کدخبر:1429/920231

31 ارديبهشت 1392

فراخوان ثبت نام نخستین کارگاه تجهیزات بازرسی زیرآبی (ROV) در دانشگاه صنعتی اصفهان
پژوهشکده علوم وفناوری زیردریا دانشگاه صنعتی اصفهان:
فراخوان ثبت نام نخستین کارگاه تجهیزات بازرسی زیرآبی (ROV) در دانشگاه صنعتی اصفهان
نخستین کارگاه تجهیزات بازرسی زیرآبی(ROV)در پژوهشكده علوم و فناوري زيردريا دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار می شود.

تجهیزات بازرسی زیرآبی(ROV) هم اینک کاربردهای متعددی در زمینه ارائه خدمات وعملیات زیرآبی ارائه می نمایند به نحوی که سالیانه صدها میلیارد دلار در طراحی، ساخت و بکارگیری آن ها در عملیات های دريائي هزینه می گردد.

جمهوری اسلامی ایران نیز به دلیل برخورداری ازسواحل گسترده دریایی درشمال و جنوب کشور و وجود تأسیسات دریایی در این سواحل و همچنین برخورداری از تأسیسات متعدد آبی نظیرسدها نیازمند بکارگیری تجهیزات پیشرفته در این زمینه می باشد.

از این رو پژوهشكده علوم و فناوري زيردريا دانشگاه صنعتي اصفهان با هدف ایجاد شناخت مناسب از پتانسیل های این سیستم ها و نیزآشنایی مقدماتی با اپراتوری این دستگاه ها در جهت گسترش بهره برداری از آن ها اقدام به برگزاری نخستین کارگاه تجهیزات بازرسی زیرآبی(ROV) نموده است.

این کارگاه که با بهره گیری از تجهیزات ارزشمند پژوهشكده علوم و فناوري زيردريا دانشگاه صنعتي اصفهان از جمله کانال آب به طول 108 و عمق 2.5 متر و نیزکلاس ROV سبك آماده به کار برگزار می شود، ضمن ایجاد زمینه ای مناسب جهت آشنایی شرکت کنندگان با ROV ها و اپراتوری مقدماتی آنها، با بسياري از دوره هاي آموزشي معتبر خارج از كشور نیز قابل مقايسه مي باشد.

كارشناسان و تكنيسين هاي مرتبط با عمليات هاي دريايي شامل مونيتورينگ زيرآب، خوردگي و ...، غواصان در  سطوح مختلف، كارفرمايان مرتبط با آب هاي صنايع فراساحل، شركت هاي مرتبط با عمليات بازرسي، تعمير و نگهداري، كارشناسان و تكنيسين هاي شركت هاي دولتي مرتبط با صنايع دريائي و ساير علاقه مندان به موضوعات بازرسي درزير آب از جمله مخاطبین این دوره آموزشی می باشند.

علاقه مندان به منظور دریافت اطلاعات بیشتر وتکمیل فرم ثبت نام حداکثر تا 11 خردادماه می توانند به پایگاه خبری دانشگاه صنعتی اصفهان به نشانی www.iutnews.ir  مراجعه نمایند.

گفتنی است: پژوهشکده علوم و فناوری زیردریا دانشگاه صنعتی اصفهان با بیش از 20 سال تجربه در طراحی و ساخت شناورهای زیرسطحی بدون سرنشین و ساخت چندين کلاس سبك و نيمه سنگينROV ، هم اینک طرح های پژوهشی مختلفی در این بخش در دستورکار دارد.

اطلاعات بیشتر + فرم های ثبت نام

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.