کدخبر:1513/920924

24 آذر 1392

دومین کارگاه آموزش مبانی و کاربرد روش های ژئومتری در ماهی شناسی و علوم زیستی برگزار شد
با همکاری انجمن ماهی شناسی ایران و دانشگاه صنعتی اصفهان:
دومین کارگاه آموزش مبانی و کاربرد روش های ژئومتری در ماهی شناسی و علوم زیستی برگزار شد
دومین کارگاه آموزش مبانی و کاربرد روش های ریخت سنجی هندسی (ژئومتری) در ماهی شناسی و علوم زیستی با حضور دانشجویانی از دانشگاه های صنعتی اصفهان، شیراز، گرگان و هرمزگان در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی عملی دانشجویان و علاقه مندان به موضوع ریخت سنجی هندسی عنوان کرد و گفت: برگزاری این کارگاه موجب شناخت بهتر جمعیت ها و گونه های مختلف در ماهی شناسی و علوم زیستی و اتخاذ تصمیمات مناسب مدیریتی جهت حفاظت و بهره برداری مناسب از آبزیان و ماهی ها می شود.

دکتر یزدان کیوانی با اشاره به این که مقایسه اَشکال ماهی ها، شناسایی گونه ها و جمعیت ها، پرنده شناسی و گیاه شناسی از جمله مهمترین موضوعات مرتبط با ریخت سنجی هندسی محسوب می شود افزود:نمونه برداری، فعالیت آزمایشگاهی و عکس برداری و نیز کارهای نرم افزاری، مراحل لازم برای کسب نتایج جامع وکاربردی در این حوزه است.

وی ادامه داد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی از سراسر کشور در مدت یک روز برگزاری این کارگاه ضمن آشنایی نظری و عملی با نرم افزارهای TPS،PAST و MorphJ زمینه های علمی خود به منظور دستیابی به یک جامعه آماری مناسب در پژوهش های ماهی شناسی و علوم زیستی را ارتقاء دادند.

گفتنی است: اولین کارگاه آموزش مبانی و کاربرد روش های ریخت سنجی هندسی همزمان با نخستین کنفرانس ماهی شناسی ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شده بود و سومین کارگاه آموزشی نیز در اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.