کدخبر:1327/14000114

14 فروردین 1400

نشست شوراي اداري شهرستان خميني شهر به ميزباني دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار شد
نخستین جلسه شوراي اداري شهرستان خميني شهر در سال 1400 با حضور رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، فرماندار، نماينده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، شهرداران مناطق و رؤساي ادارات این شهرستان، صبح امروز شنبه 14 فروردين ماه به میزبانی دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار شد.

در اين نشست رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان با ارائه گزارشي از دستاوردهاي شاخص ملی و بین المللی این دانشگاه، به معرفي طرح ساخت مركز تجاري سازي فناوري در جوار شهرستان خميني شهر پرداخت.

دكتر سيد مهدي ابطحي گفت: طرح ايجاد مركز تجاري سازي فناوري در حاشيه بلوار شهيد سليماني به طرف ميدان استقلال، خميني شهر را به يك شهر برجسته و متفاوت با ديگر نقاط كشور، متوجه به ايجاد اشتغال، توليد و سكونت پذير براي قشر فرهيخته مي كند و موجب  جلوگيري از خروج نخبگان خواهد شد.

وی نگاه وي‍ژه دانشگاه صنعتي اصفهان به تأثيرگذاري در منطقه پيراموني خود را از مهمترين شاخص هاي توسعه اين دانشگاه برشمرد و افزود: دانشگاه صنعتي اصفهان در رده بندي علمي و فناوري در زمره سه دانشگاه برتر كشور است اما در كيفيت پژوهش همواره در رتبه اول قرار دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان همجواري این دانشگاه با بزرگترين پارك علمي و فناوري كشور را يك قابليت ويژه براي شهرستان خميني شهر دانست و تصریح کرد: آنچه كه رهبر معظم انقلاب طي ساليان متمادي ترسيم كردند، تكرار يك موضوع نبود بلكه، در سال هاي مختلف با تأكيد بر توسعه علمي، توجه به نوآوري، توسعه فناوري، جهش توليد و اكنون رفع موانع توليد، يك مسير روشن را پيش روي ما قرار داده است و اين شعار در دانشگاه صنعتي اصفهان محقق مي شود.

ابطحی، توليد در دانشگاه را از جنس فناوري و اشتغال زايي بیان کرد و ادامه داد: در شهرك علمی و تحقیقاتی بيش از 7 هزار نيروي فارغ التحصيل فعاليت دارند و 17 درصد گردش مالی واحدهاي فناوري كشور به شركت هاي دانش بنيان در اصفهان اختصاص دارد.

نماينده مردم شهرستان خميني شهر در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين جلسه با تأكيد بر ضرورت نقش آفريني دانشگاه ها در عرصه هاي اقتصادي و اجتماعي گفت: امروز ما در استان اصفهان در مسائل مختلفي از جمله تأمين آب شرب با بحران و مسئله روبروهستيم و نياز به كارشناسي و بررسي هاي دقيق علمي توسط دانشگاه داريم.

حجت الاسلام والمسلمین نقدعلی با اشاره به شعار راهبردي سال 1400 خاطر نشان كرد: دانشگاه مي تواند پشتيباني علمي و فناوري توليد را داشته باشد و دستگاه هاي قانون گذار و مجري بايد زمينه ورود دانشگاه را به حل مسائل جامعه فراهم كنند.

وي افزود: دانشگاه صنعتي اصفهان در عرصه فناوری های نو و هايتك كه پیش نیاز رشد و پیشرفت اقتصادی جامعه است حرف اول را می‌زند و ما انتظار داریم این حلقه مفقوده که باعث ارتباط بین محیط علمی دانشگاه با محیط اقتصادی است، به دست دانشگاه تكميل شود.

فرماندار شهرستان خميني شهر نيز در اين نشست گفت: یکی از خصوصيات ممتاز شهرستان خميني شهر قرارگرفتن دانشگاهي با اعتبار ملی و بين‌المللی در مجاورت آن است و بايد در تمام بخش هاي اداري شهرستان ارتباط متقابل و تعاملات اداري براي بهره گيري از ظرفيت هاي عظيم اين دانشگاه براي حل مشكلات شهرستان  شكل گيرد.

عليرضا بصيري ، شهرستان خميني شهر را پس از تهران دومين شهر با تراكم جمعيتي بالا معرفي كرد و تصريح داشت: همسايگي با دانشگاه صنعتي اصفهان و شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان مزيت بسياري براي ايجاد رونق اقتصادي شهرستان خميني شهر دارد و اين همكاري متقابل سبب تحقق اهداف مركز تجاري سازي فناوري دانشگاه در جذب سرمايه گذار خواهد بود.

گزارش تصويري

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.