کدخبر:1850/20210520

30 ارديبهشت 1400

با حضور وزیر راه و شهرسازی
آزمایشگاه جامع قیر و آسفالت در دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح شد+گزارش تصویری
دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به همراه مجموعه تحقیقاتی و آزمایشگاه تخصصی قیر و آسفالت این مرکز، امروز پنج شنبه 30 اردیبهشت ماه ، توسط وزیر راه و شهرسازی در دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح شد.

براساس تفاهم نامه امضاء شده میان رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، ضمن ایجاد دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در محل دانشگاه صنعتی اصفهان، مرکز تحقیقات و آزمایشگاه تخصصی قیر و آسفالت نیز در این دانشگاه ایجاد گردید.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان هدف از ایجاد این آزمایشگاه را  بهره مندی از ظرفیت های فاخر علمی، و توانمندی های محققان و اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان دانست و افزود: ارتقاء قابل توجه کیفیت قیر، آسفالت و رویه های جاده ها و نیز بهره گیری از فناوری های نوین به منظور طراحی بهینه و افزایش طول عمر راه ها از اهداف امضای ایجاد این آزمایشگاه است.

دکتر سید مهدی ابطحی، در رابطه با این آزمایشگاه بیان داشت:   با انتقال تجهيزات آزمايشگاهي مركز تحقيقات راه،مسكن و شهرسازي به دانشگاه صنعتی اصفهان و استقرار آن ها در این مجموعه، خدمات آزمايشگاهي، آموزشي و پژوهشي به داخل و خارج از این دانشگاه و زمینه بهره گیری از ظرفیت های علمی دانشگاه صنعتی اصفهان به منظور پوشش منطقه جنوب کشور فراهم گردید.

وزیر راه و شهرسازی نیز با حضور در دانشگاه صنعتی اصفهان، ضمن بازدید از توانمندی های علمی و فناوری این دانشگاه،  با بیان اين که یکی از نیازهای همیشگی توسعه همراه کردن پژوهش و کاربردی بودن آن برای نیازهای جامعه است، افزود: وزارت راه و شهرسازی به این موضوع اهتمام ویژه دارد.

دکتر محمد اسلامی افزود: با همین رویکرد برای راه اندازی آزمایشگاه جامع برای قیر، آسفالت و بتن یا با سرمایه گذاری مشترک تصمیم گیری نمودیم.

وی افتتاح این آزمایشگاه را آغاز همکاری های مشترک علمی و فناوری با دانشگاه دانست و تصریح کرد: دستورکارهای گوناگون و پروژه‌ها باید پیوست اجرایی داشته باشد و از امروز پروژه‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی از ظرفیت این آزمایشگاه بهره مند خواهند شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دست یابی به اين مهم مستلزم فعالیت اعضای هیئت علمی و دانشجویات تحصیلات تکمیلی است که پیرو این مسئله، پژوهش های فناورانه خود را انجام دهند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تغییر رویکردها در این وزارتخانه، بیان کرد: سعی کردیم وزارت راه و شهرسازی از یک وزارتخانه‌ بی میل به پژوهش، فناوری و دانشگاه، به دستگاهی که میل دارد برای ارتباط با فناوری و به روز رسانی  فرآیندها برای ایجاد سرعت در پیمایش مسیر توسعه گام بردارد، تبدیل گردد.

اسلامی، با بیان اين که دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از مفاخر علمی کشور و برخوردار از اساتید برجسته و محیط مجهز است، تصریح کرد: بخشی از این دانشگاه قدمت ۳۰ ساله در اثرگذاری در حوزه فناوری کشور دارد و مطمئن هستم با همراهی ریاست دانشگاه این آزمایشگاه جامع برای اهدافی که تعریف شده موثر واقع خواهد شد.

وی ادامه داد: نکته ای که در اصفهان مهم است دانشکده ها و پژوهشکده هایی است که در دانشگاه صنعتی اصفهان وجود دارد و این مراکز در حوزه های دریایی و IT و نیز در بخش عمران پیشرو هستند.

اسلامی در پایان از محققان دانشگاه صنعتی اصفهان و دیگر فناوران دعوت کرد تا درصورت تمایل به ارائه دستاوردهای فناورانه، در صنعت ریلی کشور نیز نقش آفرینی نمایند.

گفتنی است بازدید از طرح های راداری مرکز رادار پژوهشکده فاوا و مراحل پایانی مجموعه های جدید خوابگاه‌های خیرساز حضرت جوادالائمه(ع)، از دیگر برنامه‌های امروز بود.

گزارش تصویری

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.