کدخبر:1350/14000517

17 مرداد 1400

براساس قرارداد ميان صا‌ايران و دانشگاه صنعتي اصفهان:
خانه نوآوري ساينو دردانشگاه صنعتي اصفهان ایجاد می شود
صبح امروز (يكشنبه 17 مردادماه) با حضور مديرعامل شركت صاايران (صاپا- اصفهان) و رئیس پژوهشكده صنايع اپتيك دردانشگاه صنعتي اصفهان، قرارداد همكاري مشترك ميان صااپتيك با دانشگاه صنعتي اصفهان براي راه اندازي "خانه نوآوري ساينو" با هدف توسعه دانش و فناوري در حوزه هاي هوش مصنوعي، پردازش تصويري، مهندسي پزشكي و اويونيك منعقد شد.

رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان در آيين امضاي اين قرارداد گفت: در اين دانشگاه يك تغيير اساسي در رويكرد ارتباط با صنعت شكل گرفته كه توانسته است مبناي عمل بسياري از قراردادهاي دانشگاه با صنعت قرار گيرد.

دكتر سيد مهدي ابطحي اضافه کرد: انعقاد چهار قرارداد با بخش هاي مختلف فولاد، راه و شهرسازي، پتروشيمي و فني و حرفه‌اي در حوزه هاي مختلف فناوري و نوآوري نشان از اهتمام جدي براي مشاركت صنعت در دانشگاه است.

وی با بيان اين‌كه سال‌ها به روش هاي مختلف و با آزمون و خطا ارتباط دانشگاه و صنعت پيش رفته است افزود: اكنون مسير دانشگاه صنعتي اصفهان به روشني ترسيم شده است. به اشتراك گذاري ساختارهاي پژوهشي دانشگاه با صنايع مرتبط از جمله فولاد، آب و فاضلاب و محيط زيست يكي از راهكارهاي مؤثر اين دانشگاه براي نزديكي صنعت و دانشگاه بوده است.

رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان ادامه داد: پيشنهاد ما به صنعت اين است كه به جاي حمايت از پايان نامه ها از يك خط پژوهشي و تعدادي استاد براي تحقيقات مورد نياز خود حمايت كنند. با اين روش اساتيد متعهد می‌شوند پژوهش هاي خود را متمركز بر نياز صنعت پيش ببرند.

مهندس سيدجواد رضايي، مديرعامل صنايع الكترواپتيك نيز در اين مراسم، با بيان اين‌كه توانمندي حل مسائل فناورانه صنعت در دانشگاه صنعتي اصفهان به‌خوبي وجود دارد، يكي از اهداف ايجاد اين دفتر را بهره مندي دانشگاه و صنعت از توان فكري، تجربي، آموزشي، پژوهشي، آزمايشگاهي و كارگاهي دانست.

وي يكي از چالش هاي مهم صنعت را جذب نيروي متخصص و توانمند بیان کرد و گفت: در طول مدت اين قرارداد، تلاش مي شود از حداقل 50 پروژه كارشناسي، 40 پروژه كارشناسي ارشد ، 10 رساله دكتري و 3 پروژه پسا دكتري كه در اولويت صنعت اپتيك است حمايت شود.

مديرعامل صااپتيك افزود: شرايطي را براي بهره مند شدن دانشجويان و صنعت از مزاياي پروژه هاي كسر خدمت نظام وظيفه و جايگزينی خدمت در چارچوب مقررات و ضوابط آيين نامه هاي مالكيت فكري و تحصيلات تكميلي دانشگاه خواهيم داشت.

وی تأکيد کرد: بهره مندي دانشجويان از شرايط كسر خدمت نظام وظيفه انگيزه و همراهي دانشجويان و اساتيد را براي پيشبرد پروژه‌ها و پايان نامه‌هاي مشترك بالا مي برد و زمينه شناسايي و جذب دانشجويان توانمند در صنعت نيز فراهم مي گردد.

در اين نشست، مهندس مرتضی زارعي رييس پژوهشكده صنايع اپتيك نیز با اشاره به ظرفيت بزرگ دانشگاه صنعتي اصفهان در حوزه علم وفناوري گفت: رويكرد صنعت صاپا در توسعه پژوهش هاي حوزه مهندسي برق و كامپيوتر، اين شركت را برآن داشت كه به بهترين مرجع علمي استان يعني دانشگاه صنعتي اصفهان رجوع كند.

وي افزود: با ايجاد خانه نوآوري ساينو، ظرفيت بسيار خوبي در حوزه پژوهش‌هاي هوش مصنوعي، رباتيك، پردازش تصوير و مهندسي پزشكي كه در دانشكده مهندسي برق و كامپيوتر اين دانشگاه است شكل مي‌گيرد.

رئيس پژوهشكده صاپا ادامه داد: بهترين و توانمندترين متخصصان شركت صاالكتريك از دانش آموختگان دانشگاه صنعتي اصفهان هستند و تداوم اين شرايط نيازمند سرمايه گذاري و حمايت صنعت اپتيك براي پرورش و جذب نيروي انساني متخصص براي سال‌هاي آينده خواهد بود.

زارعي با ابراز تأسف از این که فارغ التحصيلان كارآمد دانشگاه به دليل عدم حمايت هاي مناسب در داخل به سمت مهاجرت مي روند افزود: ما به دنبال فراهم كردن مجموعه‌ای با تجهيزات مدرن و انتقال پروژه هاي صنعت به دانشگاه براي حفظ سرمايه عظيم نيروي انساني در كشور هستيم.

در اين نشست دكتر تابش رئيس دانشكده مهندسي برق و كامپيوتر دانشگاه صنعتی اصفهان نيز ضمن استقبال از رويكرد صاپا براي توسعه همكاري هاي علمي و فناوري با این دانشكده، به ارايه طرح هاي علمي مناسب براي همكاري ميان دو بخش پرداخت.

وی از برگزاري مسابقات و رويدادهاي دانشجويي مسئله محور با حضور و حمايت مادي ومعنوي صنعت به عنوان يك عامل مؤثر در شناسايي نخبه هاي علمي كشور ياد كرد وگفت: دانشجويان علاقمند به حضور در فضاي كارگروهي و حل مسئله هستند و در صورتي كه صنايع مسايل خود را در قالب مسابقات و رويدادهاي علمي با جوايز و امتيازات ويژه به دانشگاه بسپارند، فرصتي براي انگيزه بخشيدن به دانشجويان و شناسايي نيروي متخصص براي صنعت نيز فراهم مي شود.

گفتني است: قرارداد تشكيل خانه نوآوري ساينو در دانشگاه صنعتي اصفهان به مدت 5 سال و با اعتباري بالغ بر يكصدميليارد ريال ميان دانشگاه صنعتي اصفهان و شركت صنايع الكترواپتيك صاايران منعقد شد و معين شد كه مكان ايجاد اين مركز توسط دانشگاه و خدمات فني، تجهيزات، حمايت هاي مادي و معنوي از پژوهشگران و دانشجويان از طرف صااپيتك انجام پذيرد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.