کدخبر:1904/20240511

22 ارديبهشت 1403

اولین کارگاه آموزشی تیمیاران المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۲۴ برگزار شد
اولین کارگاه کمیته‌های اجرایی و تیمیاران پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک با حضور حدود ۱۵۰ دانشجو و مسئولین کمیته‌های این رویداد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، اولین کارگاه آموزشی کادر اجرایی پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک ظهر امروز در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد. دکتر محمود بهمن‌آبادی، رئیس کمیته برگزاری المپیاد در این مراسم با اشاره به تاثیر حضور دانش‌آموزان نخبه در کشور ایران اظهار داشت: افراد حاضر در این رویداد بین‌المللی، دانش‌آموزان برجسته کشورهای خود هستند و در آینده تاثیرگذارترین افراد در حوزه‌های علمی محسوب می‌شوند و حضور دانشجویان در این رویداد باعث تقویت ارتباطات آن‌ها با این افراد می‌شود.

وی درخصوص پیشینه برگزاری المپیاد ادامه داد: پیشینه برگزاری المپیاد جهانی فیزیک به بیش از ۵۰ سال قبل برمی‌گردد که اولین دوره آن در کشور لهستان با حضور ۵ تیم برگزار شد، تیم‌های ایرانی تقریبا از ۳۶ سال پیش در المپیاد حضور دارند و از بدو ورود، مدال‌های خوبی کسب کرده‌اند.

رئیس کمیته برگزاری تصریح کرد: دانش‌آموزان ایرانی در دوره‌های حضور خود افتخارات زیادی ازجمله مقام برنده ویژه و نفر اول بخش تئوری کسب کرده‌اند و ایران جزو کشورهای برتر المپیاد محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: به دلیل برگزاری بسیار خوبی که در سال ۲۰۰۷ در ایران اتفاق افتاد، تصمیم بر برگزاری مجدد در اینجا گرفته شد و پس از بررسی مکان‌های مختلف، دانشگاه صنعتی اصفهان به دلیل پتانسیل‌ها و فضای متفاوت انتخاب شد.

بهمن‌آبادی در پایان صحبت‌های خود از حمایت دانشگاه شهید رجایی و استقبال دانشگاه صنعتی اصفهان برای میزبانی رویداد تشکر کرد و گفت: بالغ بر ۱۰۰ نفر در اینجا‌ و بالغ بر ۵۰ نفر در تهران مشغول بوده و هستند تا این رویداد مهم و حیاتی به بینظیرترین شکل برگزار شود. حدود ۱۵۰ دانشجو در کمیته تیمیاران المپیاد فعالیت می‌کنند

دکتر مجتبی بابایی، معاون دانشجویی دانشگاه و دبیر کل المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۲۴ در این مراسم با ابراز خشنودی از حضور و همراهی دانشجویان گفت: اگر دانشجویان و سایر تلاشگران در دانشگاه صنعتی به همراهی ما نمی‌آمدند، احتمالا در برگزاری این رویداد دچار مشکل بودیم و امیدواریم درنهایت رویدادی درخور برگزار شود.

وی ادامه داد: کمیته برگزاری پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک از بیش از ۲سال پیش درگیر برنامه‌ریزی بوده‌اند.

دبیر کل المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۲۴ در ارتباط با انتخاب دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان برگزارکننده عنوان کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان به دلیل پتانسیل‌هایی که دارد، برای این امر انتخاب شد و ما به همراه کمیته برگزاری و دانشگاه شهید رجایی تمام تلاش خود را برای پیشبرد برنامه‌ها داشتیم که ماحصل آن، برگزاری این کارگاه است.

وی اضافه کرد: حدود ۶۰۰ نفر از دانشجویان از گروه‌های مختلف برای فعالیت در کمیته تیمیاری انتخاب شدند که پس از انجام مصاحبه و بررسی‌های لازم، حدود ۱۵۰ نفر انتخاب شدند.

گفتنی است، در این مراسم دکتر مهدی سعادت رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و بین‌الملل و دکتر حسین احمدوند دبیر اجرایی المپیاد در ارتباط با ساختار المپیاد و کمیته‌های اجرایی سخن گفتند. همچنین در پایان جلسه، نشست پرسش و پاسخ درخصوص نقش‌ افراد در کمیته‌ها و بایدها و نبایدها با حضور دکتر ظفرالله کلانتری رئیس کمیته تیمیاران و دکتر احمد شیرزاد رئیس کمیته علمی المپیاد برگزار شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.