کدخبر:1049/13990929

29 آذر 1399

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی اصفهان و اداره کل نوسازی مدارس استان
تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی اصفهان و اداره کل نوسازی مدارس استان برای انجام فعالیت‌های مشترک در زمینه‌های تخصصی از جمله مقاوم سازی، مدیریت سبز و تجهیز آزمایشگاه‌ها امضاء شد.

درآئین امضاء این تفاهم نامه، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های علمی، فنی و تخصصی استان اصفهان، اظهار کرد: بهترین ساخت و سازها به دلیل رعایت اصول و ضوابط فنی در استان اصفهان انجام می‌شود.

دکتر سید مهدی ابطحی افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان از دانشگاه‌های برترکشور بوده و سال‌ها است این دانشگاه و سازمان نوسازی مدارس در زمینه مقاوم سازی همکاری‌های علمی دارند. امروز تفاهم نامه‌ای منعقد شد که این ظرفیت‌ها به طور شناخته شده‌تر و دقیق‌تری در زمینه‌های مختلف از جمله مقاوم سازی، ساخت و سازهای جدید به کار گرفته شود. همچنین مجموعه‌ای از رشته‌های مهندسی مکانیک، عمران و صنایع می‌توانند در این زمینه همکاری نمایند.

وی ادامه داد: امید است مدارس بهتر، ایمن تر و از نظر انرژی با صرفه تر و از نظر نوع ساخت مدارس قابل قبول تری داشته باشیم و روند خوب سال‌های گذشته را با سرعت بیشتری پیش ببریم.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: شرایط جدید کشور نشان داد که شکل آموزش در کل دنیا در حال تغییر است. به نظر می‌رسد می‌توان آموزش‌های از راه دور قوی‌تری داشت، آن چه که در دوره کرونا اتفاق افتاد، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به رغم مشکلات موجود آموزش قابل قبولی ارائه دادند البته کمبودهایی از جمله در اختیار نداشتن ابزار آموزش مجازی وجود دارد.

وی افزود: بنابراین فضای فیزیکی قابل قبول شاید الزاماً فضای تعریف شده معین نبوده و فضاهایی است که بتوان در شرایط مختلف از آن بهره‌های متفاوت برد، حجم ساخت و ساز زیادی در آموزش عالی کشور به دلیل تنوع دانشگاه‌ها رخ داده است که امروز استفاده چندانی ندارد.

ابطحی گفت: می‌توان با بررسی روند جمعیتی، نیازها و ابزارهای آموزشی فضاهای منعطف‌تری ایجاد کرد که اگر نیاز به فضای فیزیکی تغییر کرد، فضاهای فیزیکی بدون استفاده نباشد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: این اتفاق اکنون در آموزش عالی کشور رخ داده و در پیام نور، غیر انتفاعی و دانشگاه‌های علمی کاربردی شاهد وجود فضاهای آموزشی هستیم که بدون استفاده باقی مانده است. این خطر هنوز در آموزش و پرورش وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد می‌توان با آینده‌نگری با توجه به تجربه‌های کنونی ساخت و سازهای متفاوتی در فضاهای فیزیکی مدارس نیز داشت.

 

سید مهدی میربد، مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان نیز در آئین امضا تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی اصفهان و اداره کل نوسازی مدارس استان، اظهار کرد: با توجه به این که دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از قطب‌های علمی و تخصصی کشور به خصوص در شاخه‌های مختلف مهندسی است، تفاهم‌نامه‌ای با این دانشگاه منعقد شد زیرا حضور دانشگاه در پروژه‌های اجرایی ساخت و ساز می‌تواند کیفیت ساخت و ساز و کارایی و اثربخشی آن را افزایش دهد.

وی افزود: استفاده از پتانسیل علمی داخلی کشور رمز موفقیت از بین بردن مشکلات است، بنابراین باید از علمی که در دانشگاه‌ها تولید می‌شود استفاده کنیم تا نتیجه آن در صنعت بهره‌برداری شود. امید است نتایج این همکاری‌های گسترده در بخش ساخت، بلافاصله در معرض دید عموم مردم قرار گیرد زیرا مدرسه یکی از نمادهایی است که دانش آموزان، والدین و فرهنگیان، مستقیماً با آن در تعامل هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان با بیان این که با امضای چنین تفاهم‌نامه‌هایی دانش کاربردی نیز در دانشگاه‌ها بیش از پیش گسترش می‌یابد، گفت: رسالت سازمان نوسازی فنی، تخصصی بوده و کاری که ما انجام می‌دهیم مستقیماً با جامعه ۹۰۰ هزار نفری دانش‌آموزان و والدین و جمعیت حدود ۵۰ هزار نفری از فرهنگیان در ارتباط است. گستره کار ما در پهنای استان اصفهان از دورترین نقاط فریدونشهر تا خور وبیابانک و از سمیرم تا شمالی‌ترین نقاط اصفهان تعریف شده است.

میربد افزود: اداره کل نوسازی مدارس در سنوات گذشته مدارس خشت و گلی و بخاری نفتی را جمع‌آوری کرده و اکنون درصدد جمع‌آوری مدارس سنگی و کانکسی هستیم.

وی با اشاره به تجربه سازمان نوسازی مدارس در طراحی و اجرای مقاوم سازی ساختمان، تصریح کرد: موضوعاتی همچون، ساختمان و مدیریت سبز در آن و صنعتی سازی برای افزایش سرعت، دقت، کیفیت و اقتصاد مهندسی زمینه کارهای علمی است که در این سازمان فراهم است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: حدود ۲۵۰ پروژه فعال در سطح استان اصفهان داریم که می‌توانیم در مراحل اجرایی آن پذیرای دانشجویان کارآموز باشیم، زمینه‌های تحقیقاتی نیز فراهم است، استفاده از سازه‌های نوین و حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی کارشناسی ارشد و دکتری نیز می‌تواند در قالب این تفاهم‌نامه اجرایی شود.

میربد افزود: تمام داشته‌های نوسازی مدارس در اختیار دانشگاه صنعتی اصفهان قرار خواهد گرفت، از هر پتانسیلی که بتوانیم استفاده خواهیم کرد، تأکید نوسازی مدارس استفاده و همکاری با دانشگاه‌های موفق است تا سیستم دولتی به سیستم چابک و مؤثر در کشور تبدیل شود.

وی همچنین با اشاره به این که سامانه مکان‌یابی فضا در حال راه‌اندازی است که حدود ۱۸۰۰ لایه ارتباطی را با یکدیگر مرتبط می‌کند و نیازسنجی ساخت فضای فیزیکی را انجام می‌دهد، گفت: امضای چنین تفاهم نامه‌هایی هم‌افزایی بین دانشگاه و دستگاه اجرایی را در پی دارد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.