کدخبر:1424/930216

16 ارديبهشت 1393

دانشگاه صنعتی اصفهان در میان 100 دانشگاه برتر با عمر کمتر از 50 سال جهان
بر اساس اعلام رتبه بندی مؤسسه تایمز:
دانشگاه صنعتی اصفهان در میان 100 دانشگاه برتر با عمر کمتر از 50 سال جهان
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از حضور دو دانشگاه صنعتی اصفهان و صنعتی شریف در رتبه بندی 100 دانشگاه برتر جوان زیر 50 سال قدمت مؤسسه تایمز در سال 2014 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر دکتر جعفر مهراد افزود: مؤسسه تایمز هر ساله اسامی 100 دانشگاه برتر با قدمتی زیر 50 سال را نمایش می دهد و هدف این رتبه بندی نگاهی اجمالی به آینده و نشان دادن ستارگان نوظهور با پتانسیل بالا در عرصه علم و فناوری است.

وی درباره رتبه دانشگاه های ایران در این فهرست عنوان کرد: در این رتبه بندی دو دانشگاه از ایران حضور دارد. دانشگاه شریف همچون سال های گذشته نه تنها در این فهرست حضور داشته است، بلکه در سال 2014 توانست با صعود 20 پله ای نسبت به سال گذشته، رتبه 27 جدول را کسب کند. دانشگاه صنعتی اصفهان نیز توانست با کسب رتبه 92 خود را برای اولین بار در این فهرست قرار دهد.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری اضافه کرد: دراین رتبه بندی همانند رتبه بندی جهانی تایمز، دانشگاه ها و مؤسسات زیر 50 سال قدمت، بوسیله 5 معیار آموزش، پژوهش، استنادات، وجهه بین المللی و درآمد صنعتی و به ترتیب با وزن های 30، 30، 30، 7.5 و 2.5 درصد مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرند.

وی با اشاره به اختصاص وزن کمتر به شاخص های مربوط به شهرت دانشگاهی به منظور انعکاس ویژگی های دانشگاه های جوان در روش شناسی رتبه بندی تصریح کرد: در این رتبه بندی وزن اختصاص داده شده به شهرت از یک سوم در رتبه بندی جهانی به یک پنجم کاهش پیدا کرده است.

مهراد دانشگاه علم و صنعت پوهانگ کره جنوبی را برترین دانشگاه جوان در این فهرست عنوان کرد و افزود: دانشگاه های آسیایی بهترین جایگاه های جدول را به خود اختصاص داده اند بطوری که موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان سوئیس حائز رتبه دوم، انستيتو علوم و فناوری پيشرفته کره جنوبی رتبه سوم، دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ رتبه چهارم و دانشگاه فنی نانیانگ سنگاپور رتبه پنجم جدول را کسب کرده است.

گفتنی است: در آخرین رتبه بندی سال 2013 مؤسسه تایمز بعنوان یکی از معتبرترین مراکز رتبه بندی دانشگاه های جهان، دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان یکی از سه دانشگاه برتر ایران، برای نخستین بار در فهرست یکصد دانشگاه ممتاز قاره آسیا قرار گرفت.

دیدگاه شما

تبريك

تبريك به جامعه بزرگ صنعتي اصفهان

You voted 5. Total votes: 547

یه زمانی که دانشجوی صنعتی

یه زمانی که دانشجوی صنعتی بودم خیلی غصه میخوردم که چرا تهران نیستم ولی الان آرزومه که فقط یه روز دوباره تو صنعتی درس بخونم. حق صنعتی خیلی بیشتر از این حرف هاست

You voted 5. Total votes: 573

hmdshyln@gmail.com

باعث افتخار هر اصفهانی و هر ایرانی است

You voted 4. Total votes: 570

باعث افتخاره برای من که

باعث افتخاره برای من که دانشجوی ارشددانشگاه صنعتی هستم.
با آرزوی پيشرفت روزافزون برای تمامی اعضای خانواده دانشگاه صنعتی اصفهان

You voted 3. Total votes: 594

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.