کدخبر:1306/14000907

7 آذر 1400

نشست سرپرست دانشگاه صنعتي اصفهان با مسئولين دفاتر دانشكده ها و پژوهشكده ها/ مسئولين دفاتر بايد روحيه گره گشا داشته باشند
سرپرست دانشگاه صنعتي اصفهان به همراه مشاور امور بانوان دانشگاه صبح امروز يكشنبه 7 آذرماه با مسئولين دفاتر دانشكده ها و پژوهشكده هاي دانشگاه ديدار كرد.

دكتر ميرمحمدي ميبدي در اين ديدار با بيان اين‌كه كاركنان دانشگاه توفيق خدمت در محيطي مقدس را به‌دست آوردند افزود: در اين دانشگاه سرمايه هاي بزرگ كشور پرورش مي يابند و هزينه هاي مادي بسياري براي رشد يك استاد دانشگاه و دانشجو شده است تا براي رفاه كشور نقش آفريني كنند.

وي گفت: همانطور كه دانشگاه را كارخانه انسان سازي و تربيت انسان را كار بزرگ پيامبران مي دانيم، كاري كه كاركنان دانشگاه در محيط آموزشي انجام مي‌دهند، شأنيت كار پيامبران را دارد و بايد تلاش كنيد، پيامبران كوچكي در محيط دانشگاهي باشيد.

سرپرست دانشگاه صنعتي اصفهان با بيان اين‌كه تكريم ارباب رجوع بايد در دستور كار تك تك دانشگاهيان و به خصوص مسئولين دفاتر قرار گيرد تصريح كرد: مسئولين دفاتر بايد در برخورد با عضو هيات علمي، كارمند و دانشجو روحيه گره گشا داشته باشند و در شاداب كردن محيط و همدلي با دانشجويان بكوشند.

ميبدي ادامه داد: تجربيات ارزشمند مسئولين دفاترمي تواند در ارتباط با بخش هاي مشاوره اي دانشگاه تأثيرگذار باشد.

وي با بیان این كه انتظارات ما از مسئولين دفاتر زماني محقق مي‌شود كه متقابلا دانشگاه نسبت مسايل كاركنان خود در چارچوب قانوني پاسخگو باشد، افزود: در اين رابطه دفتر مشاور امور بانوان دانشگاه با استفاده از ظرفيت‌هاي قانوني و تعامل با بخش هاي مختلف پيگير مسايل بانوان شاغل در بخش هاي مختلف دانشگاه خواهد بود.

ميبدي همچنين به نقش مهم بانوان در خانواده پرداخت و با اشاره به اين كه بسياري از مشكلات و آسيب هاي اجتماعي موجود ناشي از عدم توجه مسئولين امر و عدم آموزش مناسب در محيط هاي مختلف اداري و آموزشي است ؛ تصریح کرد: در اين ارتباط بايد دقت كنيد كه چه نواقصي وجود دارد و با كمك و مشاوره از نهادهاي مختلف به ويژه امور بانوان دانشگاه در اصلاح آن ها بكوشيم و با ارايه پيشنهادات مناسب، از سرمايه هايي كه در دانشگاه وجود دارد صيانت كنيم.

 در ادامه اين نشست دكتر بهناز عمومي مشاور امور بانوان دانشگاه صنعتی اصفهان با تقدير از دغدغه سرپرست دانشگاه در توجه به مسايل كاركنان ابراز اميداوري كرد كه با تعامل بیش ازپیش اقدامات عملياتي مناسبي در حوزه كاركنان انجام گیرد.

وی با اشاره به اين‌كه نقش كليدي مسئولين دفاتر دانشگاه بركسي پوشيده نيست خاطر نشان كرد: بازوي مديريت دانشكده ها، مشاور براي دانشجويان، آرام بخش كل سيستم كاركنان و اعضاي هيئت علمي، راهنما و نظم دهنده به امور و كمك كننده به حل بحران ها، مهمترين نقش هاي اداري يك مسئول دفتر دانشكده است.

دکتر عمومی تصريح داشت: علاوه بر مسئوليت هاي اجتماعي، بانوان ما در نقش هاي مختلف، دختر، مادر، خواهر و همسر خانواده نيز بايد با بتوانند تعادل برقرار كنند و زمان آن رسيده است كه با ايجاد يك سيستم مناسب كمك كنيم كه اين تعادل در سازمان ميان شغل و خانواده برقرار شود.

وی ابراز اميدواري كرد با همفكري و تعامل با بانوان در پيشبرد اهداف و برنامه هاي دانشگاه گام هاي سازنده اي برداشته شود و از ظرفيت اين بخش براي پيگيري مطالبات و قوانين اداري بهره برداری گردد.

دكتر محمد صادق ابراهیمي عضو هيئت علمي دانشكده مهندسي كشاورزي و فعال اجتماعي در حوزه توسعه نيز در بخشي از اين نشست دیدگاه هایی درخصوص تحول سيستم اداري ارايه كرد.

وی با بيان اين‌كه سيستم اداري هميشه نمي تواند به تمام مسايل كاركنان دقت داشته باشد گفت: كاركنان دانشگاه با تجربه نگاري و ارايه پيشنهادات و راهكارهايی كه منجر به توانمندي سازمان شود در بهبود وضعيت و پيشبرد اهداف دانشگاه مؤثر خواهند بود.

گفتني است: در اين نشست، تعدادي از بانوان دانشگاه به طرح مسايل و مشكلات حوزه كاري خود ازجمله دوركاري بانوان داراي فرزند خردسال، مرخصي، تبديل وضعيت، ادامه تحصيل و...پرداختند و سرپرست دانشگاه به سؤالات آنان پاسخ گفت.

 

 

سایر تصاویر

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.