کدخبر:1534/14010927

27 آذر 1401

در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود:
سمینار علمی "نگاهی به آستانه‌های بحرانی و نقش زمان در سیستم‌ها"
 سمینار علمی "نگاهی به آستانه‌های بحرانی و نقش زمان در سیستم‌ها" به همت دانشگاه صنعتی اصفهان در راستای سلسله سخنرانی های بین رشته ای 30 آذرماه با سخنرانی دکتر میثم اکبر زاده از اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی حمل و نقل به صورت برخط برگزار میشود.

دکتر اکبرزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در پیش درآمد سخنرانی خود با عنوان "نگاهی به آستانه‌های بحرانی و نقش زمان در سیستم‌ها" به تعریفی از نقطه جهش پرداخت و اظهار داشت: برای بعضی از سیستم‌ها وضعیتی پیش می‌آید که یک تغییر کوچک در شرایط (ورودی یا ویژگی) باعث تغییری بزرگ در رفتار و خروجی می‌شود. به چنین وضعیت‌هائی، نقطه‌ جهش می‌گوئیم.

 وی که آگاهی قبلی از جهش‌ها را مفیده فایده خواند،گفت: با پیش آگاهی از جهش‌ها امکان جلوگیری از جهش‌های مخرب و نیز انطباق با جهش‌های خوب فراهم می‌شود. 

 دکتراکبر‌زاده با اشاره به شواهدی که نشان‌دهنده‌ جهش در سیستم‌ها باشد، تأخیر در سیستم‌ها و پیامدها و ریشه‌های آن گفت: رویکرد «مدیریت وفقی فعال» بعنوان راهکاری برای تطبیق در شرایط عدم قطعیت طرح موضوع شده است.

این نشست به صورت مجازی برای علاقمندان حوزه برنامه ریزی سیستم ها و کنترل پروژه ها، همچنین متخصصان علم داده  قابل دسترسی است.

https://meet.iut.ac.ir/b/wyk-tey-qon-nvk

شایان ذکر است از اردیبهشت ماه امسال نخستین سمینار علمی در راستای سلسله سخنرانی های بین رشته ای بشکل ماهانه برگزار شد که تاکنون " نوآوری و کار آفرینی"، " شبیه‌سازی کوانتومی مواد یک ابزار ضروری برای تحقیق و توسعه در فناوری‌های مدرن"، "یادگیری ماشینی آماری برای تجزیه و تحلیل کانکتوم مغز"، " نقش علوم ریاضی در توسعه پایدار " و " "آلودگی هوا ، منابع و عوامل ، چالش‌ها و راهکارها " برگزار شده است.

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.