کدخبر:2124/14001129

29 بهمن 1400

نشست هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان با اعضای هئیت علمی دانشکده مهندسی مواد
اولین نشست از سلسله برنامه های دیدار دانشکده ای هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان، ظهر چهارشنبه 27 بهمن ماه با حضور در دانشکده مهندسی مواد با اساتید این دانشکده دیدار و گفتگو داشتند.

دکتر محمد حسین عنایتی رئیس دانشکده مهندسی مواد در ابتدای این نشست با معرفی توانمندی ها و دستاوردهای درخشان دانشکده مهندسی مواد گفت : دانشکده مهندسی مواد در تولید علم و پژوهش در بین دانشکده های مواد سراسر کشور رتبه اول را دارد.

وی با بیان اینکه مبلغ قراردادهای پژوهشی این دانشکده در سال 1400 بیش از 8 میلیارد تومان است؛ افزود: نسبت اعضای هئیت علمی این دانشکده به کل دانشگاه 6 درصد و 12 درصد از تولید مقالات علمی و پژوهشی دانشگاه را به خود اختصاص داده است.

دکتر عنایتی با اشاره به پتانسیل بالای اعضای هئیت علمی این دانشگاه در پژوهش و ارتباط با صنعت خواستار توجه بیشتر به این دانشکده شد.

عضو هیئت رئیسه دانشکده مهندسی مواد، کمبود فضاهای آموزشی، آزمایشگاهی و اداری را یک معضل جدی در پیشبرد امور این دانشکده دانست و افزود: فرسوده شدن تجهیزات آزمایشگاهی، نیاز به بازسازی وخرید دستگاه های به روز و توسعه امکانات تحقیقاتی این دانشکده از مهمترین چالش های جدی پیش روی مدیریت دانشکده است.

رئیس دانشکده مهندسی مواد همچنین با بیان اینکه دانشکده ای در تراز نمونه کشور، باید بتواند در موضوعات مرتبط خود استقلال تصمیم گیری داشته باشد، خواستار تجدید نظر در مدیریت درامدهای اختصاصی به دانشکده و بهره مندی بیشتر مدیریت دانشگاه از اساتید نخبه در کمیته ها و نهادهای برنامه ریز و تصمیم ساز دانشگاه شد

در ادامه برنامه اعضای محترم هیئیت علمی دانشکده به بيان دیدگاه ها، مسائل و مشکلات دانشگاه و دانشکده اعم از نحوه پرداخت همسان سازی اعضای هئیت علمی دانشگاه ، تشکیل شورای صنفی اساتید و مشکلات مالی دانشگاه پرداختند که دکتر میبدی به تفضیل در خصوص این موارد توضیح داد.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان گفت : دانشکده مهندسی مواد در مسیر رو به رشد خود قرار دارد و چالش های مطرح شده در این نشست را در شوراهای تخصصی دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه هیئت رئیسه دانشگاه پیش از این در نشست های مختلف در شورای دانشگاه، در جمع مدیران تحصیلات تکمیلی همچنین در بیانیه ای رسمی به تشریح وضعیت پرداخت همسان سازی دوم اشاره داشته است افزود: افزایش حقوق در کارکنان دولت براساس اجرای بی چون و چرای قانون انجام میشود و هيئت رئیسه دانشگاه با تمام توان پیگیر اجرای قانون و تامین منابع آن برای رسیدن اعضای محترم هیئت علمی به حقوق تعریف شده در قانون بوده و هست.

دکتر میبدی از عدم پرداخت پژوهانه و حق التدریس در یکسال گذشته انتقاد کرد و گفت: مشکلات مالی دانشگاه که تقریبا همه دانشگاهیان با آن به نحوي آشنا هستند بر کل فعالیت های دانشگاه تاثیر منفی گذاشته است.

بی انضباطی های مالی در سال های گذشته و گسیل اعتبارات به سمت برخی ساخت و سازها، گرفتن دانشجویان پسا دکتری، جرایم تامین اجتماعی، استخدام نیروی انسانی مازاد و ... سبب شده است امکان پرداخت پژوهانه ها و حق التدریس ها را نداشته باشیم. 

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: برای اجرای قانون مصوبه مجلس که یکی از حقوق هئیت علمی دانشگاه است تنها سی میلیارد تومان در سال نیاز است که با ایجاد انضباط مالی در دانشگاه این پرداخت قابل انجام خواهد بود و نباید اجازه داد برداشت های سیاسی روی وضعیت موجود سایه اندازد. 

وی افزود: با وجود این همه مشکلات، همکاران شما در هیئت رئیسه دانشگاه با اراده ای مضاعف و شبانه روزی در حال فعالیت هستند تا بر این مشکلات فائق آییم، که این امر  با همدلی و همراهي همه دانشگاهیان عزیز محقق خواهد شد.

دکتر میبدی با بیان اینکه ما با اذعان به مشکلات مالی و وضعیت موجود، مسئولیت پذیرفتیم؛ ابراز امیدواری کرد با توکل بر خدا و  برقراری انضباط مالی و تشکیلاتی در کلیه امور دانشگاه و شفافیت، شانیت را به دانشگاهیان باز خواهیم گرداند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.