفتنی است نخستین همایش فعالان فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان به مدت سه روز با برگزاری کارگاه های مختلف در زمینه فعالیت های فرهنگی با حضور اساتید صاحب نظر در این دانشگاه ادامه خواهد داشت.

لازم به ذكر است در حاشیه همایش فعالان فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور دکتر سيد ضياء هاشمی، مجتمع کلاس های شماره دو به وسعت 3800 متر مربع با هزینه ای بالغ بر 40 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و كلنگ آغاز عمليات احداث ساختمان جدید دانشکده مهندسی مکانیک به مساحت 12000 متر مربع نيز به زمين زده شد. طرح تکمیلی آبیاری قطره ای دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در مدار آبرسانی قرار گرفت.

گزارش تلویزیونی...

گزارش تصویری...

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.