کدخبر:2217/13981007

7 دی 1398

با حضور مسئولین دانشگاهی، مدیران اجرایی و پژوهشگران:
آئین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد+گزارش تلويزيوني
آئین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان اصفهان به عنوان مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره پژوهش و فناوری استان، با تجلیل از 23 پژوهشگر و فناور برتر استان، شامگاه شنبه 7 دی ماه در تالار شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم با تأکید بر اهمیت شبکه سازی در انجام فعالیت های پژوهشی، به اقدامات صورت گرفته در این راستا اشاره کرد و گفت: اتفاقات خوبی در استان اصفهان افتاده است، در دانشگاه علوم پزشکی شبکه بین رشته‌ای در حوزه سلامت شکل گرفت و تفاهم نامه‌ای میان سه دانشگاه صنعتی اصفهان، اصفهان و علوم پزشکی منعقد شد تا در حوزه سلامت گرنت پژوهشی تعريف شود.

دکتر سیدمهدی ابطحی افزود: یک شبکه در بین دانشگاه‌های هنر، اصفهان، صنعتی اصفهان، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تحت عنوان IUN شکل گرفت كه اين کنسرسیوم همکاری‌های بین‌المللی است وامیداوریم این کنسرسیوم در خصوص همکاری در این حوزه مؤثر واقع شود.

وی ادامه داد: پنج دانشگاه صنعتی برترکشور شامل دانشگاه‌های شریف، صنعتی اصفهان، امیرکبیر، خواجه نصیر و علم و صنعت در حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شبکه ای را تشکیل دادند تا در زمینه‌های مختلف مانند جذب دانشجویان خارجی، انجام پروژه هاي بین‌المللی و پژوهش‌های مشترک همکاری چندجانبه داشته باشند.

جانشین ستاد هفته پژوهش و فناوری استان اضافه کرد: این پنج دانشگاه درمجموع دو هزار و 17 استاد، 52 هزار و 400 دانشجو، 54 دانشکده و 267 هزار دانش آموخته دارند و گرنت سالیانه آن ها 10 میلیون یورو است.

وی با بیان این که این نوع شبکه سازی ها در دنیا متداول است، تصریح کرد: تعامل بسیار خوبی میان شهرک علمی تحقیقاتی و دانشگاه صنعتی اصفهان شکل گرفته و تعامل میان شهرک علمی تحقیقاتی و دانشگاه‌های اصفهان، هنر و علوم پزشکی نیز در حال رشد است و اصفهان از این جهت در حوزه فناوری آینده خوبی خواهد داشت.

ابطحی ادامه داد: دانشگاه صنعتی اصفهان اولین دانشگاه ایرانی است که به عضویت سرن یا مرکز تحقیقات هسته‌ای اروپا در آمده است و امیدوارم تعهدات ما در اين مركز مهم علمي با کمک بقیه دانشگاه‌ها به خوبی انجام شود.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: تفاهم‌نامه‌هایی با كمك اتاق بازرگانی میان صنایع و دانشگاه‌ها شکل گرفت كه دانشگاه صنعتی اصفهان، هنر و دانشگاه آزاد اسلامی در این بخش مشارکت داشتند.

جانشین ستاد هفته پژوهش و فناوری استان با بیان این که نیازمند توجه جدی به صنایع کوچک و متوسط هستیم، اضافه کرد: از قرارداد با صنایع متوسط و دریافت نیازهای فناورانه آن ها استقبال می‌کنیم.

وی به ارتباط خوب شکل گرفته میان صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان و دانشگاه‌ها اشاره و تصریح کرد: در بحث زیرساخت‌ها تفاهم‌های متنوع و خوبي ميان صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان و دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، علوم پزشکی و اصفهان انجام شده و هر كدام بين 5 تا 7 درصد از سهام صندوق را دارا هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به تعاملات بین‌المللی صورت گرفته در سال های اخیر افزود: دانشگاه اصفهان نقطه ارتباط با کشور کره جنوبی و دانشگاه صنعتی اصفهان نيز نقطه ارتباط با کشور سوییس است.

ابطحی با بیان این که دانشگاه ها در طول سال گذشته به درستی مشکلات را فهميدند، اضافه کرد: تبلور این تلاش‌ها در هفته پژوهش نمایش داده می‌شود و هفته پژوهش می‌تواند برای مردم امید بخش باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این نشست به تشریح اقدامات صورت گرفته درخصوص هفته پژوهش امسال بر مبنای دستورالعمل‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پرداخت.

دکتر بهروز ارباب شیرانی با اشاره به شعار هفته پژوهش امسال با عنوان، پژوهش اثربخش، فناوری ارزش‌آفرین و رونق تولید، افزود: براساس تجربیات سال گذشته، شورای سیاست‌گذاری هفته پژوهش با حضور همه اعضاء تشکیل شد.

