کدخبر:1110/14010726

26 مهر 1401

با ارايه عضو هئيت علمي دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار مي شود:
سمينار علمي آلودگي هوا، منابع و عوامل، چالش ها و راهكارها
پنجمين سخنرانی از سلسله سخنرانی‌های بین‌رشته‌ای دانشگاه صنعتی اصفهان با موضوع بررسی «آلودگي هوا، منابع و عوامل، چالش ها و راهكارها» با ارايه دكتر محسن سليماني عضو هئيت علمي دانشكده مهندسي منابع طبيعي دانشگاه صنعتي اصفهان روز 27 مهرماه در تالار 8 دانشگاه صنعتي اصفهان و همچنين به صورت برخط برگزار می‌شود.

در این نشست دكتر محسن سليماني، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان به معرفي منابع و عوامل ايجاد كننده آلودگي هوا با تكيه بر نتايج مطالعات موردي در كشور و دنيا،مي پردازد.

معاون پ‍ژوهشي دانشكده مهندسي منابع طبيعي در اين نشست علمي به نقش علوم مختلف در كمك به شناخت كاملتر و دقيقتر موضوع مي پردازد و راهكارهاي كنترل كاهش آلودگي را ارايه ميكند.

آلودگي هوا يكي از معضلات مهم محيط زيستي كلان شهرهاي دنياست كه اثرات منفي بهداشتي، اجتماعي و اقتصادي را به دنبال دارد. توسعه ناپايدار به ويژه در كشورهاي در حال توسعه و عدم توجه به ظرفيت برد محيط زيستي، فعاليت هاي مختلف صنعتي، حمل و نقل، مصرف سوخت هاي فسيلي، بيابان زايي و پديده گرد و غبار(ريزگردها) در كنار شرايط اقليمي و توپوگرافي در مناطق مختلف از جمله كلان شهرهاي كشور مانند اصفهان منجر به تشديد آلودگي هوا شده است. روند تغييرات شاخص كيفيت هوا در سالهاي گذشته نيز بيانگر اين موضوع است كه عزم جدي براي كنترل و كاهش آن مي طلبد.

گفتني است اين سمينار علمي روز چهارشنبه، 27 مهرماه ساعت ۱۳.۳۰ در تالار ۸ دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می گردد. همچنین این سخنرانی از طريق سامانه مجازي به نشانيhttps://meet.iut.ac.ir/b/wyk-tey-qon-nvk به صورت رايگان برگزار می‌شود.

سایر تصاویر

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.