کدخبر:1400/14010412

12 تیر 1401

ایجاد مرکز نوآوری و زیست‌بوم فناوری در دانشگاه صنعتی اصفهان با حمایت شركت فولاد مبارکه
با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دانشگاه صنعتی اصفهان و شركت پشتیبانی و توسعه فناوری فولاد مبارکه، اولین مرکز نوآوری و فناوری فولاد کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

دکتر حمیدرضا صفوی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان در آئین امضای تفاهم‌نامه راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری و فناوری فولاد کشور که صبح امروز یکشنبه 12 تیرماه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد؛ با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان تبادلات علمی و فناوری بسیاری با فولاد مبارکه داشته است، بیان داشت: راه‌اندازی مرکز نوآوری و فناوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان باعث شتاب بیشتر در همکاری‌های این دو مجموعه می‌شود.

دکتر صفوی مهم‌ترین هدف ایجاد این مرکز در دانشگاه را کمک به توسعه و تقویت زیست‌بوم فناوری دانست و افزود: با امضای این تفاهم‌نامه، زمینه‌ی حمایت از تیم‌ها و واحدهای فناوری در راستای ایجاد و توسعه مراکز استارتاپی و تسهیل­گری در جهت جذب گرنت‌های پژوهشی مرتبط با صنعت فولاد در نظر گرفته می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان ایجاد زیست‌بوم فناوری را به‌عنوان اولین تجربه دانشگاه صنعتی اصفهان در توسعه دانشگاه نسل سه و چهار، گام مهمی دانست و خاطرنشان کرد: نیاز صنعت به توسعه فناوری در آینده، زمینه شکل‌گیری پروژه‌های مشترک با دانشگاه و ایجاد فرصت‌های مطالعاتی اساتید در صنعت را فراهم می‌کند.

 استارت‌آپ‌های دانشگاهي را در جهت رفع نیازهای صنعت فولاد توانمند ميكنيم

دکتر یحیی پالیزدار، مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه نوآوری فولاد مبارکه نیز در این آئین بیان داشت: تلاش می‌شود در مجموعه نوآوری دانشگاهی، نیازهايي که در آینده با آن روبرو هستیم را تبیین و اعضای هیئت‌علمی و پژوهشگران دانشگاه را تشویق کنیم که کار علمی خود را در آن حوزه‌ها متمرکز کنند.

وي تأكيد داشت: این کار را می‌توانیم بدون حضور فیزیکی هم انجام دهیم ولی  قرابت فیزیکی و حضور در دانشگاه صنعتي اصفهان منشأ اثر قابل‌توجهی است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه نوآوری فولاد مبارکه  خاطر نشان كرد: نزدیک به ۷۰ درصد کارکنان شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه، از دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی اصفهان هستند و توانمندی این دانشگاه بی‌تردید به رشد و توسعه کشور کمک زیادی خواهد کرد.

دکتر پالیزدار افزود: مرکز نوآوری فولاد مبارکه دانشگاه صنعتی اصفهان، در گام نخست روندهاي گسترده‌ای که در صنعت فولاد به آن نیاز است را به اطلاع اعضای هیئت‌علمی رسانده، هزینه‌های تحقیقاتی را پرداخت و استارت‌آپ‌های دانشگاهي را در جهت رفع نیازهای صنعت فولاد توانمند می‌کند؛

وی با بيان اينكه مركز نوآوري دانشگاهي فولاد به دنبال چندین برابر کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دانشگاه است اذعان داشت: با تجهيز دفتر اين مركز در دانشگاه صنعتی اصفهان و استقرار دانشجويان و نخبگان دانشگاهي در آن، به اميد خدا در هفته دولت شاهد افتتاح رسمی این مجموعه خواهیم بود.

ایجاد زیست‌بوم‌های فناوری میان دانشگاه و صنعت برای به‌روزرسانی فناوری‌های کشور ضروري است

مهندس امير مظاهري مشاور مديرعامل فولاد مباركه در امور شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در این نشست با اشاره به حضور مؤثر دانش‌آموختگان و متخصصان دانشگاه صنعتی اصفهان در صنعت فولاد کشور بیان داشت: سرمایه‌گذاری مازاد بر اعتبار در شركت فولاد مباركه برای شرکت‌های فناور، اساتید و محققین دانشگاه در نظر گرفته می‌شود.  

وي با اشاره به اینکه شرایط حوزه تحقیقات و صنعت نه‌تنها در کشور که در سطح دنیا متفاوت شده است خاطرنشان کرد: با بالارفتن سرعت رشد علم و تغییرات ایجاد شده در توسعه فناوری‌ها، ضرورت ایجاد زیست‌بوم‌های فناوری میان دانشگاه و صنعت برای به‌روزرسانی فناوری‌های کشور بیش از گذشته احساس می‌شود.

مهندس امير مظاهري تصریح کرد: صنعت فولاد افتخار خود می‌داند که در حوزه‌های دانش‌بنیان و حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی هیچ محدودیت و سقفی قائل نشده است. چرا که بر اساس وظیفه و نیاز مجموعه فولاد اگر با این تغییرات همراه نشویم، زیان می‌بینیم. 

مشاور مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان این که تاکنون ۴۲۶ پروژه توسط شرکت فولاد مبارکه با دانشگاه صنعتی اصفهان به اتمام رسیده و یا در مراحل پایانی است، گفت: فولاد مبارکه همواره از هر پروژه‌ای که در حوزه نوآوری و فناوری باشد، استقبال می‌کند.‌

شایان‌ذکر است در پايان اين نشست و در راستاي امضاي اين تفاهم‌نامه، قرارداد پژوهشي ميان پژوهشكده فولاد و شركت پشتیبانی و توسعه فناوری فولاد مبارکه باهدف انجام خدمات تحقیقاتی موردنیاز شركت  فولاد مباركه به امضا رسيد.

در زیست‌بوم فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان و فولاد مبارکه، شاهد توسعه محصولات فولادی پیشرفته، توسعه منابع اولیه و مواد مصرفی جایگزین، حرکت در مسیر انقلاب صنعتی چهارم، اقتصاد چرخشی و تغییرات آب‌وهوای جهانی، خواهيم بود.

گزارش تصويري

گزارش ويديويي

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.