کدخبر:2023/14011005

5 دی 1401

دکتر سعید جلیلی در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان :
برای آینده روشن کشور نباید تصویر کاریکاتوری از مسائل جامعه ارائه کرد
دکتر سعید جلیلی نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان گفت:  مهم این است که دانشجو و دانشگاه بتواند در بزنگاه های حساس کشور، به گونه ای علمی، دقیق، درست و به موقع عمل کند. نقطه امید در حرکت­های دانشجویی بزنگاه هایی است که توانسته مسائل را به خوبی بشناسد.

دکتر جلیلی که به دعوت جمعی از تشکل های دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان عصر امروز دوشنبه 5 دی ماه، در تالار شهید فتوحی این دانشگاه سخنرانی داشت بیان داشت: آینده روشن کشور با نادیده گرفتن تجارب قبلی میسر نیست و تکرار آن نیز هزینه هایی را برای ملت ایجاد می­کند.  

وی با بیان اینکه ملت باید حافظه تاریخی خود را بشناسد، افزود: اگر تشخیص ما از مشکلات کشور، دقیق و درست نباشد، راه حل هایی که ارائه می­دهیم و تجویز هایی که ارائه می کنیم، به تبع آن نمی تواند درست باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به اینکه نمی توان بدون توجه به تحولات پیرامونی ، برای مشکلات کشور نسخه پیچید، تصریح داشت: باید با شناخت مختصات و شرایطی که امروز، کشور با آن مواجه است از تحلیل مسائل به شکل یک جانبه نگر و یکسویه که تحلیلی ضعیف و ناقض از شرایط است پرهیز کرد.

جلیلی گفت: برای آینده روشن کشور نباید تصویر کاریکاتوری از مسائل جامعه ارائه کرد و ادامه داد: در تحلیل نقطه ای که در آن هستیم، هر چقدر وضعیت شفاف باشد، آینده روشن تر می شود.

همه گزینه های روی میز دشمن استفاده شده است

وی با بیان اینکه دشمن تمام گزینه های روی میز را بر علیه ملت ما به کار برده است، یادآوری کرد: تحمیل جنگ 8 ساله با بدترین سلاح ها بخشی ازگزینه های روی میز بر علیه ملت ایران بوده است.

جلیلی افزود: ما با دشمنانی مواجه هستیم که امروز برای مسائل و حوادث داخلی ایران، ابراز نگرانی می کنند، اما وقتی که شهرهای کردستان مثل سردشت توسط ایادی و سلاح های خودشان بمباران شیمیایی می شد حتی حاضر نبودند به ظاهر یک بیانیه بدهند.

وی با بیان اینکه گزینه های روی میز، همین جنگ، ترور و فشار اقتصادی بوده، گفت: با وجود فشار حداکثری به اعتراف مقامات خودشان، این راهبرد شکست فاحشی خورده است.

نماینده رهبر انقلاب با بیان اینکه، کسانی که ادعای آزادی و حقوق بشر می­کنند با اقداماتی چون ترور دانشمندان هسته ای می خواهند مانع فعالیت های هسته­ای کشور شوند، افزود: در گذشته وقتی امیرکبیر می خواست دارالفنون تأسیس کند، مانع شدند و او را ساقط کردند.

دکتر جلیلی در پاسخ به نمایندگان تشکل های دانشجویی بیان کرد: اگر می گوییم جنبش دانشجویی متمایز از سایر حرکت هاست به این خاطر که متعلق به طبقه جوان است و هنوز آلوده به خیلی مسائل نشده و آزادگی دارد و قطعاً مباحثی که با صراحت و صداقت بیان می کند، برای کشور مغتنم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه، دانشگاه نهادی است که می تواند بستر بیان اعتراضات جامعه باشد، تأکید کرد : باید به دولتی که مستقر می شود، کمک کنید که کارش را پیش ببرد؛ کار خوب را تقویت، حمایت و پشتیبانی کرد و خطاها را به او گوشزد کرد.  

وی با تأکید بر اینکه دانشجو باید روحیه مطالبه گری داشته باشد، گفت: مسئولین کشور باید احساس کنند که در دانشگاه سایه به سایه دنبال می شوند و خطاها، نواقص و نقاط قوت کارشان دیده می شود.

گزارش تصویری 

 

سایر تصاویر

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.