کدخبر:1447/920225

25 ارديبهشت 1392

آغاز به کار نخستین کنفرانس ماهی شناسی ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش ویدئویی
با حضور محققان و کارشناسانی از سراسرکشور:
آغاز به کار نخستین کنفرانس ماهی شناسی ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش ویدئویی
اولین کنفرانس ماهی شناسی ایران صبح امروز با حضور دانشگاهیان و کارشناسانی از دانشگاه های سراسر کشور در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کارکرد.

دبیر علمی این کنفرانس ملی با اشاره به اهمیت ماهی شناسی بعنوان اساس تحقیقاتی شیلات، هدف از برگزاری اولین کنفرانس ماهی شناسی ایران را جمع آوری و ارایه بهترین مقالات و تبادل نظر اساتید و محققین این حوزه عنوان کرد.

دکتر یزدان کیوانی با اشاره به این که مدت دو سال از تأسیس انجمن ماهی شناسی ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان می گذرد گفت: با توجه به تهدید انواع ماهی ها به دلیل خشکسالی های اخیر و آلودگي منابع آبي، توجه به این گونه ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: انجمن ماهي‌شناسي ايران با برنامه ریزی جهت برگزاری كنفرانس‌های سالانه ملي و بين‌المللي به منظور بومي‌سازي علم ماهي‌شناسي و سازماندهي امور پژوهشي و آموزشي این رشته درکشور راه اندازی شده است.

عضو هیأت علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: در کشور ایران بیش از هزارگونه ماهی در سه دسته ماهی های خاص دریای خزر با 50 گونه، ماهی های آب های داخلی با 200 گونه و ماهی های دریایی خلیج فارس و دریای عمان با 800 گونه وجود دارند که عمده منابع استفاده غذایی نیز از نوع ماهی های دریایی است.

کیوانی به روز نگه داشتن برنامه هاي ماهي‌شناسي در كشور، معرفی رشته ها و تخصص‌هاي ماهي‌شناسي، ایجاد ارتباط میان این علم با ساير علوم كاربردي و زمینه سازی به منظور بهره برداری از توانمندي‌ هاي تخصصي ماهي‌شناسان كشور را از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس اعلام کرد.

وی گسترش همكاري با ساير سازمان‌ها، برگزاری کارگاه های تخصصی، معرفی محققان و تحقیقات برگزیده در این رشته و برنامه ریزی به منظور ارتقاء بیش از پیش جایگاه این علم در بخش های مختلف علمی، تحقیقاتی واجرایی کشور را از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس ملی بیان کرد.

در ادامه دبیر اجرایی اولین کنفرانس ماهی شناسی ایران تعداد مقالات ارسال شده به دبیرخانه این کنفرانس را 250 مقاله عنوان کرد و گفت: 30 نفر از اساتید این حوزه پس از بررسی مقالات رسیده در نهایت 160 مقاله را برگزیدند که در مدت سه روز برگزاری این کنفرانس 40 مقاله به صورت سخنرانی و 120 مقاله به صورت پوستر ارایه خواهد شد.

دکتر سالار درافشان برگزاری کارگاه کاربرد ژئومتری در ماهی شناسی را ازبرنامه های جنبی این کنفرانس عنوان کرد وافزود: محتوای این مقالات در هفت محور اصلی شامل سیستماتیک و جغرافیای زیستی، بیولوژی و اکولوژی، مورفولوژی وکالبد شناسی، ژنتیک و فیزیولوژی، تنوع زیستی و حفاظت، لاروشناسی تکوین و تکامل، و ماهی شناسی کاربردی هستند.

گفتنی است دراولین کنفرانس ماهی شناسی ایران، دانشگاه صنعتی اصفهان به مدت سه روز میزبان دانشگاهیان متخصص ماهی شناسی از استان های مازنداران، گلستان، اصفهان، تهران، خوزستان، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان خواهد بود.

گزارش تصویری...

گزارش ویدئویی...

گزارش خبری تلویزیونی...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.