کدخبر:1049/20231114

22 آبان 1402

برگزاری آئین نکوداشت ۳۰ مین سال تأسیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان
آئین سی امین سال تأسیس دانشکده منابع طبیعی، همراه با بزرگداشت مقام شامخ دکتر مهدی بصیری استاد پیش‌کسوت منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان، با حضور اساتید و دانشجویان و جمعی از فعالان محیط زیستی استان اصفهان روز دوشنبه 22 آبان در دانشکده منابع طبیعی برپاشد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر میبدی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، با حضور در جمع اساتید و دانشجویان دانشکده منابع طبیعی ضمن تجلیل از تلاش‌های ارزنده علمی، آموزشی و پژوهشی دکتر مهدی بصیری از بنیان‌گذاران دانشکده منابع طبیعی بیان داشت: دکتر مهدی بصیری از جمله اساتید دین‌باور است که خدمات زیادی به انقلاب اسلامی در راستای تربیت نیروی متخصص و متعهد انجام داده است.

 دکتر میبدی مطرح کرد: توسعه دانشکده مهندسی کشاورزی و دانشکده منابع طبیعی مرهون تلاش ارزشمند اساتید این دانشکده و به‌ویژه استاد دلسوز دکتر مهدی بصیری؛ در موضوعات دانشگاهی، مسائل زیست‌محیطی و مسائل انسانی و فردی دانشجویان است.

 در این مراسم دکتر بصیری نیز با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید در مسیر اصلاح امور کشور فعال باشند خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم دانشکده منابع طبیعی انتقاد از مسائل کشور است. مسائل کشور باید در یک اتاق فکر بررسی شود.
 وی اظهار کرد: جامعه‌نگری و توجه همه‌جانبه به مسائل در رویکرد کشور دیده نمی‌شود. با این وجود رشته منابع طبیعی به‌واسطه شناخت بوم‌های مختلف دارای این ویژگی است.
 استاد پیش‌کسوت منابع طبیعی کشور خواستار مشارکت فعالانه اساتید و دانشجویان منابع طبیعی در بیان مشکلات و مسائل زیست‌محیطی در قالبی فراتر از مقاله‌های علمی‌پژوهشی در نشریات خارجی زبان شد و افزود: ما باید از طریق رسانه‌های داخلی و نشریات داخلی، با زبان انتقادی درست و علمی، مسائلی که باعث خسارت‌های بزرگ به کشور می‌شود، یادآوری کنیم.

 دکتر نورالله میر غفاری رئیس دانشکده منابع طبیعی نیز در جشن ۳۰ مین سالگرد دانشکده منابع طبیعی گفت: دانشکده مهندسی منابع طبیعی فعالیت خود را با پذیرش دانشجو در دو رشته مرتع و آبخیزداری، شیلات و محیط‌زیست در سال ۱۳۷۲ آغاز کرد و از سال ۱۳۷۴ با تشکیل سه گروه آموزشی، در سه رشته مرتع و آبخیزداری، محیط‌زیست و شیلات در مقطع کارشناسی اقدام به پذیرش دانشجو نمود.

 وی ادامه داد: هم‌زمان با تأسیس دانشکده منابع طبیعی، جمعیت پیام سبز با محوریت جمعی از استادان دانشگاه صنعتی و باهدف آگاهی بخشیدن به عموم مردم و تلاش به‌منظور حفاظت از منابع طبیعی و محیط‌زیست و استفاده بهینه از آنها تشکیل شد.

 رئیس دانشکده منابع طبیعی ضمن ابراز خرسندی از سی‌سال فعالیت مستمر این نهاد مدنی زیست‌محیطی به همت اساتید و دانشجویان فعال این دانشکده گفت: کمیت و کیفیت فعالیت‌های این جمعیت در دوره فعالیت در حدی بود که موفق به دریافت لوح افتخار از ریاست‌جمهور محترم وقت در سال ۱۳۸۲ و دریافت جایزه مرکز صلح و محیط‌زیست در سال ۱۳۹۰ گردید.
 شایان‌ذکر است، در طول سی‌سال گذشته، این دانشکده موفق به آموزش و پرورش ۲۷۰۰ دانش‌آموخته محیط زیستی در کشور شده است که از این میان ۱۸۰۰ نفر کارشناسی، ۸۶۰ نفر کارشناسی ارشد و ۶۶ نفر در مقطع دکترا موفق به اخذ گواهی دانش‌آموختگی از دانشکده مهندسی منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان شدند.

گزارش تصویری

گزارش ویدیویی

سایر تصاویر

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.