کدخبر:1843/910303

3 خرداد 1391

جشن بزرگ تجلیل از دانش آموختگان دانشگاه صنعتی اصفهان برگزارشد+ گزارش ویدئویی
همزمان با ایام ماه مبارک رجب، ولادت امام باقر(ع) وسالروزآزادسازی خرمشهر:
جشن بزرگ تجلیل از دانش آموختگان دانشگاه صنعتی اصفهان برگزارشد+ گزارش ویدئویی
مقارن با ایام فرخنده ماه مبارک رجب، میلاد امام محمد باقر (علیه السلام) و سالروز آزادسازی خرمشهر، از دانش آموختگان سال تحصیلی 90-89 دانشگاه صنعتی اصفهان تجلیل شد.

دردو مراسم جداگانه که دیروز وامروز در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، از دانش آموختگان سال تحصیلی 90-89 دانشگاه صنعتی اصفهان به همراه 117 تن از دانش آموختگان ممتاز و صاحبان پایان نامه ها ورساله های برتر مقاطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه تجلیل بعمل آمد.

در این دو مراسم که در روز نخست با حضور دانش آموختگان دختر و امروز نیز با حضور دانش آموختگان پسر دانشگاه صنعتی اصفهان و خانواده ایشان، مدیران دانشگاه وجمعی از اعضای هیأت علمی دانشکده های مختلف این دانشگاه برگزار شد،  ضمن اجرای برنامه های متنوع فرهنگی وهنری، از دانش آموختگان ممتاز وصاحبان پایان نامه های برتر با اهداء تقدیرنامه وجوایزی نفیس تجلیل بعمل آمد.

در این مراسم رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروزآزادسازی خرمشهر وآغاز ماه پر برکت رجب، به مجموعه تلاش ها و اقدامات انجام شده طی 30 سال گذشته در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد وگفت: با وقوع انقلاب اسلامی دنیای غرب درصدد برآمد تا در جهت منافع استکباری خود ازگسترش و نفوذ انقلاب اسلامی در دیگر کشورها جلوگیری نمایدکه علی رغم تمامی این دسیسه ها، امروزه این انقلاب با سرعت و اقتداردر منطقه و جهان به پیش می رود.

دکترمحمد اسماعیل همدانی گلشن تلاش پیگیر وکارِ تمام وقت و دلسوزانه اساتید و دانشجویانِ با انگیزه را یکی از مهمترین عوامل موفقیت دانشگاه صنعتی اصفهان در سطح کشور و جهان با وجود عمرکوتاه این دانشگاه دانست و تأکید کرد: مجموعه دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان با هم پیمان بسته اند که این مسیر پیشرفت را با قدرت بیش از پیش ادامه دهند.

وی با بیان این که فعالیت امروز تمامی دانشگاهیان وپیشتازان سنگر علم و دانش مصداق بارز عمل صالح است تصریح کرد: حمایت از تولید ملی وکار وسرمایه ایرانی بر مبنای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، زمینه ساز اقتدار علمی و اقتصادی کشور در سطح بین الملل خواهد بود.

وی با تأکید برلزوم آینده نگری در اقدامات وبرنامه های مختلف افزود: امروز جهاد علمی نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت و الزام است و افزایش تولید وکار از الزامات اصلی پیشرفت کشوربه شمار می رود.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ساختارهای مناسب ومطلوب پژوهشی وآموزشی و برخورداری از مدیریتی منسجم و مبتنی بر برنامه را از جمله ویژگی های مجموعه بزرگ دانشگاه صنعتی اصفهان برشمرد و افزود: تمامی بسترهای لازم به منظور تأثیرگذاری قابل ملاحظه در پیشرفت علمی کشور در مجموعه دانشگاه صنعتی اصفهان وجود دارد.

وی افزود: ارتقاء کمی وکیفی تحصیلات تکمیلی بعنوان موتور محرکه پژوهش وفناوری از جمله تمهیدات درنظر گرفته شده در برنامه های دانشگاه صنعتی اصفهان است.

همدانی گلشن با اشاره به برنامه های کلان دانشگاه صنعتی اصفهان به منظور ایجاد دانشکده ها وپژوهشکده های جدید در این دانشگاه در راستای ارتقاء زیرساخت های آموزشی وپژوهشی، از تکمیل و بهره برداری ازساختمان جدید دانشکده مهندسی نساجی درسال جاری خبر داد.

 وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی اصفهان در سال گذشته توسط معاونت پژوهش وفناوری وزرات عتف بعنوان قطب اویونیک (الکترونیک هوانوردی)کشور انتخاب شدکه با این اقدام، دانشگاه صنعتی اصفهان از جمله بخش های اصلی طراحی وساخت هواپیمای مسافربری ملی خواهد بود.

همدانی گلشن با اشاره به نگاه عمیق وگسترده مجموعه مدیریت دانشگاه صنعتی اصفهان به مقوله فرهنگ اضافه کرد: ما اعتقاد داریم بخش فرهنگ، جدا از سایر فعالیت ها نیست و طی 29 ماه گذشته تمام هم وغم مدیریت دانشگاه آن بوده است که روح فرهنگ اسلامی وانسانی در تمام فعالیت های آموزشی، پژوهشی واجرایی دانشگاه حاکم باشد.

وی افزود: امروز آنچه در دانشگاه صنعتی اصفهان مشاهده می شود گسترش فعالیت های مذهبی در دانشگاه بعنوان ظواهر وشعائر اسلامی وهمچنین گسترش روح فرهنگ غنی اسلامی در همه فعالیت های این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان به امکانات و تسهیلات در نظر گرفته شده برای دانشجویان مستعد در راستای ارتقاء جایگاه این دانشگاه در سند چشم انداز سال 1397 دانشگاه صنعتی اصفهان اشاره کرد وگفت: برخورداری دانشجویان دارای رتبه های یک و دورقمی درکنکور سراسری به ترتیب از بورس های تحصیلی چهارساله وسه ساله، بورس تحصیلی دو ساله جهت دانشجویان استعدادهای درخشان و بورس ها، امکانات و تسهیلات پژوهشی و تحصیلی ویژه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، بخشی از این تسهیلات خواهد بود.

ادای احترام به مقام شامخ 144 شهید گلگون کفن دانشگاه صنعتی اصفهان وسه شهید گمنام آرمیده در این دانشگاه توسط دانش آموختگان برتر، قرائت سوگندنامه توسط جمع دانش آموختگان حاضر واعطای لوح یادبود فارغ التحصیلی به تمامی دانش آموختگان، از جمله بخش های این مراسم بود.

همچنین در این دو مراسم ضمن برگزاری آئینی شکوهمند، هیأت رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان با اعطاء هدیه ولوح یادبود، از خانواده دو شهید گلگون کفن دانشگاه صنعتی اصفهان شهیدان "سید رسول حسنی" و "محسن چپ نویس" تجلیل ویاد و خاطره این شهیدان را گرامی داشتند.

تجلیل از دکتر داود مستوفی نژاد استاد نمونه کشور وعضو هیأت علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان وسخنرانی ایشان نیز از جمله برنامه های روز نخست این مراسم بود.

گفتنی است این مراسم همه ساله و در راستای تکریم دانش آموختگان دانشگاه صنعتی اصفهان به همت حوزه معاونت آموزشی و روابط عمومی این دانشگاه برگزار می شود.

گزارش تصویری...

گزارش ویدئویی...

کلیپ تصویری...

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.