کدخبر:1239/14011025

25 دی 1401

28 دیماه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار میشود  
سمینار علمی کاربرد نظریه میدان فاز در علوم و مهندسی
  در راستای سلسله سخنرانی های بین رشته ای دانشگاه صنعتی اصفهان سمینار علمی " کاربرد نظریه میدان فاز در علوم و مهندسی" در تاریخ 28 دیماه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان،"دکتر مهدی جوان بخت " سخنران علمی این سمینار گفت: کاربرد نظریه میدان فاز در علوم و مهندسی به مثابه پل ارتباطی بین محققان در رشته های همچون علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی، بیومکانیک، بیومواد و پزشکی است. 

وی با اعلام اینکه در دهه های اخیر، نظریه میدان فاز (Phase Field Theory) به صورت موثر و گسترده برای توصیف انواع تغییرات ساختاری، مکانیزم های تغییرشکل و میکرو و نانوساختارهای پیچیده مورد استفاده قرار گرفته است، افزود:  از جنبه های محاسباتی، زمینه فعالیت جدیدی برای علوم ریاضی و یادگیری ماشین فراهم شده است. 

دانشیار دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: روش میدان فاز " با ایجاد رابطه بین نرخ تغییرات متغیرهای فاز و کمینه‌سازی انرژی در طول زمان، تحولات ساختاری را ارائه می نماید و  به عنوان پلی بین روش‌های اتمی مانند دینامیک مولکولی و روش‌های محیط پیوسته، نه تنها قابلیت به دست آوردن نتایج در ابعاد نانو را دارد بلکه امکان در نظرگرفتن اندازه نمونه‌ها و زمان‌های حل بسیار بزرگتر نسبت به تحلیل‌های اتمی را می‌دهد. 
 

گفتنی است در این سخنرانی علمی که روز  28 دی ماه در تالار مفاخر دانشگاه صنعتی اصفهان به صورت حضوری برگزار می شود به کاربردهای مفید و گسترده این تئوری در علوم فنی و مهندسی پرداخته می شود. 

همچنین علاقمندان می توانند از طریق لینک زیر به صورت مجازی در این نشست علمی شرکت کنند.

https://meet.iut.ac.ir/b/wyk-tey-qon-nvk

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.