کدخبر:0831/910127

27 فروردین 1391

در گفتگو با دبیر ستاد فاطمیه دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان شد:
"اشک عرش" محملی برای بزرگداشت ایام سوگواری شفیعه روز جزا
دبیرستاد فاطمیه دانشگاه صنعتی اصفهان درگفتگو با واحد خبردانشگاه، به تشریح برنامه ها وفعالیت های این ستاد در ایام سوگواری حضرت زهرا (سلام الله علیها) پرداخت.

نخستین ستاره ای بودی که در عرش به خورشید نبوت رسیدی؛ ستاره ای نیلی به رنگ جراحت آسمان و زخم زمان. ما «اسیر» عنایت تو هستیم و «مسکین» و محتاج شفاعتت.اینک «یتیم» هجران توییم و سیه پوش نیلوفر ساقه شکسته شهود؛ « و یطعمون الطعام علی حبّه مسکینا ً و یتیما ً و اسیرا». ما را نیز به طعام معرفت و محبت، میهمان کن و از زلال زمزم خیر کثیر، بنوشان ای عطیه ی عرش!

مادر، چه غریبانه از دیار عاطفه ها هجرت کرد و در مشایعتش مرغ دل تا فراسوی آسمان کوچید. فاطمه (سلام الله علیها) ، معیار فضایل بود و اسوه سرآمدان عصمت و میزان محسنین.

در فناکده ی خاک، افول کرد و در بقاسرای عرش، طلوع و تابندگی نمود. هنوز آوای شیوایش در گوش دل ها باقی است که همگان را به پارسایی و پایداری در ولایت علوی می خواند و خود، عامل نخست آن بود.

آیین محمد (صل الله علیه وآله وسلّم ) از استقامت سرخ زهرا (سلام الله علیها)آوازه یافت و امت از مرام زیبایش، مجد. فردای شیعه از دیروز شعله ناک آلاله شهید نبی، به روشنایی رسید و سوز سینه آسمانی اش، اقتدار و صبر حسین و سطوت و صلابت حسن را به ارمغان آورد.

این چنین است که همه شیعیان از هر کجا که باشند مدیون مادری صبور و مهربان و مظلوم به نام فاطمه اند. فاطمیه که می شود، رنگ غیرت جوانان شیعه سرخ تر و همت شان برای پیرو راه حضرت زهرا(سلام الله علیها) شدن مضاعف می شود.

این روزها که شهرها همه رنگ و بوی عزای دختر گرامی رسول خدا (صل الله علیه وآله وسلّم ) را گرفته اند، دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان به تکاپو افتاده اند تا وظیفه خودشان برای گرامیداشت این ایام و شناساندن روش و منش زندگی مادر شیعیان را به انجام رسانند.

به همین مناسبت امسال برنامه های گسترده ای در سطح دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شده و خواهد شد. فعالیت هایی که نسبت به سال های گذشته بیشتر به چشم می آید.

خلیل کبیریان، دانشجوی کارشناسی مهندسی برق این دانشگاه است است که امسال مسئولیت دبیری ستاد فاطمیه دانشگاه که به نام "اشک عرش" مزیّن گشته است را بر عهده دارد. وی که به بهانه گفتگو در مورد حال و هوای ایام فاطمیه دانشگاه صنعتی اصفهان لحظاتی در کنار ما بود، معتقد است دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان تشنه فعالیت های مذهبی هستند و ستاد فاطمیه را به عشق مادر خوبی ها حضرت زهرا(سلام الله علیها)، تشکیل داده اند.

کبیریان افزود: برای جلوگیری از موازی کاری، تنوع در برنامه ها، استفاده از سلایق مختلف و بهره مندی از مزیت های کارِگروهی، ازهمه تشکل های دانشجویی چه درقسمت خواهران و چه در بخش برادران برای مشارکت در برنامه های بزرگداشت فاطمیه امسال دعوت شده است.

دانشجوی فعال عرصه فرهنگی دانشگاه ادامه داد: نشست پرسش و پاسخ با وهابی شیعه شده، سخنرانی و مداحی، برگزاری مراسم قرائت دعای روحبخش کمیل در جوار شهدای گمنام دانشگاه،کوه پیمایی و قرائت حدیث شریف کساوحرکت دسته های عزاداری و قافله روز عزا در دانشگاه، از جمله برنامه های در نظر گرفته شده درایام فاطمیه امسال است.

وی که با انگیزه ای زیاد از برنامه های متنوع امسال در این ایام صحبت می کرد، سخنرانی بانوی مسلمان شده اهل کشور آلمان، برگزاری نشست های دانشجویی با موضوع شبهه زدایی از فاطمیه در دانشکده ها، برگزاری شب شعر فاطمیه در تالار شهید فتوحی وبرگزاری نمایشگاه کتاب با تخفیف 50 درصدی از تاریخ 26 فروردین لغایت 6 اردیبهشت را از دیگر برنامه های پیش بینی شده توسط ستاد فاطمیه دانشگاه صنعتی اصفهان درسال جاری بیان کرد.

مسابقه کتابخوانی از کتاب طوبی محبت و ارسال پاسخ ها از طریق پیامک، برپایی ایستگاه های صلواتی در سطح دانشگاه، حضور مبلغین و ائمه جماعات دانشگاه در خوابگاه ها و ارائه محصولات فرهنگی و توزیع نشریات از دیگر برنامه هایی استکه دبیرستاد فاطمیه دانشگاه صنعتی اصفهان از برگزاری آن ها در این ایام خبر داد.

گفتنی است ستاد فاطمیه دانشگاه صنعتی اصفهان همه ساله وبه بمنظور ساماندهی ویژه برنامه های ایام سوگواری حضرت زهرا (سلام الله علیها) در این دانشگاه تشکیل می شود.

گزارش تصویری ایام سوگواری حضرت زهرا(سلام الله علیها)...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.