کدخبر:1250/900929

27 آذر 1390

امام جمعه اصفهان درجمع دانشگاهيان دانشگاه صنعتی اصفهان
فعالین حوزه و دانشگاه نباید از ارتباط مستمر با متخصصین دینی جدا شوند
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان به مناسبت 26 آذرماه، روز وحدت حوزه و دانشگاه با حضور در دانشگاه صنعتی اصفهان بر لزوم ارتباط بیش از پيش حوزه ودانشگاه تأکید كرد.

آیت الله طباطبایی با اشاره به اهميّت دو نعمت رهبری و اصل هدایت، اين الطاف را از جمله نعمت هایی دانست که خداوند متعال برای آنها بر انسان منّت گذارده است.
 نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: تمام چیزهایی که در اختیار بشر قرار گرفته است وسیله محسوب می شود و نحوه استفاده صحیح و یا نادرست از این وسایل است که سبب تبدیل آن ها به نعمت یا نقمت خواهد شد.
امام جمعه اصفهان فناوری های رسانه ای جدید را بهترین امکان برای تبلیغ دین توسط مسلمانان توصیف کرد وادامه داد: با توجه به تخصص حوزه علمیه در فعاليت هاي فرهنگی لازم است که دانشگاه و حوزه ارتباط بیشتری با یکدیگر داشته باشند.
نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ويژگي هاي شخصيتي شهيد مدرس، شجاعت و عدم تعلق به مسائل دنیوی را از صفات بارز اين شهيد بزرگوار برشمرد وتصريح كرد: عدم ارتباط دانشگاهیان با حوزه مسائل دیني، ضربه های زیادی به نظام جمهوری اسلامی وارد خواهد نمود.
آیت الله طباطبایی با تأکید بر این نكته که مسئولین باید از شجاع ترین افراد باشند گفت: این شجاعت به پیوندهای الهی، خداباوری و میزان ترس از خداوند متعال وابسته است ومجموعه این عوامل باعث خواهد شد تا یک مسئول به درستی وظايف خود را انجام دهد.
امام جمعه اصفهان همچنین با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که اساس توطئه جدایی دین از دانشگاه را نابود کردن دین و غارت کشور می دانستند افزود: اگر کشور به دست دانشگاهیانی که از دین جدا شده اند سپرده شود قطعاً این سرزمین در اختیار مستکبرین امریکایی و صهیونیست ها خواهد افتاد.
وی در پایان تأکید کرد: لازم است فعالان دانشگاهي ارتباط مستمر با متخصصین دینی داشته باشند و روحانیون نیز باید نسیت به مسائل روز دانشگاهی آگاهی های لازم را كسب نمايند. 
 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.