وی با بیان این که نخستین نشست ستاد هفته پژوهش استان با دعوت از کلیه دستگاه های اجرایی، صنایع، دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی 17 آذر ماه در دانشگاه صنعتی اصفهان تشکیل شد، ادامه داد: پرونده های پژوهشی تا 27 آذرماه بررسی و مورد ارزیابی کارگروه ها قرار گرفت. 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: کارگروه های تخصصی ستاد هفته پژوهش استان مشتمل بر 39 نفر در موضوعات فناوران برتر، علوم پزشکی، علوم پایه، علوم انساني، کشاورزی و دامپزشکی، هنر و معماری، فنی و مهندسی، دستگاه های اجرایی و دانش آموزي، به معرفی نفرات برتر پرداختند.

ارباب شیرانی افزود: در نهایت 20 پژوهشگر و فناور برتر استان اصفهان از دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان، شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه آزاد نجف آباد، مرکز تحقیقات کشاورزی، دانشگاه هنر اصفهان، دانشگاه کاشان، استانداری اصفهان، سازمان فنی- حرفه ای و اداره کل ورزش و جوانان معرفی شدند.

گزارش تصویری

گزارش تلويزيوني 

اسامی پژوهشگران و فناوران منتخب بیستمین جشنواره هفته پژوهش و فناوری استان اصفهان

کارگروه دانش آموزان

ردیف

نام و نام خانوادگی

ناحیه / منطقه

دوره

1

ملیکا طاهری

شهرضا

متوسطه 2

2

نگین خادمی / آرمیتا نادری

ناحيه 3

متوسطه 1

3

مبینا کاویانپور

شهرضا

ابتدایی

 

 

کارگروه فناوران برتر

ردیف

نام و نام خانوادگی

رشته

دانشگاه / موسسه

1

دکتر محمد تقی جعفری

شیمی تجزیه

دانشگاه صنعتی اصفهان

2

دکتر نیما جمشیدی

مهندسی پزشکی

دانشگاه اصفهان

3

مهندس حامد محمود پور

مکانیک

شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان

 

 

کارگروه علوم پزشکی

ردیف

نام و نام خانوادگی

رشته

دانشگاه / موسسه

1

دکتر نوشین محمدی فرد

تغذیه و علوم غذایی

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

2

دکتر شهناز رضوی

علوم تشریح

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

 

 

کارگروه علوم پایه

ردیف

نام و نام خانوادگی

رشته

دانشگاه / موسسه

1

دکتر علی اصغر انصافی

شیمی تجزیه

دانشگاه صنعتی اصفهان

2

دکتر شهرام تنگستانی نژاد

شیمی معدنی

دانشگاه اصفهان

 

 

کارگروه علوم انساني

ردیف

نام و نام خانوادگی

رشته

دانشگاه / موسسه

1

دکتر آرش شاهین

مدیریت

دانشگاه اصفهان

2

دکتر امیر گندمکار

جغرافيا

دانشگاه آزاد نجف آباد

 

 

 

 

کارگروه کشاورزی و دامپزشکی

ردیف

نام و نام خانوادگی

رشته

دانشگاه / موسسه

1

دکتر امیر حسین گلی

صنایع غذایی

دانشگاه صنعتی اصفهان

2

دکتر محمودرضا همامی

منابع طبیعی

دانشگاه صنعتی اصفهان

3

دکتر کوروش شیرانی

آبخیزداری

مرکز تحقیقات کشاورزی

 

 

کار گروه هنر و معماری

ردیف

نام و نام خانوادگی

رشته

دانشگاه / موسسه

1

دکتر محمود قلعه نوعی

شهرسازی

دانشگاه هنر اصفهان

2

دکتر حسین احمدی

مرمت

دانشگاه هنر اصفهان

 

 

کارگروه فنی و مهندسی

ردیف

نام و نام خانوادگی

رشته

دانشگاه / موسسه

1

دکتر فتح ا.. کریم زاده

مواد

دانشگاه صنعتی اصفهان

2

دکتر پیمان معلم

برق

دانشگاه اصفهان

3

دکتر ابوالفضل حلوایی نیاسر

برق

دانشگاه کاشان

 

 

کارگروه دستگاه های اجرایی

ردیف

نام و نام خانوادگی

رشته

دانشگاه / موسسه

1

دکتر شهرام شاکریان

مدیریت منابع انسانی

استانداری اصفهان

2

مهندس مریم فریور

برق

سازمان فنی- حرفه ای

3

دکتر داود نصر اصفهانی

تربیت بدنی

اداره کل ورزش و جوانان

 
 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.