کدخبر:1347/930611

11 شهريور 1393

شانزدهمین یادواره شهدای دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد+گزارش تلویزیونی
با حضور خانواده معظم شهدای دانشگاه:
شانزدهمین یادواره شهدای دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد+گزارش تلویزیونی
شانزدهمین یادواره شهدای دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور خانواده معظم شهداء و مسئولین دانشگاه صنعتی اصفهان صبح امروز در تالار شیخ بهایی این دانشگاه آغاز شد.

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم، الهی بودن انقلاب اسلامی را دلیل ثمردهی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: با وجود تعطیلی دانشگاه صنعتی اصفهان به دلیل انقلاب فرهنگی در سه سال ابتدایی جنگ تحمیلی، این دانشگاه در نیمه دوم دفاع مقدس با مشارکت فعال دانشگاهیان خود از این امتحان الهی با افتخار و سربلند ی بیرون آمد.

دکتر مهدی برنجکوب خطاب به خانواده های معظم شهدای دانشگاه صنعتی اصفهان دوران شکوهمند دفاع مقدس را یکی از درخشان ترین دوران های عظمت و شرافت این دانشگاه عنوان کرد و گفت: اکنون و بعد از گذشت سه دهه همگی ما همچنان برای تمامی افتخارات و پیشرفت های خود مدیون و مرهون رشادت ها، فداکاری ها و از خود گذشتگی های فرزندان دلیر شما هستیم.

وی با اشاره به این که بسیاری از اعضای هیأت علمی و مسئولین دانشگاه صنعتی اصفهان از همرزمان و دوستان شهدای این دانشگاه بوده اند، شرایط کنونی کشور نسبت به دهه های گذشته را متفاوت ارزیابی کرد و افزود: باید با امکانات حاضر و تلاش بی وقفه فرصت پیش رو را غنیمت شمرد و دانشگاه صنعتی اصفهان نیز با تمام توان همتراز با ارزش های انقلاب اسلامی، اهداف عالی نظام را دنبال خواهد کرد.

در بخش دیگری از این مراسم نیز مادر شهید جاوید الأثر ابراهیم نگهبان، با قرائت بخشی از وصیت نامه این شهید بزرگوار به بیان خصوصیات اخلاقی وی پرداخت و گفت: شهید نگهبان با دارا بودن استعداد علمی خوب در رشته فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان پذیرفته شد.

وی خلوص در عمل و رعایت تقوای الهی را از مهمترین خصوصیات شهید نگهبان عنوان کرد و خاطراتی از دوران زندگی او را برای حاضران در این مراسم بازگو نمود.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در بخش پایانی این مراسم با گرامیداشت یاد پدران، مادران و همسران شهدای دانشگاه صنعتی اصفهان که در چند سال اخیر دار فانی را وداع گفته اند، به بیان بخشی از خاطرات و کرامات شهدای این دانشگاه نسبت به خانواده ها و دوستانشان پرداخت.

دکتر میبدی با تأکید بر این که امکانات زمان حاضر با دوران دفاع مقدس قابل مقایسه نیست،گفت:  اقتدار و عظمت کنونی ایران اسلامی در زمینه های مختلف علمی نتیجه رشادت های شهدای بزرگوار کشور است.

گفتنی است: شانزدهمین یادواره شهدای دانشگاه صنعتی اصفهان از صبح امروز و باحضور خانواده معظم شهدای این دانشگاه آغاز شده است و با برگزاری برنامه های متنوعی از جمله روایتگری و خاطره گویی خانواده شهدا، اصفهان گردی، حضور در گلستان شهدای اصفهان، حضور در مجموعه های فرهنگی تفریحی و ... به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

دانشگاه صنعتی اصفهان در دوران دفاع مقدس 144 شهید گلگون کفن به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم نموده و هم اینک نیز میزبان پیکر مطهر سه شهید گمنام در این دانشگاه می باشد.

گزارش تلویزیونی...

گزارش تصویری...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.