کدخبر:1718/14000725

24 مهر 1400

نتایج چشمگیر دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه بندی موضوعی 2020 پایگاه علوم استنادی جهان اسلام (ISC)
با انتشار نتایج رتبه بندی موضوعی پایگاه علوم استنادی جهان اسلام(ISC) در سال 2020، دانشگاه صنعتی اصفهان رتبه های برتر رده بندی در موضوعات مختلف این رتبه بندی را به خود اختصاص داد.

پایگاه علوم استنادی جهان اسلام (ISC) نتایج رتبه بندی موضوعی سال ۲۰۲۰ خود را منتشر کرد. در این نظام رتبه بندی از کشور ایران ۳۹ دانشگاه حضور دارند که در حوزه‌‌های مختلف موضوعی حائز رتبه شده‌اند.

در حوزه علوم طبیعی تعداد ۳۸ دانشگاه از کشورهای اسلامی حضور دارند که بیشترین تعداد مربوط به ایران با ۱۱ دانشگاه است. در حوزه مهندسی و فناوری ۵۶ دانشگاه و در حوزه علوم کشاورزی ۷۵ دانشگاه از کشورهای اسلامی نام برده شده، که ایران با ۱۴ دانشگاه در این دو حوزه موضوعی حضور داشته است.

بر اساس این گزارش دانشگاه صنعتی اصفهان در چندین موضوع در جایگاه های برتر این نظام رتبه بندی قرار دارد.

نتایج  این گزارش حاکی از آن است که  دانشگاه صنعتی اصفهان در رشته علوم فیزیک و نجوم با کسب محدوده امتیاز (۵۰۰-۴۵۱)، مشترکاً به همراه دانشگاه تهران رتبه اول را کسب کردند.

در حوزه حوزه علوم طبیعی، دانشگاه صنعتی اصفهان همراه با دانشگاه های صنعتی امیرکبیر، فردوسی مشهد، علم و صنعت ایران، شهید بهشتی، صنعتی شریف، شیراز، تربیت مدرس، علوم پزشکی تهران و تبریز در محدوده امتیازی (۷۰۰-۶۰۱) به طور مشترک رتبه دوم را کسب کردند.

در حوزه علوم کشاورزی، دانشگاه‌های صنعتی اصفهان و شیراز در محدوده امتیازی (۳۰۰-۲۵۱) مشترکاً رتبه سوم  این رتبه بندی را  بدست آوردند.

کسب رتبه چهارم در رشته کشاورزی، جنگلداری و شیلات، با امتیاز (۲۳۲) و رتبه سوم در سایر رشته‌های علوم کشاورزی (شامل مهندسی کشاورزی، اقتصاد و سیاست گذاری کشاورزی، علوم و فنون غذایی) با امتیاز  (۱۷۸) دیگر عنوان برتر دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه بندی موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)2020 است.

در سایر رشته های مهندسی و فناوری شامل: مهندسی چند رشته ای، مهندسی صنایع، مهندسی تولید، علوم و فنون غذایی، ابزار دقیق (INSTRUMENTS & INSTRUMENTATION)، ذره بین (MICROSCOPY)، علوم تصویربرداری و فناوری عکاسی، طیف سنجی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و صنعتی اصفهان  در محدوده (۳۵۰-۳۰۱) هر دو در رتبه دوم قرار دارند.

گفتنی است دانشگاه صعتی اصفهان درچندین رشته نیز توانست امتیازات بالایی را در این رتبه بندی به خود اختصاص دهد.

در رشته علوم شیمی، دانشگاه صنعتی اصفهان در محدوده (۴۵۱-۵۰۰) و در رشته زمین و علوم محیطی، با محدوده (۵۰۱-۶۰۰) قرار گرفته است. در رشته مهندسی عمران درمحدوده (۲۵۱-۳۰۰)، مهندسی برق و الکترونیک، در محدوده (۴۵۱-۵۰۰)، مهندسی مکانیک،  رتبه  ۲۳۷ و در رشته مهندسی شیمی نیز رتبه  ۲۱۴ را به دست آوره است.

همچنین دانشگاه صنعتی اصفهان در محدوده (۳۵۱-۴۰۰) رشته مهندسی مواد و  مشترکاً با  دانشگاه تبریز در محدوده (۳۰۱-۳۵۰) در رشته مهندسی محیط زیست قرار گرفته است.

شایان ذکر است: پایگاه علوم استنادی جهان اسلام به عنوان تنها مرجع رتبه بندی در کشور، در سال 99 برای اولین بار رتبه بندی دانشگاه های جهان را بر اساس حوزه‌های موضوعی به انجام رسانده است. اولین نسخه این رتبه بندی، با نام ISC World University Rankings by Subject برای دانشگاه های جهان در سال 2019 منتشر شده و امسال برای دومین سال پیاپی این رتبه بندی را با تغییراتی جزئی در روش شناسی انجام داده است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.