کدخبر:1717/920123

23 فروردین 1392

نشست دانشجویی "پیشرفت مطلوب دولت یازدهم" برگزار شد
با حضور دکتر حداد عادل در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان:
نشست دانشجویی "پیشرفت مطلوب دولت یازدهم" برگزار شد
نشست دانشجویی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان با موضوع "داشته‌ها و نداشته‌های دولت احمدی‌نژاد و پیشرفت مطلوب دولت یازدهم" با سخنرانی دکتر حداد عادل برگزار شد.

عضو ائتلاف پیشرفت در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان به تشریح ضعف‌ها و قوت‌های دولت دکتر احمدی‌نژاد پرداخت و گفت: هر دولتی باید مراقب باشد که تصمیم‌های متناقض نگیرد، چرا که تصمیم‌گیری امروز و عدول از آن در روز دیگر سبب شک در عقلانیت می‌شود.

دکتر حداد عادل با بیان اینکه تغییرات ساختاری در کشور باید با تأمل کامل انجام گیرد و بازگشت از آن غیر ممکن است، افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دولت در این 8 سال، تصمیم گیری‌های نوسانی و متناقض از یکدیگر و تغییرات بیش از حد وزرا بود.

وی با بیان اینکه کم کردن دولت، در ادغام وزارت خانه‌ها نیست افزود: باید یک سری ادارات کل و معاونین غیر ضروری در وزارت خانه‌ها منحل شوند، چرا که با ادغام وزارت‌خانه‌ها که سبب برکناری تنها چند معاون وزیر می‌شود، هیچ دولتی کوچک نخواهد شد.

رئیس مجلس هفتم شورای اسلامی یکی از وظایف دولت آتی و مجلس را اعتمادسازی میان یکدیگر عنوان کرد و گفت: در این دورانی که به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی در حال فعالیت هستم، به این نتیجه رسیده‌ام که یکی از مسائلی که مانع حکمرانی خوب شده و اغلب زحمت افزا بوده است، فقدان رابطه صمیمی میان دولت و مجلس به ویژه در این 8 سال اخیر است.

غلامعلی حداد عادل با اشاره به اینکه عمل نکردن به قانون موجب به قهقرا رفتن می‌شود، تأکید کرد: کشور باید بر اساس قانون اداره شده و قانون زبان کشورداری است و روش کشورداری عمل به قانون است.

رئیس فرهنگستان ادب و هنر فارسی کمبود ارائه لایحه‌های اساسی از طرف دولت به مجلس را یکی دیگر از مشکلات برشمرد و با اشاره به مبحث طرح هدفمندی یارانه‌ها و نواقص اجرای آن، اذعان کرد: دولت در این زمینه تلاش‌های بسیاری را برای اجرای این طرح انجام داد، اما طبق مصوبه مجلس، دولت ملزم شده بود که 30 درصد درآمد حاصل از افزایش قیمت‌ها، به تولید تعلق بگیرد، که احمدی نژاد با عملی نکردن این مصوبه، گاهی حتی اصرار به پنج برابر کردن یارانه‌ها دارد که یکی از مهم‌ترین اختلافات میان دولت و مجلس است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سپردن امور به متخصصین هر رشته و پیگیری مداوم از آنها را لازمه برخورد با مشکلات کشور دانست و گفت: وظیفه رییس جمهور این است که به جمع‌های دانشگاهی تجربه دیده اعتماد کرده و بخش‌های مختلف را هماهنگ و مدیریت کند.

وی افزود: توجه به کشورهای آفریقایی و آسیا و روی‌گردانی از تکیه انحصاری به آمریکا و غرب از نتایج انقلاب اسلامی بوده و ما در عرصه سیاست خارجی توانسته‌ایم با کشور‌های بزرگی مانند چین، روسیه و هندوستان که دارای استقلال نسبی هستند، رابطه برقرار کرده و در این زمینه دولت با جرات و شجاعت پیش رفته و سبب افزایش اقتدار ایران اسلامی شده است.

گفتنی است این نشست دانشجویی عصر روز گذشته با حضور دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان و به همت بسیج دانشجویی در تالار شهید فتوحی این دانشگاه برگزار شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.